۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶

وزیر جهاد کشاورزی در پلدشت:

منابع آب و خاک‌ کشور باید حفاظت شود/ لزوم استفاده از دانش بنیانها

منابع آب و خاک‌ کشور باید حفاظت شود/ لزوم استفاده از دانش بنیانها

ارومیه- وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی بر ضرورت حفاظت از منابع آبی و خاکی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا نوری پیش از ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از ۴ پروژه آبیاری و زهکشی در پلدشت، افزود: حفاظت از منابع آبی و خاکی کشور ضروری بوده و این امر با استفاده از دانش، علم و فناوری و همچنین ترویج این موارد محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: ما موظف هستیم امنیت غذایی کشور و معیشت و سفره‌های هموطنان را تأمین کنیم و آن را تداوم و بهبود ببخشیم و با استفاده بهینه از منابع موجود در راستای افزایش تولید حرکت کنیم.

نوری اظهار کرد: در این مسیر لازم است از ظرفیت تمامی تشکل‌ها، کشاورزان و مردم استفاده شود چرا که کشاورزان در میدان و صحنه عمل همواره حضور دارند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: موضوع مصرف بهینه آب و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و جلوگیری از اسراف آب جزو اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه کشاورزی است.

نوری با تاکید بر اینکه موضوع مصرف بهینه آب مورد تاکید رهبر انقلاب نیز است، خاطرنشان کرد: باید به سمت سیستم‌های نوین آبیاری و آبیاری زیر سطحی حرکت کرده و تجهیز اراضی به این نوع آبیاری در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هدف دولت تأمین امنیت غذایی مردم است، اظهار کرد: دولت مکلف است با استفاده بهینه از منابع آبی تولید را افزایش دهد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: باید به سمتی حرکت کنیم که در عین حفاظت و مراقبت از منابع خاکی و آبی تولید را نیز افزایش داده و امنیت غذایی مردم را نیز تأمین کرد.

نوری ادامه داد: دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی کار خود را شروع کرده و همه تلاش خود را در جهت رسیدن به اهداف مدنظر رهبری و اسناد بالادستی به کار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از مسئولان آذربایجان غربی برای حضور در آئین بهره برداری از 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مجهز به آبیاری‌های نوین به پلدشت سفر کرده است.

کد خبر 6216759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha