۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۵۳

استاندار قزوین:

حکمرانی خردمندانه منجر به تصمیم گیری با عقلانیت می شود

حکمرانی خردمندانه منجر به تصمیم گیری با عقلانیت می شود

قزوین- استاندار قزوین با بیان اینکه شهید رجایی پرچمدار خدمتگزاری صادقانه بود، گفت: حکمرانی خردمندانه منجر به تصمیم گیری با عقلانیت و به دور از حواشی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین اظهار کرد: در گذشته جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه در سالن همایش ها و با حضور حدود ۱۵۰ نفر برگزار می شد، جلساتی که از آن خروجی مطلوبی بیرون نمی آمد و اعضا امکان اظهار نظر و رای به نحو احسن را نداشتند.

وی افزود: این مهم درحالی است که جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان متناظر با هیئت دولت است و در ایام اخیر اتفاقات خوبی در این جلسه افتاده و تصمیمات بدون تعارف، کارشناسی و حکیمانه اتخاذ شده است و رفتار خردمندانه ای صورت گرفته است.

اعلایی با تبریک هفته دولت به کارکنان پرتلاش و ایثارگر دولت گفت: مدیران و کارکنان دولت با وجود حجم مطالبات و مسئولیت های بالا، خوشبختانه با سلامت بار پیشبرد امور کشور را در سطح ملی و استانی بردوش می کشند و تلاش های آنها ارزشمند است.

استاندار قزوین ضمن ادای احترام به شهدای دولت اضافه کرد: شهید رجایی پرچمدار خدمتگزاری صادقانه بود و در مقام ریاست جمهوری جان خود را فدای انقلاب و نظام کرده و برای استان قزوین منشأ افتخار و بزرگی هستند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تعبیر روز گذشته رهبر معظم انقلاب درخصوص شهید رئیسی بی نظیر بود، اظهار داشت: هیئت دولت در دیدار روز گذشته خود با رهبر معظم انقلاب ۱۳ بند اساسی به عنوان دستور کار دریافت کرد و لازم است تمامی مدیران اجرایی توصیه های ایشان را مورد توجه قرار بدهند.

وی با بیان اینکه از بین این ۱۳ بند چندین موضوع باید هرچه سریعتر در استان اجرایی و عملیاتی شود، ادامه داد: حکمرانی خردمندانه یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود و در همین راستا باید به سمت و سویی برویم که عقلانیت در تصمیم گیری ها لحاظ و از حواشی و رفتارهای احساسی دوری کرد چراکه به نقل از شهید بهشتی جامعه ای که با خرد اداره شود اسلامی می شود.

اعلایی افزود: ناترازی ها و مقوله های مختلف اقتصادی ناشی از حکمرانی غیرخردمندانه است و برای برطرف کردن این چالش ها باید به سمت حکمرانی خردمندانه رفت.

استاندار قزوین اضافه کرد: رعایت اولویت ها در امور زیرساختی از دیگر موارد با اهمیتی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، متاسفانه در بسیاری از اوقات به موضوعات غیراولویت دار رسیدگی می شود و باید به سمت زیرساخت هایی برویم که ارزش افزوده برای کل جامعه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: اقدام فوری برای رفع تورم از دیگر موضوعات مطروحه توسط مقام معظم رهبری بود که استان می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند و باید با افزایش تولید که در توانایی استان قرار دارد در این زمینه به سطوح ملی کمک کند.

وی افزود: در زمینه علاج پیری زودهنگام جمعیت هم باید تمامی دستگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند تا کشور از این چالش و بحران عبور کند.

اعلایی گفت: نهراسیدن از مانع در کارها از دیگر موضوعات دیگری بود که از سوی رهبر مطرح شد و بسیار مورد اهمیت است و کارها باید با قوام و قدرت، تصمیم گیری و اجرایی شود، البته ممکن است در این مسیر مشکلاتی به وجود بیاورند ولی تا هنگامی که براساس منافع عامه و قانون قدم بردارید هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد و استان در سال های اخیر در این زمینه موفق عمل کرده است.

استاندار قزوین با تقدیر از دست اندرکاران اربعین اظهار داشت: راهپیمایی عظیم اربعین هم امسال با شکوه هرچه بیشتر برگزار شد و در این زمینه یکبار دیگر استان قزوین به بهترین شکل ممکن عمل کرد و این خدمات شایسته تقدیر است.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: نگاه بر این است که مدیران فرایند خدمتگزاری را با تمام توان ادامه دهند و در جهت تقویت خدمتگزاری به مردم نقش آفرینی کنند، جابجایی دولت هم به صورت طبیعی و همیشگی اتفاق می افتد و به دستور رئیس جمهور این اقدام کاملاً حرفه ای، منطقی، علمی و به دور از هیجانات اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 6210113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha