۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۱۲

سخنران حرم بانوی کرامت:

تکریم شعائر حاکی از صدق باطن و تقوای انسان است

تکریم شعائر حاکی از صدق باطن و تقوای انسان است

قم- سخنران حرم بانوی کرامت گفت: هر کسی که شعائر را تکریم کند، حاکی از باطن درست و حقیقت انسان بوده و نشان دهنده صدق باطن و تقوای واقعی اوست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد محمدی گلپایگانی شامگاه چهارشنبه در حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: شعائر حسینی از مصادیق شعایر الله است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: هر کسی که شعایر را تکریم کند، حاکی از باطن درست و حقیقت انسان بوده و نشان دهنده صدق باطن و تقوای واقعی اوست.

وی ابراز کرد: بخشی از اسلام جنبه فردی پنهانی دارد، ولی بعضی از احکام و ابعاد اسلام حالت شعایر دارد و به معنی نماد و نشانه است و اینها علامت و تابلو اسلام هستند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی ادامه داد: زیارت اربعین، نماز جمعه و جماعت از شعایر هستند و مسجد به عنوان نماد شعار اسلامی نباید خالی بماند.

وی افزود: زیارت‌ها هم از جمله شعایر هستند و کار آن این است که به دوستان هدایت و ایمان می‌بخشد و به دشمنان خوف می‌دهد.

سخنران حرم بانوی کرامت عنوان کرد: شعایر به دوستان و اهل ایمان گرما و هدایت می‌دهد و آنها مانند شعایر ملی هستند که نسبت به آنها احساس ایمنی و افتخار داریم.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: اربعین عظمت امام حسین (ع) است و باعث نگرانی دشمن می‌شود، ضمن اینکه این از شعایر دینی است.

وی ادامه داد: تعظیم شعایر باید قلبی باشد و طبق قرآن معلوم می‌شود که احترام ریشه از دل و جان مومن دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت اذعان کرد: از امام حسین پرسیدند که ادب چیست و حضرت فرمود این ادب این است که قلبی است و وقتی صبح بیرون می آیی و مردم را دیدی، آنها را کوچک حساب نکنیم و آنها را مهم بدانیم و برای مسلمان ارزش قلبی قائل باشیم.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: برای مقدسات باید ارزش قلبی قائل شویم، چراکه در رفتار ما تجلی پیدا می‌کند و همین حرم‌ها که پر رونق است، تعظیم شعایر است و یک دنیا ارزش دارد و مورد تمجید قرآن و ناجی انسان است.

وی ادامه داد: انسان‌های زیادی برای ادب‌شان نجات پیدا کردند ضمن اینکه در دستگاه خدا تبعیض وجود ندارد و این شایستگی‌هاست که تفاوت قائل می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت تصریح کرد: احترام گذاشتن به اسماً الله از اهم تعظیم شعایر است و بنابر این به متون مقدس باید اهمیت قائل شویم.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی اظهار کرد: عظمت سید الشهدا برای این است که تعظیم شعایر کرد و به این شکوه رسید.

وی ابراز کرد: تعظیم شعایر دامنه وسیع دارد و احترام قائل شدن برای مقدسات اعتاب مقدسه و زیارت نجات بخش است.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: بالاترین محتوا که در حرم می‌توانیم به زیارت منحصر کنیم، دعا است ضمن اینکه دعا مهمترین و ساده‌ترین عبادت است چون هیچ آداب و تشریفاتی ندارد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی ادامه داد: آن چیزی که شعایر را تکمیل می‌کند، ارتباط دعایی و قلبی با خداوند است، همانطور که امام حسین فرمود عاجز تز از کسی که دعا نمی‌کند، وجود ندارد.

وی اذعان کرد: از امام رضا (ع) نقل شده است که از اسلحه پیامبران استفاده کنید و این دعا است و انسان باید اهل اشک و دعا در حرم‌های مقدس باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: دعا پنج اثر دارد و اولین اثر گره گشایی است و این امر بصورت معجزه آسایی مشکلات را حل می‌کند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: دعا موجب افزایش طول عمر می‌شود و قضا و قدر الهی حتمی را تغییر می‌دهد.

وی با اشاره به دومین اثر دعا عنوان کرد. دعا انسان را به خداوند نزدیک می‌کند و انسان چندجا از اعمال صالح خود تعجب می‌کند و خداوند می‌فرماید که اینها دعاهای تو بود که در دنیا مستجاب نشد ولی در آخرت مستجاب شد.

سخنران حرم بانوی کرامت تصریح کرد: برخی تفضلات برای عبودیت و عبادت هنگام بین الطلوعین است ضمن اینکه دعا خدمت بزرگی به بندگان خداوند است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: اگر کسی برای دیگری دعا کند منادی و تحت عرش الهی است و صد هزار برابر مستجاب خواهد شد.

کد خبر 6210137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha