۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷

نماینده ولی فقیه در گیلان:

ظرفیت شناسی قرآنی در سنین پایین مورد توجه قرار گیرد

ظرفیت شناسی قرآنی در سنین پایین مورد توجه قرار گیرد

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های قرآنی استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت شناسی قرآنی در سنین پایین مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از پوستر «هماوری قرآنی آلاء» در رشت اظهار کرد: قرآن کتاب آسمانی و هدایت گر است و باید به نقطه نقطه آن پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مأنوس بودن بزرگان با قرآن بیان کرد: توفیقات و تالیفات بسیاری از بزرگان بر گرفته از آیات قرآن و تدبر و تأمل به این کتاب الهی است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه قرآن دریچه علم و دانش است، گفت: هر کسی با قرآن محشور باشد، علم و دانش بر اندیشه اش متبلور می‌شود.

وی با اشاره به ابعاد گسترده قرآن ستیزی در دنیا افزود: دشمن به اعجاز و اثرگذاری قرآن پی‌برده است و به همین دلیل مدام این کتاب الهی را مورد بی مهری قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ضرورت تربیت جامعه قرآنی، به تشریح ویژگی‌های مربیان قرآنی پرداخت و بیان کرد: متولیان و مربیان قرآنی باید ویژگی صورتی و سیرتی داشته باشند.

فلاحتی با بیان اینکه مربی باید دارای ظاهر و باطن قرآنی باشد، گفت: کسی که با قرآن ارتباط معنایی دارد باید تمام وجنات، رفتار و گفتارش قرآنی باشد تا در جامعه اثر بگذارد.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در جامعه افزود: کسی که ریشه قرآنی داشته باشد به سختی در مسیر انحراف و کج روی قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های قرآنی استان تاکید کرد و ادامه داد: گیلان دارای ظرفیت‌های قرآنی ناشناخته و نهان فراوانی است که باید مورد شناسایی و واکاوی قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ظرفیت شناسی قرآنی در سنین پایین مورد توجه قرار گیرد، گفت: اولویت گذاری برای شناسایی ظرفیت‌های قرآنی در سنین پایه و کودک و نوجوان در گیلان ضرورت دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی فاصله گیری از قرآن و دین افزود: ۹۵ درصد ول انگاری‌های فرهنگی و بی‌حجابی جامعه به دلیل فاصله گیری با دین و قرآن است.

کد خبر 6218584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha