۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴

مهر گزارش می‌دهد؛

آمادگی تمام قد برای خدمت به میهمانان حضرت رضا(ع)

آمادگی تمام قد برای خدمت به میهمانان حضرت رضا(ع)

مشهد- از جاده ها و مسیرهای منتهی به مشهد الرضا(ع) تا گوشه و کنار این شهر قدسی تمام مردم و مسوولان تمام قد پای کار هستند تا به نحوی شایسته از میهمانان امام رضا(ع) میزبانی کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در گوشه و کنار شهر موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی به چشم می‌خورد؛ موکب‌هایی که در سه روز پایانی صفر به ویژه در محدوده حرم مطهر رضوی و خیابان امام رضا (ع) بیشتر از این هم خواهد شد و همه مسیرهای تردد خودرو به سمت حرم مسدود خواهد بود.

هرچه به سه روز پایانی ماه صفر نزدیک‌تر می‌شویم در کنار حال و هوای امام رضایی شهر مشهد مقدس بر خیل زائران و مشتاقانی که برای مراسم سوگواری رحلت پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و شهادت ولی نعمتمان علی ابن موسی الرضا (ع) خود را به این شهر رسانده‌اند افزوده می‌شود.

حالا بیشتر از روزهای گذشته در گوشه و کنار شهر موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی به چشم می‌خورد؛ موکب‌هایی که در سه روز پایانی صفر به ویژه در محدوده حرم مطهر رضوی و خیابان امام رضا (ع) بیشتر از این هم خواهد شد و همه مسیرهای تردد خودرو به سمت حرم مسدود خواهد بود.

اکران ۳۰ هزار مترمربع تبلیغات محیطی با شعار «با شما سربلندیم»

چند روزی است که فضای سطح شهر مزین به فرازهایی از زیارت‌ها و مناجات‌ها به ویژه زیارت جامعه کبیره شده است که در همین رابطه مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: امسال با توجه به اینکه از سوی آستان قدس رضوی شعار «با شما سربلندیم» انتخاب شد، مرکز ارتباطات و رسانه با همکاری شهرداری مشهد اکران گسترده شهری و تابلوهای شهری اعم از بیلبوردها، استرابوردها، عرشه، دیوارنگاره، سازه‌های مختلف تبلیغاتی، تلویزیون شهری و… در مجموع به مساحت ۳۰ هزار مترمربع را به اکران شهری مرتبط با دهه آخر صفر اختصاص دادیم.

امیر خالقی با بیان اینکه پوسترهای این شعار در تمامی مجموعه‌های وابسته اعم از مؤسسات، سازمان مرکزی، ساختمان ثامن، دیوارها و رینگ‌های حرم مطهر رضوی نصب شده است، تصریح کرد: همچنین پوستری فاخر و اختصاصی به همراه کتیبه‌های اختصاصی در تیراژ بیش از ۱۵۰۰ عدد طراحی، چاپ و به کلیه مجموعه‌های داخل و خارج آستان قدس رضوی اهدا شده است.

موکب‌ها و ایستگاه‌های پذیرایی از زائران رضوی هم تنها اختصاص به شهر مشهد مقدس ندارد و در همه شهرها و مسیرهای منتهی به این شهر شاهد برپایی آنها هستیم؛ به عنوان نمونه تنها ۹ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی در شهرستان سبزوار برپا شده است.

برپایی ۹ موکب در شهرستان سبزوار

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار سبزوار گفت: قرار گرفتن سبزوار در مسیر جاده اصلی تهران- مشهد، توفیق خادمی زائران بارگاه رضوی را نصیب مردم دیار سربداران کرده و این شهرستان به عنوان میقات‌الرضا، پذیرای زائران امام مهربانی‌ها است.

حسین ابراهیمی کُردیانی با بیان اینکه در هر یک از این موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی علاوه بر توزیع بسته‌های فرهنگی، خدمات رفاهی و ارائه میان وعده و چای، روزانه افزون بر سه هزار و ۵۰۰ وعده غذای گرم بین زائران توزیع می‌شود، ادامه داد: این موکب‌ها هم‌اکنون در مسیر جاده تهران - مشهد در «روستای استیر، پلیس راه، پارک بهمن، کابل خودرو، امامزادگان آزادمنجیر و نزل آباد و در مجاورت روستاهای باغان، زیدآباد و جلین» در حال ارائه خدمت به زائران و مسافران ایام پایانی ماه صفر هستند.

برپایی بزرگترین موکب آستان قدس در ملک‎‌آباد

به گزارش خبرنگار مهر، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی از پیش‌بینی تشرف ۳۰ میلیونی زائر به حرم مطهر رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر خبر داد و افزود: امسال اقدامات ویژه‌ای در حوزه حمل‌ونقل، اسکان، خدمات ویژه اطراف حرم به زائران ایام دهه پایانی ماه صفر ارائه می‌شود و شهر مشهد آماده میزبانی از زائرانی است که مشتاقانه از اقصی‌نقاط کشور در مسیر زیارت قرار می‌گیرند.

مصطفی فیضی با بیان اینکه اوج فعالیت‌های حرم مطهر، تکریم هیئات دینی و حضور هیئات در ۲۸ صفر و روز پایانی ماه صفر است، ادامه داد: در این ایام جلوه‌های باشکوهی از حضور هیئات مذهبی در حرم به نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام، ۱۵۰ موکب خدمت‌رسانی به ارائه خدمات مختلف پزشکی، دارویی و درمانی، پذیرایی و توزیع نذورات، فرهنگی و… می‌پردازند و بزرگترین موکب نیز در ملک آباد واقع شده است که در آن انواع خدمات به زائران ارائه می‌شود.

فیضی به افزایش خدمات در بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی اعم از مهمان‌سرا، ویلچر، فرش‌آرایی و… در این ایام اشاره کرد و گفت: در سه روز پایانی ماه صفر مسیر تردد به سمت حرم مسدود است.

هویت اصلی شهر مشهد با زیارت گروه خورده است

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی زیارت و گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد در حاشیه بازدید از مواکب با بیان اینکه هویت اصلی شهر مشهد با بخش زیارت گره خورده است، گفت: مدیریت شهری و تمامی دستگاه‌های مربوطه خود را برای پذیرایی از سیل عظیم زائران در دهه پایانی صفر آماده کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان با بیان اینکه مدیریت شهری با هماهنگی بخش‌های مختلف، شامل مواکب، حلقه‌های مردمی، مؤسسات، جمعیت‌های خدمت‌گزار و هیأت‌ها، به میدان آمده است، تصریح کرد: برای تأمین نیازهای زیرساختی و مجوزهای لازم، دستگاه‌های اجرایی باید وارد عمل شوند و در این زمینه کمک کنند، در حالی که مردم خود باید در عمل به میزبانی و خدمت‌رسانی فعال باشند.

ارائه ۴۰ خدمت متنوع به زائران رضوی در مبادی ورودی مشهد

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار مشهد با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی شده است تا استقبال خوبی از زائران دهه پایانی صفر در این شهر داشته باشیم اظهار کرد: با توجه به اینکه روزهای پایانی ماه صفر با ایام تابستان تقارن پیدا کرده است، پیش‌بینی می‌شود که شاهد افزایش حضور زائران در مشهد باشیم.

محمدرضا قلندر شریف با تاکید بر اینکه در تمامی مبادی ورودی شهر مشهد ۴۰ خدمت متنوع از جمله پذیرایی، خدمات فرهنگی و… به زائران رضوی ارائه می‌شود افزود: ۵ هزار و ۸۰۰ نیرو در حوزه خدمات شهری به منظور خدمت رسانی با یکدیگر بسیج شده اند و در مبادی ورودی شهر تا عمق ۱۰ کیلومتری نظافت انجام می‌شود

وی با بیان اینکه تمامی نیروهای شهرداری مشهد از جمله در حوزه خدمات شهری به صورت سه شیفت و ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند، تصریح کرد: با توجه به افزایش زائر در مناطق زائرپذیر شهر مشهد، نیروهای آتش نشانی نیز به صورت ۲۴ ساعته در راستای ایمنی زائران فعال خواهند بود.

استقرار ۳۰۰ موکب در خیابان امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد از اجرای طرح «در مسیر بهشت» با همکاری شورای هماهنگی هیئات مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود: در این راستا خیابان امام رضا (ع) در سه روز پایانی صفر با استقرار ۳۰۰ موکب تبدیل به «خیابان خدمت» می‌شود.

سیدجلیل بامشکی با اشاره به اینکه اکثر این موکب‌ها غیرمقیم و غیرمشهدی هستند افزود: از این تعداد در ۶۰ موکب صرفاً خدمات فرهنگی و خدماتی ارائه می‌شود و در بقیه موکب‌ها پذیرایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این موکب‌ها به همت مردم شهرستان‌های مختلف کشور در خیابان امام رضا (ع) برپا می‌شود خاطرنشان کرد: در این ایام موکب‌های پذیرایی، فرهنگی و خدماتی در پایانه‌های مسافربری نیز خدمت‌رسانی خواهند کرد.

برپایی ۶۷ ایستگاه سلامت در مسیرهای منتهی به حرم امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: همزمان با دهه آخر صفر ۶۷ ایستگاه سلامت در مسیرهای متهی به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

حمیدرضا قربانزاده با بیان اینکه از این تعداد هشت ایستگاه سلامت در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند افزود: علاوه بر این ۱۷ ایستگاه سلامت در محور ملک‌آباد مشهد، ۱۶ ایستگاه سلامت در محور قوچان مشهد و بقیه در محورهای فریمان، سرخس، کلات، تایباد، خواف و طرقبه شاندیز به سمت مشهد مقدس فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این ایستگاه‌های سلامت نیروهای بهداشتی و درمانی در قالب پزشک، پرستار، مراقب سلامت و کارشناس بهداشت محیط ارائه خدمت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این ایام در راستای تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و محل‌های اسکان زائران ۳۰۷ بازرس بهداشت محیط در مناطق تحت پوشش این دانشگاه فعالیت می‌کنند اظهار کرد: از این تعداد ۱۹۳ نفر در مشهد و ۱۱۴ نفر در شهرستان‌ها، مسئولیت نظارت بر سلامت آب و غذا و محل اسکان زائران را برعهده دارند.

قربانزاده خاطرنشان کرد: با هدف افزایش رضایتمندی و ارائه خدمات مطلوب چهار پایگاه رسیدگی به شکایات بهداشتی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مستقر می‌شود.

کد خبر 6212166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha