۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۱۲

فراخوان دوره رقابتی و آموزشی «مستندنوردی» سفیرفیلم منتشر شد

فراخوان دوره رقابتی و آموزشی «مستندنوردی» سفیرفیلم منتشر شد

با انتشار فراخوان دوره رقابتی «مستندنوردی» سفیر فیلم، ثبت نام برای این دوره تا ۲۲ شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت جریان سازی مرکز مستند سفیرفیلم، محمد مهدی شعاعی مسئول دوره مستندنوردی سفیرفیلم گفت: فراخوان دوره رقابتی «مستندنوردی» سفیر فیلم منتشر شده است و این ثبت نام تا بیست و دوم شهریور سال‌ جاری نیز ادامه دارد. این دوره، تنها دوره رقابتی و تولیدمحور مستندسازی در کشور است و هنرجویان قرار است در چهار پودمان با یکدیگر رقابت کنند و در انتها یک مستند کوتاه مسئله محور و یک مستند نیمه بلند توصیفی را تولید کنند.

شعاعی ادامه داد: در پودمان اول و دوم هنرجویان کلاس های آموزشی و کارگاه های تخصصی را پشت سر می گذارند و باید از پس تمرین ها و چالش های مختلف دوره بر آیند تا بتوانند به پودمان های بعدی راه پیدا کنند. در پودمان سوم هنرجویان به ساخت یک مستند کوتاه مسئله محور می‌پردازند. آنها از صفر تا صد ساخت یک مستند آشنا می شوند. اساتید راهنما در حوزه های مختلف به هنرجویان کمک خواهند کرد. هنرجویانی که بتوانند مستند کوتاه مسئله محور خود را با کیفیت مورد نظر سفیرفیلم به اتمام برسانند به پودمان چهارم راه پیدا می کنند و در این پودمان به ساخت یک مستند نیمه بلند توصیفی می پردازند.

مسئول دوره «مستندنوردی» سفیرفیلم افزود: دوره «مستندنوردی» سطح آموزش در کشور را ارتقا می دهد زیرا که در این دوره برای هر هنرجو پرونده هنرجویی طراحی شده تا به دقت عملکرد آن مورد بررسی قرار گیرد به طوریکه در انتهای دوره تحلیل دقیقی از اینکه این هنرجو در کدام حوزه اعم از فیلمنامه نویسی، کارگردانی، تدوین، فیلمبرداری و ... مهارت بیشتر دارد برسیم.

همچنین محمد نجفی مدیر کانون تربیت تخصصی سفیرفیلم گفت: شماری از مستندسازان شاخص کشور و بخش قابل توجهی از کارگردانان شناخته‌شده عرصه مستند، خروجی همین دوره‌های آموزشی سفیرفیلم هستند. با آغاز این دوره، کانون تربیت تخصصی شهید باقری سفیرفیلم وارد دهمین سال فعالیت خود می شود. از مستندهای شاخص دوره های سفیرفیلم می‌توان به مستندهای «عملیات دماوند»، «مدرسه‌ای در دوردست»، «۱۹۱۹»، «بی تربیت» و «هیچ پول» اشاره کرد.

وی با اشاره به دوره‌های قبلی عنوان کرد: دوره گذشته تربیت مستندساز سفیر فیلم از اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد و تیم‌های حاضر در دوره، در حال تولید سه مستند نیمه بلند هستند و این دوره همچنان ادامه دارد. همچنین به زودی سه اثر (صور صعده) با موضوع جنگ یمن و (بمب ها می آیند) با موضوع پایگاه پدافند هوایی شباهنگ و قصور پزشکان (مشارکت در قتل شبه عمد) با محوریت پرونده های قصور پزشکی در سال های اخیر از مستند های ششمین دوره تربیت مستندساز سفیرفیلم نیز در نیمه دوم امسال منتشر خواهند شد.

ثبت نام برای دوره «مستند نوردی« مرکز سفیرفیلم از ۶ شهریور آغاز شده است و تا ۲۲ شهریور ادامه دارد و این دوره تمدید نخواهد شد. علاقه‌مندان برای ثبت نام در این دوره می‌توانند به سایت safirfilm.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6215228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha