۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۱۸

فردا در فرهنگسرای خانواده انجام می‌شود؛

برگزاری ششمین همایش فرهنگ و خانواده برای پیشگیری از خودکشی

برگزاری ششمین همایش فرهنگ و خانواده برای پیشگیری از خودکشی

ششمین همایش فرهنگ و خانواده با محوریت پیشگیری از خودکشی فردا دوشنبه ۱۹ شهریور در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بهداشت جهانی و مجمع بین المللی پیشگیری از خودکشی، دهم سپتامبر (دوشنبه ۱۹ شهریور) را به عنوان روز جهانی پیشگیری از خودکشی نام‌گذاری کرده است. ششمین همایش «فرهنگ و خانواده» با مشارکت و همکاری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا و فرهنگسرای خانواده همزمان با این‌مناسبت برگزار می‌شود.

خودکشی یکی از معضلات بهداشت روان و از جمله ده علت اصلی مرگ در کشورهای مختلف می‌باشد و یکی از معضلات جدی اجتماعی و روانی است که به دلایل مختلفی از جمله افسردگی، اضطراب، مشکلات اقتصادی و اجتماعی، و احساس تنهایی رخ می‌دهد این پدیده نه تنها بر فرد آسیب دیده تأثیر می‌گذارد، بلکه خانواده و جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابراین پیشگیری از خودکشی نیازمند آگاهی، حمایت اجتماعی و درمان مناسب است.

ششمین همایش فرهنگ و خانواده با حضور اساتید مطرح در حوزه روانشناسی و خانواده از جمله غلامعلی افروز استاد دانشگاه تهران، حمید پیروی نایب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران، نگین زنگنه نیا روانپزشک، عضو کمیته پیشگیری از خودکشی و سمیه عابدینی روانشناس، عضو هیأت علمی دانشگاه کودک و نوجوان همراه است و به موضوع «نقش خانواده در پیشگیری از خودکشی نوجوانان و جوانان» اختصاص دارد.

همایش مورد اشاره فردا دوشنبه ۱۹ شهریور از ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای خانواده به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق برگزار می‌شود.

کد خبر 6218799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha