۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۳۸

عملکرد صنعت هوایی در برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین اعلام شد؛

انجام ۴۲۱۶ پرواز و جابه‌جایی ۵۳۷ هزار مسافر در عملیات اربعین ۱۴۰۳

انجام ۴۲۱۶ پرواز و جابه‌جایی ۵۳۷ هزار مسافر در عملیات اربعین ۱۴۰۳

عملکرد صنعت هوایی کشور در برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ بیانگر انجام۴۲۱۶ پرواز و جابه‌جایی ۵۳۷ هزار و ۸۲ مسافر از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریورماه و رشد ۳۰ درصدی در تعداد پرواز و مسافر بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمار تجمیعی جابه‌جایی زائران از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از تاریخ ۲۴ مردادماه تا نهم شهریورماه ۱۴۰۳ حاکی از مجموع ۱۶۹۴ پرواز شامل ۸۴۹ پرواز ورودی و ۸۴۵ پرواز خروجی، همچنین اعزام و پذیرش ۲۳۹ هزار و ۹۸۶ مسافر شامل ۱۲۰ هزار و ۹۵۱ مسافر ورودی و ۱۱۹ هزار و ۳۵ مسافر خروجی بود. در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز ۱۲۸۷ پرواز شامل ۶۱۷ پرواز ورودی و ۶۷۰ پرواز خروجی به همراه اعزام و پذیرش ۱۷۲ هزار و ۱۸۵ مسافر شامل ۷۸ هزار و ۵۱۸ مسافر ورودی و ۹۳ هزار و ۶۶۷ مسافر خروجی انجام شد.

در همین بازه زمانی ۱۲۳۵ پرواز فوق‌العاده در خطوط داخلی به سمت مرزهای خروجی شامل ۶۱۷ پرواز ورودی و ۶۱۸ پرواز خروجی به همراه اعزام و پذیرش ۱۲۴ هزار و ۹۱۱ مسافر شامل ۶۲ هزار و ۶۰۷ مسافر ورودی و ۶۲ هزار و ۳۰۴ مسافر خروجی انجام شد.

بررسی و مقایسه آماری پروازها و جابه‌جایی مسافر بیانگر رشد ۳۰ درصدی در انجام پرواز و ۳۰ درصدی جابه‌جایی در عملیات اربعین ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته است. همچنین در مجموع پروازهای ایام اربعین به متوسط زمان تأخیر ۳۴ دقیقه رسید.

کد خبر 6227173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha