۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲

ظفرقندی در پیامی به مناسبت روز بهورز؛

بهورزان هیچ جایگزینی در روستاها و مناطق محروم ندارند

بهورزان هیچ جایگزینی در روستاها و مناطق محروم ندارند

وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز بهورز، این روز را فرصتی برای تقدیر از گروهی از تاثیرگذارترین کارکنان نظام سلامت و تربیت کنندگان آنها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام محمدرضا ظفرقندی که به رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده، آمده است: دوازدهم شهریور که مصادف است با روز بهورز فرصتی است تا از گروهی از تاثیرگذارترین کارکنان نظام سلامت و تربیت کنندگان آنها تقدیر نمائیم. کسانی که با تلاش‌های بی‌وقفه و دلسوزانه خود، ستون‌های اصلی سلامت و رفاه برای آحاد جامعه روستایی و نسل‌های آینده‌اند.

یقیناً بهورزان گروهی بی جایگزین برای تضمین دسترسی به خدمات پایه سلامت در روستاها و مناطق دور افتاده و محرومند. با آموزش و آگاهی بخشی آنها است که جامعه روستایی می‌تواند توانمندتر با حفظ و ارتقای سلامت، زندگی پربار و مسرت آمیزی داشته باشد. اعتماد عمیق جامعه به بهورزان به دلیل نزدیکی فرهنگی، درک شرایط مردم و زندگی در بطن روستا و در میان مردم، ویژگی‌های بی‌نظیر آنها است که موجب پذیرش اجتماعی، دسترسی و اثربخشی بالای خدمات و کاهش هزینه‌های سلامت می‌شود.

بهورزان، با هوشمندی، دانش، عشق و تعهد به جهان نشان دادند که تا چه حد مهر و مراقبت در پهنه گسترده و متنوع روستا نشینان ایران بی‌انتها، زنده و پویا است.

از صمیم قلب از تلاش بی‌نظیر بهورزان سپاسگزارم و از اینکه این فرصت را دارم که حامی آنها در مجاهدت بزرگشان باشم، به درگاه ایزد منان شکرگزارم.

کد خبر 6213925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha