۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹

رییس کل دادگستری مازندران:

دستگاه قضایی در مقابله با فساد جدی است/رفع تصرف ۷۶۰۰ هکتار اراضی

دستگاه قضایی در مقابله با فساد جدی است/رفع تصرف ۷۶۰۰ هکتار اراضی

ساری- رییس کل دادگستری مازندران گفت: دستگاه قضایی در مقابله با فساد جدی است و برخورد قانونی با متخلفان می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریانی بعدازظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان ساری افزود: دستگاه قضائی استان در بحث مقابله با فساد جدی است و با متخلفین و مجرمین بدون اغماض و مماشات برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

پوریانی در ادامه بر لزوم برخورد جدی با هرگونه مؤلفه ناامنی در استان مازندران تاکید و تصریح کرد: حفظ و ایجاد امنیت، مطالبه جدی مردم است و با افرادی که نظم و امنیت جامعه را مختل کنند، بدون تعارف برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران، حفظ و صیانت و رفع تصرف از اراضی ملی و جنگلی، پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و مقابله با قاچاق چوب را از جمله موارد مدنظر دستگاه قضائی مازندران برشمرد.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از زحمات و خدمات کریمی دادستان پیشین مازندران، برای عالیشاه دادستان جدید ساری آرزوی موفقیت کرد.

محمد کریمی دادستان پیشین مرکز مازندران نیز در این آئین گفت: مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی امانتی است که باید از آن پاسداری شود و قطعاً اگر موفقیتی در کار مدیر حاصل شد مرهون تلاش همه همکاران مجموعه است.

رفع تصرف ۷۶۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر دادسرای مرکز مازندران در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال و اقتصاد مقاومتی، افزود: طی ۴ سال اخیر بیش از هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان مازندران رفع تصرف و۴۰ کیلومتر از نوار ساحلی مازندران آزادسازی شد.

کریمی همچنین اعاده به وضع سابق ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری‌ها، جلوگیری از تعطیلی و احیای واحدهای تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد را از جمله اقدامات اخیر دادسرای مازندران برشمرد.

دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران نیز در آئین گفت: فرصتی حاصل شد که در خدمت مردم شریف استان مازندران باشم تا با همکاری همکاران دادسرای مرکز استان، آنچه حق مردم شریف استان مازندران است را ادا کنیم.

علی اکبر عالیشاه افزود: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر همواره بر بحث اقتصاد، تولید، مشارکت مردم، جذب جوانان، تولید مضاعف و کاهش تورم تاکید داشته‌اند و توقع بر این بوده که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق این فرمایشات اقدام کنند. قطعاً دستگاه قضائی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، یاور دستگاه‌های اجرایی خواهد بود تا ضمن اجرای سیاست‌های مذکور، اقدامات مؤثری در راستای جذب و اشتغال جوانان داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با اشاره به برخی موضوعات مطرح شده در سند تحول قضائی، افزود: فساد ستیزی نه فقط در گفتار و زبان بلکه باید در کردار و عمل نیز ملموس باشد و با ریشه‌های تولید فساد در استان مازندران در هر سطحی برخورد قاطع و جدی خواهد شد.

عالیشاه، هم فکری، هم گرایی و هم افزایی صحیح بین همکاران قضائی و اداری، پیگیری حقوق عامه، حمایت از حوزه تولید و اشتغال و برخورد قاطع و جدی با فساد را از جمله برنامه‌های مد نظر خود برشمرد و افزود: از مدیران ساعی حمایت و با مدیران منفعل و منحرف برخورد جدی و قاطع خواهد شد.

دادستان عمومی انقلاب مرکز استان مازندران همچنین بر لزوم اجرای دقیق و صحیح قانون تاکید کرد و افزود: توکل به خداوند متعال و توجه به قانون باید مد نظر ویژه همکاران قرار گیرد.

لازم به ذکر است علی اکبر عالیشاه دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران پیش از این به عنوان رئیس شعبه در دادگاه‌های تجدیدنظر و کیفری استان تهران مشغول به فعالیت بوده است.

گفتنی است حضرت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان، نوری استاندار مازندران، معاونین قضائی دادگستری استان، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و کارکنان قضائی و اداری دادگستری استان مازندران نیز در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 6212325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
      1 0
      بعد مرگ سهراب نوش دارو ی اسپند برای خودتون دود کنید.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
      0 1
      مرد کار و خستگی ناپذیر. دکتر پوریانی مردی است که کار را خسته کرده است. خدا قوت دکتر پوریانی عزیز. روستایی زاده ای از دل مردم. همگام و خوش رو با مردم و ارباب رجوع.