۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳

استاندار البرز:

توسعه کشت گلخانه‌ای در استان البرز جدی گرفته شود

توسعه کشت گلخانه‌ای در استان البرز جدی گرفته شود

کرج- استاندار البرز گفت: با توجه به ضرورت حفظ اراضی کشاورزی، مصرف بهینه آب، افزایش بهره وری و صرفه اقتصادی و اشتغال استان البرز توسعه کشت گلخانه‌ای با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی البرز، بیست و سومین جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان البرز به ریاست عبداللهی استاندار در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

مجتبی عبداللهی در این جلسه افزود: ضرورت دارد با توجه به حفظ اراضی کشاورزی، مصرف بهینه آب، افزایش بهره وری و صرفه اقتصادی و اشتغال استان، توسعه کشت گلخانه‌ای با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: اراضی سبز و کشاورزی البرز ارزشمند است و باید برای آیندگان نیز حفظ شود باید کشاورزان آموزش ببینند و به مزایای کشت گلخانه‌ای و امکانات و تسهیلات آن آگاه شوند.

عبداللهی گفت: فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف آب و استفاده درست از منابع آبی می‌تواند مشکلات استان را در بخش آب حل کند

وی ادامه داد: با توجه به توجیه اقتصادی این نوع کشت نسبت به کشاورزی سنتی، باید کشاورزان را به سمت کشت‌های دانش بنیان همچون هیدروپونیک و انواع کشت گلخانه‌ای ترغیب کنیم.

کد خبر 6218747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      0 0
      آقای استاندار به روستائیان استان البرز که خارج از بافت زندگی می کنند و نفت سفید کپسول گاز به سختی تهیه می کنن انشعاب گاز بدهید و جدی بگیرید
    • ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      0 0
      تفکر صنعتی شدن پیامد بسیار خوبی دارد و میشود زمینه صادرات را گسترش داد والله خیراحافظا