۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۰۳

استاندار قزوین:

کشور در حوزه حامل های انرژی و آب وبرق نیازمند تغییرات بنیادین است

کشور در حوزه حامل های انرژی و آب وبرق نیازمند تغییرات بنیادین است

قزوین- استاندار قزوین گفت: کشور در حوزه حامل های انرژی و آب وبرق از حکمرانی خردمندانه فاصله دارد و این فضا توام با اسراف و بی عدالتی است .

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح پروژه های صنعت آب و برق استان قزوین اظهار داشت: پروژه های افتتاح شده در برنامه امروز با مشقت تامین اعتبار و اجرا شده است تا در زمان نیاز مردم با مشکلات کمتری مواجه باشند و این اقدامات در خور تقدیر است.

وی افزود: کشور در حوزه حامل های انرژی و آب وبرق از حکمرانی خردمندانه فاصله دارد و این فضا توام با اسراف و بی عدالتی است و تا زمانی که این موضوع با تغییرات بنیادین اصلاح نشود به نتیجه مشخصی نخواهیم رسید.

اعلایی گفت: این شکل از مصرف برق و آب مصرف خردمندانه و عاقلانه نیست و اگر بخواهیم به دنبال حل مسائل به شکل بنیادین برویم و از نفرین آیندگان دور باشیم باید تصمیمات عاقلانه تری بگیریم.

استاندار قزوین اضافه کرد: اینکه چند برابر بودجه خیلی از کشور ها و به جای پرداختن به وظیفه اصلی حاکمیت، یارانه حامل های انرژی پرداخت می شود جای توجیه ندارد و برای این مهم باید قانون گذاران و دولت تصمیمات شجاعانه تر، مدبرانه تر و سریع تری بگیرند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در مصرف آب و انرژی روز به روز پسرفت می کنیم و امکان جبران در آینده کمتر خواهد بود، اظهار داشت: ملت باید در این زمینه همراه شوند، کشوری که این حجم از تحصیل کنندگان را در درون خود جا داده و وقتی عموم مردم در بالاترین سطوح در اداره کرد کشور مشارکت دارند قطعاً به آسانی در جهت منافع خود و آیندگان توجیه می شوند و همراهی لازم را خواهند داشت.

وی افزود: همزمانی خدمت رسانی دولت چهاردهم و مجلس جدید فرصت مغتنمی است که می توان در فضای همدلی مورد تأکید رئیس جمهور موانع بزرگ کشور را برطرف کرد و اقدامات زیربنایی به خصوص در حوزه انرژی را رقم زد.

اعلایی گفت: حکمرانی خردمندانه توام با کارشناسی، تعقل و آینده پژوهی است و باید با پیوست عدالت همراه باشد چراکه تا زمانی که عدالت در کشور به شکل کامل اجرایی نشود شاهد تحقق بسیاری از موضوعات نخواهیم بود.

کد خبر 6210973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha