۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۲۰

گزارش خبرنگار مهر از پاریس؛

جزئیات دلیل دیسکالیفه شدن بیت سیاح پس از طلا و رد اعتراض ایران

جزئیات دلیل دیسکالیفه شدن بیت سیاح پس از طلا و رد اعتراض ایران

مسئولان برگزاری رقابت های پارادوومیدانی هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک اعتراض ایران به دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح را رد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، در رقابت پرتاب نیزه کلاس F۴۱ صادق بیت سیاح ملی‌پوش پرافتخار ایران که در دوره قبلی به مدال نقره دست یافته‌بود، با حریفانی از هند، چین، عراق، کوبا و ساحل عاج رقابت کرد و به مدال طلا رسید اما لحظاتی پس از پایان این مسابقه با تصمیم مسئولان برگزاری بیت سیاح دیسکالیفه شد و مدال طلایش هم پس گرفته شد.

به دنبال این اتفاق، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند و امیدوار بودند این اعتراض پاسخ مثبت به همراه داشته باشد اما اعتراض ایران رد شد و مدال طلای بیت سیاح و رکوردی که او از خود به جای گذاشته بود از بین رفت.

هادیزاده رئیس انجمن پارادوومیدانی در مورد این اتفاق گفت: وقتی مسابقه تمام شد و اعلام نتایج شد ما متوجه شدیم که ایشان دیسکالیفه شده است که بلافاصله به مسئولان مراجعه کردیم و اعتراض شدید خودمان را اعلام کردیم.

وی ادامه داد: بعد از اعتراض ما جلسه تشکیل شد و فیلم‌های مسابقه را نشان دادند. با توجه به این که هر ورزشکاری یک نوع شادی می‌کند. برخی رفتار شادی بیت سیاح مورد موافقت سرداور قرار نگرفته بود و ورزشکار ما را دیسکالیفه کردند. معمولاً ورزشکاران وقتی رکورد را می‌شکنند دست را از کنار گردن به نشانه شکستن این رکورد عبور می‌دهند که از این حرکت برداشت دیگری شد و کارت زرد اول را به بیت سیاح نشان دادند.

هادیزاده در مورد پیش بینی این مورد و جلوگیری از این اتفاق گفت: ما همیشه از بالا پرچم ایران را به ورزشکار می‌دهیم اما آقای بیت سیاح به خاطر ارادتی که به حضرت ام البنین داشتند این پرچم را از کوله ورزشی شأن در آوردند که دومین کارت زرد را گرفتند و مدال طلای ایشان و رکوردشان پس گرفته شد.

رئیس انجمن پارادوومیدانی در پایان گفت: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که این مدال را برگردانیم اما این کار سخت و دشواری است و نمی‌شود تغییرش داد چون بحث فنی نیست و کارت‌های زرد را سخت می‌شود از بین برد.

کد خبر 6218218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نام IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      15 15
      ماشاالله به ارادتش به حضرت ام البنین و آفرین. بگن مثل خدایا شکرت بوده شاید قبول کنن
    • اسدالله GB ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      16 1
      مسئولان ورزش بایستی ورزشکاران را با رسوم صحیح جامعه ورزش بین‌المللی آشنا کنند. استاندارد های وضع شده بین‌المللی باید رعایت شود. حیف به مدال طلایی که متعلق به ایران عزیز بود.
    • اصفهانی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      12 17
      المپیک پاریس با صحنۀ تمسخر شام آخر در دین مسیحیت شروع شد و حالا با جسارت به ساحت شیعه در حال پایان یافتن است. اگر مسیحیان غیرت ندارند که از پیامبرشان در برابر این «چپ‌های نو عقب مانده» دفاع کنند، جهان تشیع نباید سکوت کند. این همان ادامۀ روند کاریکاتورسازی ضد پیامبر اکرم ص است.
    • حسام IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      13 1
      پرچم کشور وقتی مهم نباشد یعنی چی؟! مسئولین رقابت ها فهمیدن شماها نفهمیدید؟ خون ها پای پرچم ایران رفته حق ات مدال گرفتند
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      11 0
      اگر تبلیغات سایتتان را کمتر یا مناسب تر کنید بنظرم بهتر است
    • Ftm IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      4 1
      مسخره س
    • آریو دلفان IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      4 14
      این ننگ داوران در تاریخ ثبت خواهد شد
    • شهرام IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      14 3
      اونا همیشه دنبال بهانه میگردن ، ماهم راحت اینکار رو براشون انجام میدیم . مگه این نفرات نباید توجیح بشن که چه کاری مجازه و چه کاری غیر مجاز؟ حالا نمیشد مثل بقیه شادی میکرد و تیم ایران رو از یه مدال مهم محروم نمیکرد؟ تا کی باید چوب رفتار غیر حرفه ایمون رو بخوریم ؟ بابا اینجا المپیکه نه مسابقات داخلی .
    • ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      5 13
      درود بر تو دلاور. چیز مهمی را از دست ندادی.
    • محمد IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      17 1
      رفتار غیر حرفه ای این ورزشکار با رفتار غیر حرفه ای مسئولین تأیید نشود . نه تنها نباید به او پاداشی داد بلکه باید در خصوص هزینه هایی که بیت المال برای اعزام او شده هم تصمیم گرفت . هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد . باید با توبیخ و برخورد درس عبرت برای او و ورزشکاران دیگر در مسابقات بعدی باشد .
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      10 1
      وقتی مربیت داره بهت هشدار میده چراااااااااااااااا گوش نمیدی چرررررررررررراااااااااااااااااااااااااااااااااااااا پرچم ایرانو میگرفتی بعدش میومدی فرودگاه پرچم یا حسین میگرفتی الکی الکی یه طلا و رکوردشگنی رو دادی رفت
    • مجتبی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      5 1
      رعایت قوانین هم بخش مهمی از هرکاریست !!!! آقای ورزشکار این چه کاری بود آخه ؟!!!
    • ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      3 10
      ایشان برترین مدال زندگی خودرااز اهل بیت علیهم السلام گرفتند. خوشا به حالشان
    • لیلی IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      1 0
      توی عالم هستی ثبت شده.بانو ام البنین نگهدارت باشه.من بهت افتخار میکنم.کائنات هدیه ای هزاران بار باارزش تر از مدال طلا به تو مرد ایرانی با غیرت خواهد داد.خدا پشت و پناهت.
    • ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      1 0
      حتما به حضرت ام البنین توسل کرده
    • محسن ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      دمت گرم ارادت چیزی نیست که اون رو با پول بدست بیاری یا از دست بدی، ارادت، ارادتِ، بنابراین نوش جونت مهم اینه که طلایی گرفتی که هزاران بار از طلای المپیک و..... بالاتره، این هم فقط فهم و درک می خواد که بعضی ها ندارن