۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴

رییس جمهور:

اجازه نمی‌دهیم اقشار آسیب‌پذیر زیر چرخ توسعه له شوند

اجازه نمی‌دهیم اقشار آسیب‌پذیر زیر چرخ توسعه له شوند

مشهد- رئیس جمهور گفت: هر مداخله‌ای که می‌خواهیم کنیم باید حتماً اقشار آسیب پذیر را ببینیم و اجازه ندهیم زیر چرخ‌های توسعه له شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان صبح سه شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی خراسان رضوی اظهار کرد: بدون همراهی مردم هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم، هدف اصلی ما جلب رضایت مردم است.

رئیس جمهور گفت: هر مداخله‌ای داشته باشیم حتماً اول با مردم گفت‌وگو می‌کنیم.

وی بیان کرد: کارهای بزرگی می‌خواهیم انجام بدهیم ولی اول حتماً مردم را همراه خواهیم کرد.

پزشکیان گفت: به مردم اطمینان خواهیم داد که کارهای ما با هدف رضایت آنها و به خاطر آنها انجام می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه رضایت مردم اصل و باید از با مردم صحبت کرد، افزود: مطمئناً اگر مردم بدانند مصلحتشان آن چیز است اجازه می‌دهند که آن جراحی انجام شود البته باید کار را دست جراح درستی داد.

وی با اشاره به اینکه باید در بسیاری از موارد جراحی‌های انجام دهیم تا بتوانیم کشور را از این وضعیت بیرون بیاوریم.

پزشکیان با اشاره به اینکه ماندگاری دولت در گرو رونق تجارت و صنعت است، ادامه داد: وظیفه دولت این است که این بستر را آماده کند که آنهایی که تجارت می‌کنند یا افرادی که در حوزه تولید و صنعت فعال هستند در امنیت کار خود را انجام دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما امنیت را برای شما ایجاد می‌کنیم مالیات می‌گیریم برای اینکه در حقیقت جاده را درست کنیم، اضافه کرد: مالیات می‌گیریم که تسهیل کنیم شما ضرر نکنید، مالیات می‌گیریم که اگر کسی حق کسی را ضایع کرد جلوی او بایستیم و اجازه ندهیم آن حق ضایع شود این وظیفه همه ارگان‌های اداری برای خدمت به صنعت و تجارت است وگرنه بقیه‌اش معنی ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: در گذشته هم اینگونه بود که دولت‌های محلی و استانداری‌ها به بالادستی‌ها پول می‌دادند، حالا همه پول می‌خواهند. باید از آن تمرکزگرایی که عده‌ای آن بالا نشسته اند و فکر می‌کنند عقل کل هستند و پایین دستی‌ها هیچی درک نمی‌کنند، دست برداریم.

پزشکیان گفت: بنده تا دیروز نماینده مجلس یک شهر بودم و خیلی وقت‌ها حرفم را هم گوش نمی‌دادند. در شهر خودمان گفتیم یک گوشه را بدهید برایتان درست کنیم، می‌گفتند نه اول ایده و دستورالعمل بدهید!

رئیس جمهور گفت: می‌گفتم می‌خواهم در یک منطقه محروم برای مردم کار کنم ولی قبول نمی‌کردند. در یک شهر یک کارمند اجازه نمی‌داد من کار کنم، حالا شده‌ایم رئیس‌جمهور آیا من عوض شده‌ام؟ نه من همان آدم هستم. در همه شهرها آدم‌های قدرتمندی که می‌توانند جای من بنشینند، وجود دارد اما باید اختیار دهیم تا خودشان را نشان دهند، اگر این اتفاق بیفتد کشور درست می‌شود.

وی اظهار کرد: البته اختیار باید بر اساس قانون برنامه، چشم انداز و سیاست‌های کلی باشد. اختیار بدون نقشه یعنی هرج و مرج؛ اول بدانیم قرار است چه چیزی را بسازیم، سپس به کسی که می‌خواهد مسؤولیت بگیرد، اختیارات بدهیم.

پزشکیان یادآور شد: اوایل انقلاب می‌گفتیم حالا که رئیس شده‌ایم اجازه دهید هر کاری دلمان می‌خواهد انجام دهیم بعداً متوجه شدیم، به من اختیار نداده بودند که حاکمیت دانشگاه را بردارم و آن را تخریب کنم، بلکه رئیس دانشگاه شده بودم که آن را از نظر علمی و بهداشتی ارتقا دهم.

رئیس جمهور گفت: شما هیچ مدیری را برای کارخانه‌تان استخدام نمی‌کنید که به او اجازه دهید هر کاری خواست انجام دهد.

رونق اقتصادی و اشتغال

وی با بیان اینکه آماده کردن بستر برای بازرگانان و تجار را وظیفه خود می‌دانیم، افزود: به وزارت خارجه و تجار کشورمان اعلام کردم که برنامه‌ای آماده کنند تا درباره آن در سفر به کشورهای خارجی صحبت کنیم. با توجه به مرزهایی که داریم، اگر بتوانیم به درستی از این بسترها استفاده کنیم، می‌توانیم رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد کرده و بسیاری از مشکلاتمان را حل کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: من باید به‌عنوان رئیس‌جمهور در سفر به کشورهای مختلف، بستر را برای کار تجار آماده کنم؛ اگر بتوانم این کار را کنم، از سفرم نتیجه گرفته‌ام.

رئیس جمهور گفت: نتیجه دادن سفرها هم بدون همکاری دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای نظامی و امنیتی و همچنین نداشتن چشم‌انداز، میسر نیست؛ همه باید دید مشترکی درباره نوع تجارت، اقتصاد و صنعت داشته باشیم.

وی گفت: در دوره یازدهم تعدادی از روحانیون به من گفتند نظرت درباره حکومت پارلمانی چیست؟ گفتم چرا حکومت اسلامی درست نمی‌کنید

پزشکیان افزود: گفتم اگر راست می‌گوئید بیایید حکومت اسلامی درست کنید و طبق نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر عمل کنید.

اجازه نمی‌دهیم اقشار آسیب‌پذیر زیر چرخ توسعه له شوند

رئیس جمهور اظهار کرد: هر مداخله‌ای که می‌خواهیم کنیم باید حتماً اقشار آسیب پذیر را ببینیم و اجازه ندهیم زیر چرخ‌های توسعه له شوند.

وی گفت: به هر شکلی که شده نباید اجازه ندهیم مداخلات ما مردم را با بحران مواجه کند این چیزی است که حتماً مراعات خواهیم کرد.

پزشکیان ادامه داد: تلاش می‌کنیم به هر قیمتی هر کاری را انجام ندهیم کاری را خواهیم کرد که عزت و اعتبار انسان‌ها با کمک شما فعالان اقتصادی، مردم و نمایندگان مجلس در آن حفظ شود.

رئیس جمهور گفت: معتقدیم که وحدت و همدلی می‌تواند ما را به جایی برساند؛ اگر با هم باشیم، مشکلاتمان حل می‌شود؛ باور کنید دلمان می‌خواهد مشکلات شما را حل کنیم.

وی افزود: از صمیم قلب می‌خواهیم این اتفاق بیفتد؛ به علم، کارشناسی، نخبگان و تولیدکنندگان و سرمایه داران معتقدیم و می‌گوئیم اگر اینها وارد صحنه شوند، مشکلات حل می‌شود.

پزشکیان ادامه داد: ما کشورهای مختلفی خواهیم رفت؛ به عراق می‌رویم و بعد به ترکمنستان می‌رویم. بحث ما این بود که با آنها در خصوص چه چیزی حرف بزنیم. اگر بتوانیم از طریق مرزها بستر تجارت و صادرات را فراهم کنیم می‌توانیم رونق تجاری ایجاد کنیم.

رئیس جمهور گفت: من به عنوان سفیری که به کشورهای مختلف می‌روم باید بستر را برای بهبود راه تجارت شما فراهم کنم‌. ان شاءالله جلسات خود را بیشتر خواهیم کرد. در مجلس ما گروه دوستی داشتیم. می‌گفتم وقتی به عنوان گروه دوستی می‌رویم چه کاری باید انجام دهیم. این نتیجه بدون هماهنگی مجلس و دولت و بدون دنبال کردن هدف محقق نمی‌شود.

نباید سیاسی کاری کنیم

وی ادامه داد: باید دید مشترکی در تجارت و صنعت داشته باشیم. از مجلس قدردان هستیم به ما کمک کردند و به همه وزرا رأی دادند.

پزشکیان اظهار کرد: با همدلی می‌توان به جلو رفت، نباید سیاسی کاری کنیم. امیدواریم با کمک صنعتگران و با کمک مردم امورات را پیش می بریم؛ من هم نمی‌توانم بگویم در اوضاع بی تقصیر هستم.

رئیس جمهور افزود: من هم در مجلس بودم و رأی می‌دادم؛ این اوضاع نتیجه عملکرد ما است. باید نگاه ما اصلاح شود تا بتوانیم به نتیجه برسیم. شرق و غرب کشور دچار مشکل است. باید عدالت و انصاف را در جامعه پیاده کنیم. باید دست به دست هم داده و به نخبگان و صنعت گران خود کمک کنیم.

وی بیان کرد: همچنین اختیاراتی که باید به استان‌ها داده خواهد شد.

کد خبر 6214633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha