۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۵۶

با همکاری بیش از ۱۵۰۰ نیروی متخصص؛

آزمون عملی رشته‌علوم ورزشی در سراسر کشور برگزار شد

آزمون عملی رشته‌علوم ورزشی در سراسر کشور برگزار شد

آزمون عملی رشته علوم ورزشی در آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ از صبح روز پنج‌شنبه ۸ شهریور ماه آغاز به کار کرد و عصر امروز شنبه ۱۰ شهریور ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، محسن اسماعیلی «مدیر اجرایی آزمون عملی و سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی» اظهار کرد: آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) سال ۱۴۰۳ در روز پنج‌شنبه مورخ ۸ شهریور ماه در بخش پسران و روز جمعه مورخ ۹ شهریور ماه در بخش دختران در ۲۷ حوزه در سراسر کشور برگزار شد.

همچنین به صورت استثنا، آزمون دختران در حوزه دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۹ و ۱۰ شهریور ماه و به مدت ۲ روز برگزار شد.

اسماعیلی گفت: این رویداد بزرگ ملی توسط «سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور»، «پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و با همکاری جمعی از دانشگاه‌های بزرگ کشور به منظور ارزیابی عملکرد بیش از ۲۱ هزار داوطلب (از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی) متقاضی تحصیل در رشته علوم ورزشی برگزار شد.

وی افزود: ۱۵۰۰ نفر نیروی متخصص و آموزش‌دیده در فرآیند برگزاری آزمون، از جمله: کادر پذیرش، پزشک، ارزیاب وضعیت بدنی، ارزیاب تعادل، تیم داوری (سرداور، داور کرونومتر و داور ثابت)، بخش ثبت برخط اطلاعات آزمودنی‌ها، نیروهای پشتیبانی، نیروهای داوطلب و ... در برگزاری این رویداد مشارکت داشتند. همچنین، نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه‌ها، سرپرستان اجرایی آزمون، ناظران پژوهشگاه (۵۴ نفر) و نمایندگان سازمان سنجش در تمامی حوزه‌ها به صورت تمام وقت حضور و بر فرآیند اجرای آزمون نظارت داشتند.

مدیر اجرایی آزمون عملی بیان کرد: در آزمون سال جاری، تلاش شد تا سنجش دقیقی از متقاضیان تحصیل در رشته علوم ورزشی از لحاظ سلامتی، وضعیت جسمانی و حرکتی انجام شود. در ابتدا، وضعیت قلبی ـ عروقی، تنفسی، بینایی، شنوایی، فشار خون و ... هریک از شرکت‌کنندگان توسط پزشک حاضر در هریک از حوزه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت، در ادامه نیز وضعیت بدنی آنها (جهت بررسی ناهنجاری‌های صافی کف پا، زانوی پرانتزی، کج‌پشتی و غیره) توسط کارشناسان آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی ارزیابی و همچنین وضعیت تعادل داوطلبان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه اظهار کرد: پس از تأئید پزشک، داوطلبان در آزمون عملی، تحت عنوان: «مجموعه آزمون هفت‌خان پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی» شرکت کردند که مراحل هفت‌گانه آزمون به ترتیب، شامل: «کشش بارفیکس خوابیده در ۲۰ ثانیه»، «دریبل فوتبال و بسکتبال»، «دراز و نشست در ۳۰ ثانیه»، «پرش جفت از موانع» «آزمون چابکی - دوی ۴ در ۹ متر»، «پرتاب توپ طبی» و «دوی ۲۵۰ متر برای آقایان/ دوی ۱۵۰ متر برای بانوان» بود.

اسماعیلی گفت: پس از پردازش دقیق‌ داده‌های آزمودنی‌ها توسط پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، نمره هریک از داوطلبان به سازمان سنجش ارائه و در کارنامه اعلام نتایج نهایی آنها نیز درج خواهد شد.

وی افزود: نمره آزمون عملی همانند یک درس تخصصی با ضریب ۱۲ در هنگام اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای «رشته‌ علوم ورزشی/ شیوه با آزمون» اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 6212404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha