۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

برگزاری دوره تربیت مربی ویژه همسران و دختران طلاب

برگزاری دوره تربیت مربی ویژه همسران و دختران طلاب

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن کریم با حضور ۱۰۰ نفر از همسران و دختران طلاب در قم برگزار شد.

عبدالعلی براتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به امضای تفاهم نامه میان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و مرکز خدمات حوزه علمیه قم در مرحله نخست ۱۰۰ نفر از همسران و دختران روحانیون تحت آموزش‌های تخصصی قرآن با عنوان تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن قرار گرفتند.

وی افزود: در این دوره که ۱۱۸ ساعت بود، شرکت کنندگان موضوعات کاربردی از جمله مبانی نظری آموزش مفاهیم دینی و پرسمان کودک، روانشناسی تربیتی و رشد کودک، مهارت‌های مربی کودک (شامل کاردستی، نقاشی خلاق، شعر، سرود، قصه گویی خلاق، بازی و نمایش)، روش تدریس، کارورزی و فنون کلاهداری، سبک زندگی قرآنی و بهداشت و تغذیه کودک را گذرانده‌اند.

به گفته رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، شرکت کنندگان علاوه بر کلاس‌های تئوری، کارگاه‌های مهارتی را نیز با موفقیت گذرانده‌اند.

وی افزود: این افراد با توجه حضورشان در کنار همسران و پدرانشان در امر تبلیغ موفق به کسب توانمندی‌های تبلیغی با گرایش آموزش و ترویج قرآن کریم شده‌اند به گونه‌ای که تعداد قابل توجهی از آن‌ها داوطلب تأسیس خانه‌های قرآن و عترت هستند.

براتی اظهار کرد: همسران و دختران طلاب و روحانیون در پایان این دوره آموزشی ضمن شرکت در آزمون‌های تخصصی، موفق به دریافت گواهینامه آموزش‌های تخصصی قرآن کریم از سازمان دارالقرآن الکریم شدند.

گفتنی است که در این دوره کتاب‌های کار و بسته‌های آموزشی و فرهنگی به شرکت کنندگان اهدا شد.

کد خبر 6218579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha