۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۲۸

استاندار ایلام:

۲۶۰۰ متر از تونل کبیرکوه ایلام به سیستم روشنایی مجهز شد

۲۶۰۰ متر از تونل کبیرکوه ایلام به سیستم روشنایی مجهز شد

ایلام-استاندار ایلام گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ متر از تونل کبیرکوه در جنوب ایلام به سیستم روشنایی مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا شامگاه دوشنبه ۱۹ شهریورماه در جریان بازدید از تونل کبیرکوه (مسیر آبدانان - دره‌شهر) اظهار داشت: این تونل با توجه به کاهش میزان مسافت بین شهرهای آبدانان و دره‌شهر و قرار گرفتن در مسیر تردد زوار نقش مهمی در تسهیل تردد دارد.

وی افزود: وعده دادیم که در اربعین این تونل به‌صورت موقت و اضطراری زیر بار ترافیک برود که به وعده خود عمل کردیم و در اربعین به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفت.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: از مجموع کل مسیر دو طرف تونل و تونل کبیرکوه که حدود ۱۷ کیلومتر است از این ۱۷ کیلومتر، حدود ۷ هزار و ۲۰۰ متر طول تونل کبیرکوه بود که تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ متر از آن به سیستم روشنایی مجهز شده و عملیات اجرایی برای تکمیل روشنایی کل تونل تا یک ماه آینده ادامه دارد.

گفتنی است احداث این تونل شهرهای جنوب ایلام را ۷۰ کیلومتر به مرکز استان و کشور نزدیک‌تر و باعث حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک و ۲۰ کیلومتر گردنه سخت‌گذر کبیرکوه می‌شود.

این تونل از مطالبات مهم مردم استان به ویژه دو شهرستان آبدانان و دره‌شهر است.

تونل کبیرکوه در مجموع ٧۲۰۰ متر بوده که شامل یک تونل بزرگ به طول ۴۷۶۳ متر و ۶ تونل کوچک جمعاً به طول ٢٣٣٧ متر و همچنین دو تونل انحرافی جهت کنترل و تخلیه آب‌ها یکی به طول ۱۳۰ متر و دیگری به طول ۱۸۹ متر می‌باشد.

این تونل با احتساب جاده‌های دسترسی ۲ طرف (آبدانان و دره شهر) دارای ۱۷.۲ کیلومتر طول است که بهره‌برداری از آن موجب روان‌سازی بار ترافیکی مسیر ترانزیتی غرب و شمال غرب به جنوب کشور، زمینه رونق اقتصادی و توسعه پایدار استان ایلام را نیز مهیا می‌کند.

تونل کبیرکوه دارای پارکینگ‌های مورد نیاز، اماکن اضطراری، طرح تهویه هوا و روشنایی آن بر اساس استانداردهای فنی و جهانی است.

همچنین در مجموع ۹ رشته تونل و گالری (تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متر در این مسیر احداث شده است.

کد خبر 6220399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha