۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۵۶

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:

نقاط قوت فعالیت‌های اربعین در مرزهای خوزستان امسال بیشتر بود

نقاط قوت فعالیت‌های اربعین در مرزهای خوزستان امسال بیشتر بود

اهواز - نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: نقاط قوت فعالیت‌های اربعین حسینی امسال در مرزهای خوزستان نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدنبی موسوی فرد عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از کارگزاران و خادمان زائران اربعین حسینی که تمام تلاش خود را برای تردد زائران به کار گرفته‌اند، قدردانی می‌کنم.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت و شهدای خدمت، بیان کرد: در موسم حج، پس از بازگشت نقاط قوت و ضعف شناسایی می‌شود، نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف را برطرف می‌کنند لذا در اربعین نیز باید این اقدام صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اعلام اینکه نقاط قوت فعالیت‌های اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود، افزود: البته نقاط ضعفی هم وجود داشت که یکی از آنها خواندن نماز اول وقت است؛ به رغم اینکه برای موکب ها مسئول فرهنگی انتخاب شده بود اما در همه مواکب نماز اول وقت را شاهد نبودیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد عنوان کرد: به همان میزان که مواکب برای جسم زائر تلاش می‌کنند تا توان ادامه مسیر داشته باشند، برای غذای روح آن هم باید فکری کرد که غذای روح، نماز اول وقت است.

وی با بیان اینکه نماز اول وقت باید پیوست هر موکب باشد، تصریح کرد: در سال آینده به موکب هایی مجوز داده می‌شود که به این موضوع توجه داشته باشند به گونه‌ای که به وقت نماز همه کارهایشان را تعطیل و به اقامه نماز بپردازند.

به گفته حجت الاسلام موسوی فرد در مرز چذابه در زمینه ایجاد مواکب و زیرساخت‌ها اتفاقات خوبی صورت گرفته حتی برخی موکب‌های مردمی وسایل خود را برای پذیرایی از زائران فروخته‌اند اما برخی گله داشتند که زائران کمتری به سمت آنها می‌روند؛ در شلمچه نیز این گله به گونه‌ای دیگر مطرح شد

وی ادامه داد: جاده لجستیکی که ایجاد شده برای سال آینده به گونه‌ای باشد که زائران از خدمات موکب ها استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: برای استراحت زائران چند سوله مدرن در نقطه صفر مرزی ایجاد شود.

کد خبر 6210205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha