۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان:

مساجد مامن جوانان برای رفع مسائل و مشکلات آنها باشد

مساجد مامن جوانان برای رفع مسائل و مشکلات آنها باشد

بیجار- دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان گفت: مساجد باید مامن جوانان برای رفع مسائل و مشکلات آنها باشد و زمینه حضور جوانان در این اماکن مقدس فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر عظیمی ظهر شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز که در محل فرمانداری بیجار برگزار شد، اظهار کرد: اجلاس سی و یکم نماز نیمه دوم سال جاری به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در پیام‌هایی که رهبر معظم انقلاب به اجلاس نماز ارسال می‌کنند همواره بر حضور نسل نو تاکید دارند و همه ما باور داریم اگر کودکان از همان دوران کودکی با نماز آشنا شوند در آینده نیز با این فریضه معنوی انس می‌گیرند و از اخلاق نیکویی برخوردار می‌شوند.

دبیر ستاد اقامه نماز کردستان به اهمیت حضور جوانان در مساجد تاکید کرد و بیان داشت: مساجد همواره باید مکانی امن در راستای رفع مسائل و مشکلات نسل جوان باشند و حضور این قشر از جامعه در مسجد یک ضرورت مهم است.

لزوم حضور امام جماعت در مدارس

عظیمی بر لزوم حضور امام جماعت در مدارس تاکید کرد و ادامه داد: در مدارس نیز باید تمهیدات لازم اتخاذ شود تا امام جماعت حضور داشته باشد و نماز جماعت با حضور دانش آموزان اقامه شود.

وی گفت: بودن امام جماعت در هرجایی باعث بر افراشته شدن پرچم نماز می‌شود و این مهم آثار و برکات فراوانی بالاخص در گسترش معنویت و ارزش‌های دینی به همراه دارد.

عظیمی عنوان کرد: میزان حضور امام جماعت در مدارس سطح استان و کشور خیلی مناسب نیست به طوری که در سطح کشور ۲۰ هزار امام جماعت داریم که این میزان به نسبت کشور بسیار ناچیز است و باید در راستای رفع این مشکل تلاش کرد.

دانش‌آموزان با خطرات فضای مجازی آشنا شوند

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان: تاکید کرد: دانش آموزان خارج از مدرسه در معرض تمام تهاجمات فرهنگی قرار دارند و فضای مجازی آسیب‌های زیادی را برای این قشر به همراه دارد بنابراین باید فضایی را فراهم کرد تا دانش آموزان با خطرات و آسیب‌های این حوزه بیش از پیش آشنا شوند.

وی تاکید کرد: لازم است دوره‌های تخصصی برای مدیران و معلمان برگزار شود و روحانیون نیز در دوره‌های تخصصی برای آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی آشنا شوند.

هیأت امنای مساجد در جذب جوانان همکاری کنند

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان نقش امام جماعت را در مسئله جذب جوانان مهم دانست و خاطر نشان کرد: ائمه جماعات با همکاری هیئت امنا باید در زمینه جذب جوانان اقدام کنند.

عظیمی عنوان کرد: در ارزیابی که سال گذشته از ستاد اقامه نماز به عمل آمد استان کردستان جز چند استانی بود که مورد تقدیر قرار گرفت و این حاصل تلاش اعضای این ستاد است اما مشکلات همچنان وجود دارد و باید با تلاش و احساس مسئولیت در راستای رفع مشکلات این حوزه تلاش کرد.

کد خبر 6211962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha