۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۴۳

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مرکزی خبر داد؛

صدور ۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی

صدور ۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی

اراک- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مرکزی گفت: امسال ۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار در این استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ملااسماعیلی ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی با اشاره به دریافت مجوز برای راه اندازی کسب و کارها، اظهار کرد: شمار مجوزهای درخواستی در مرکزی بالغ بر ۷۹ هزار و ۲۰۰ مورد بوده که از این تعداد ۷۱ هزار و ۲۸۷ مورد مجوز صادر شده که بخشی از متقاضیان انصراف داده‌اند، بخشی در پروسه کاری قرار دارد و بخشی نیز تأیید محور و ثبت محور است که نیازمند بازدید است.

وی افزود: به منظور تسهیل در انجام امور، در هیأت مقررات‌زدایی حداقل مدارک دریافت می‌شود، اما نظارت کامل اعمال می‌شود همچنین در بحث مولدسازی، استفاده بهینه از اموال دولت و تأمین منابع مالی مدنظر است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: در این راستا ضمن تعیین تکلیف اموال مازاد دولت در قالب فروش، تهاتر، مشارکت با بخش خصوصی، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام مورد توجه ویژه است.

ملااسماعیلی تصریح کرد: با توجه به اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی، به نظر می‌رسد موضوع مولدسازی در دولت چهاردهم با قوت و قدرت دنبال شود و باید اذعان کرد که یکی از اقدامات مثبت دولت‌ها برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، مولد سازی و تأمین اعتبار از این ظرفیت است و تحقق این امر مشروط به حرکت در مسیر درست است.

وی با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین تأمین مالی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: حوزه مولد سازی در اولویت اقدامات قرار دارد اما یکی از مباحث بسیار مهم در این راستا تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی است.

شناسایی ۷۰ ملک مازاد در استان مرکزی

ملااسماعیلی گفت: بیش از ۷۰ ملک توسط کارگروه مولدسازی استان با رضایت دستگاه‌ها شناسایی و مصوب شده و فرآیند بررسی آن در جریان است و چنانچه این حوزه فعال باشد می‌توان پروژه‌های نیمه‌تمام استان را با سرعت بیشتری تکمیل کرد.

وی ادامه داد: به غیر از اموال مرتبط با آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی، منابع تأمین شده این اموال و املاک به طور حتم باید صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شود و مابقی منابع در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار می‌گیرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: در طرح مولدسازی پس از شناسایی یک ملک، باید به طور حتم، محل مصرف منابع حاصل از آن مشخص تا در هیأت عالی مصوب شود.

شناسایی ۲۰ فرصت سرمایه گذاری برای اولین بار در استان مرکزی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با اشاره به شناسایی و مطالعه ۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری برای اولین بار در این استان گفت: در این راستا پراکندگی لازم در سطح استان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار صادر شده است همچنین سال گذشته هشت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۵۸ میلیون دلار صادر شد که نسبت به مجوز صادره در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون دلار رشد قابل توجهی را شاهد هستیم.

بررسی ۸۱ طرح مجوز سرمایه گذاری خارجی

ملااسماعیلی گفت: در حال حاضر ۸۱ طرح مجوز سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در دست بررسی است که این طرح‌ها مربوط به کشورهایی چون ترکیه، فرانسه، افغانستان، آلمان، هلند، اسپانیا، سوئیس، امارات، عربستان، چین، بحرین و ایرانیان مقیم خارج از کشور است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۸ میلیون دلار در بخش اقتصادی سرمایه‌گذار خارجی مرکزی جذب شده، گفت: یک اقدام مثبت در این راستا جذب ایرانیان خارج از کشور بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تاکید کرد: در مجموع مجوزهای قابل توجهی برای جذب سرمایه گذاری خارجی صادر شده و در این خصوص وضعیت استان مناسب است اما نباید به این شرایط بسنده کرد و باید در برابر تحریم‌ها سرمایه‌گذاران را زیر چتر حمایتی قرار می‌دهیم.

کد خبر 6212212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha