۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۶

از ۲۶ شهریور در خانه نمایش دا؛

روایتی ازمجرمان اعصاب و روان به صحنه می‌رود/ترکیب مونولوگ ودیالوگ

روایتی ازمجرمان اعصاب و روان به صحنه می‌رود/ترکیب مونولوگ ودیالوگ

نمایش «سیگارتو اجاره می‌دی؟» به نویسندگی و کارگردانی پیمان قادری از ۲۶ شهریور در خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «سیگارتو اجاره می‌دی؟» نوشته و کارگردانی پیمان قادری هفته‌ آخر شهریور ۱۴۰۳ در خانه‌ نمایش دا به صحنه می‌رود. این نمایش با طراحی و دراماتورژی روزبه حسینی سرپرست گروه فیلم و تئاتر «و ناگهان» آماده‌ اجرا شده و مجری طرح آن نیز، گروه «و ناگهان» است.

داستان نمایش «سیگارتو اجاره می‌دی؟» درباره‌ فرهاد و رضا است که در بخش مجرمان بیمارستان اعصاب و روان، تحت نظر هستند و با یکدیگر رفاقتی یافته و از اشتباهاتی جبران‌ناپذیر در زندگی خود می‌گویند. آنها به علت مصرف بالای مواد مخدر به نوعی جنون مبتلا و مرتکب خطاها و جرائم بزرگی شده‌اند.

نقطه شروع نگارش متن توسط پیمان قادری در کارگاه نویسندگی «و ناگهان»، به بهانه شرکت در رپرتوار نمایش‌های کوتاه ۲ نفره بوده است. نویسنده برای دسترسی و لمس بیشتر ۲ شخصیت قصه‌اش فرهاد و رضا، که درگیر اعتیاد و جنون هستند، برای الگوگرفتن در نویسندگی و بازیگری به مراکز درمان اعتیاد و بیمارستان بیماران روانی رفته است تا ادراک ملموس‌تری از روابط و رفتارهای این آدم‌ها پیدا کند.

بعد از اجرای اثر به صورت نمایشی کوتاه در رپرتوار «تمرکز تا باور»، تکمیل و بسط روایت‌ها در کارگاه نویسندگی «و ناگهان» زیر نظر و دراماتورژی روزبه حسینی سرپرست کارگاه، ادامه پیدا کرده است تا بعد از بازنویسی‌های مختلف، متن حاضر در یک اجرای صحنه‌ای ۴۰ دقیقه‌ای تکامل یابد.

ترکیب مونولوگ و دیالوگ، رفتارها و نگره‌های متفاوت از جنس رفت و آمد به درون و بیرون نقش، در ایجاد باورپذیری آن و گاه فاصله‌گیری از آن، از جمله ترفندهای دراماتیک دیگر در این مسیر بوده است.

یونس سرلک و پیمان قادری بازیگران این نمایش هستند.

دیگر عوامل «سیگارتو اجاره می‌دی؟» عبارتند از تهیه‌کننده: ساناز علیزاده، طراح نور، صحنه و لباس: روزبه حسینی اجرای نور: امیرحسین علی‌پور، آهنگساز: مهدی ندیم، برنامه‌ریز: سمانه غدیری، دستیار کارگردان: یوسف جیحونی‌نیا. طراح پوستر: پارسا عباسی. عکاس: فاطمه یحیایی، هماهنگی: مریم پابرجا، طراحی و ساخت اقلام تبلیغاتی: آتیله‌ «و ناگهان».

نمایش «سیگارتو اجاره می‌دی؟» از ۲۶ شهریور تا ۵ مهر ساعت ۱۹ در خانه‌ نمایش دا اجرا می‌شود.

بلیت‌فروشی این اثر نمایشی از طریق سایت تیوال انجام می گیرد.

کد خبر 6221146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha