۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹

سرپرست سازمان ملی سنجش:

اصل تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور از بین نمی‌رود

اصل تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور از بین نمی‌رود

سرپرست سازمان ملی سنجش و نظام ارزشیابی آموزش کشور تاکید کرد: اصل تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور از بین نمی رود اما ممکن است تعدیلی در نحوه و درصد تاثیر سوابق تحصیلی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس در برنامه خبری شب گذشته مصوبه شورای عالی فرهنگی در زمینه کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ و برداشته شدن ممنوعیت انتخاب رشته پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

سرپرست سازمان ملی سنجش و نظام ارزشیابی آموزش کشور امسال برای اولین بار هم داوطلبان سال ۱۴۰۲ و هم داوطلبان سال ۱۴۰۳ متقاضی انتخاب رشته هستند. سال گذشته تعداد زیادی از داوطلبان سال ۱۴۰۲ در دانشگاه قبول شدند و داوطلبان سال ۱۴۰۳ اعتراض داشتند که انتخاب رشته این دسته از پذیرفته شدگان ۱۴۰۲ موجب می شود ظرفیت ۱۴۰۳ دچار خدشه شود.

وی افزود: این اعتراضات وارد بود و ما به عنوان سازمان ملی سنجش پیشنهاداتی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردیم که مصوب شد در سال ۱۴۰۳ به همان میزانی که داوطلبانی که در سال ۱۴۰۲ قبول شده اند و در سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته می کنند، ظرفیت ویژه ای اضافه شود تا هر دو دسته از داوطلبان سال ۱۴۰۳ و داوطلبان سال ۱۴۰۲ از آن منتفع شوند.

پورعباس خاطرنشان کرد: مصوبه دیگری که شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور مصوب کرد این است که از سال ۱۴۰۴ تمام کسانی که در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دوره های رایگان و غیررایگان قبول می شوند چه در دانشگاه ثبت نام کنند و چه ثبت نام نکنند، اجازه ندارند در سال بعد از آن در آزمون سراسری شرکت کنند و انتخاب رشته کنند و در صورتی که می خواهند رشته دیگری قبول شوند باید یک سال صبر کنند.

وی اظهار داشت: همچنین براساس این مصوبه تمامی دوره های روزانه در تمامی رشته ها (گروه های آزمایشی پنج گانه) مشمول این مصوبه می شوند و داوطلبانی که پذیرفته می شوند و چه ثبت نام کنند و چه ثبت نام نکنند حق شرکت در آزمون سراسری و انتخاب رشته مجدد در سال بعد آن را ندارند و باید یک سال فاصله داشته باشند.

سرپرست سازمان ملی سنجش یادآور شد: دو دسته اعتراض در روزهای اخیر وجود داشت که یک گروه افرادی بودند که در سال ۱۴۰۳ می خواستند رشته خود در ۱۴۰۲ را بهبود ببخشند و و یک گروه هم داوطلبان سال ۱۴۰۳ می گفتند که با انتخاب رشته پذیرفته شدگان ظرفیت ها محدود می شود که با این تدبیر مشکل حل شده است.

وی در پاسخ به موضوع تغییر تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور گفت: قرار است در آینده یک بازنگری در زمینه مصوبه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور صورت گیرد اما فرآیند تاثیر قطعی سوابق تحصیلی قطعا ادامه دارد. سال دوازدهم و سال یازدهم قطعا تاثیر سوابق تحصیلی خود را خواهند داشت. ممکن است درباره تاثیر سوابق تحصیلی سال دهم تعدیلاتی صورت گیرد. همچنین ممکن است درباره تاثیر ۶۰ درصدی سوابق در سال آینده تعدیلی صورت گیرد.

سرپرست سازمان ملی سنجش و نظام ارزشیابی آموزش کشور تاکید کرد: اصل تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور وجود دارد و از بین نمی رود.

پورعباس درباره هم ترازی نمرات کنکوری ها گفت: هم ترازی فقط امسال اتفاق می افتد چرا که سال گذشته تاثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصد بود و امسال تاثیر سوابق تحصیلی به ۵۰ درصد رسید. همین موضوع ترازهای کنکور را در دو سال غیرقابل مقایسه می کند. ضمن اینکه مطرح شده است که رتبه های بیشتر بوده دلیل اش وجود داوطلبان سال ۱۴۰۲ بوده و در واقع صف انتخاب رشته کنندگان سال ۱۴۰۳ توسط داوطلبان ۱۴۰۲ طولانی تر شده است.

کد خبر 6221923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مبینا ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      متاسفم برای این عدالت آموزشی # لغو تاثیر قطعی معدل
      • ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        23 51
        شرط معدل بهترین گزینه برای ایجاد عدالت است...تا دانش آموز زرنگ و درسخون به حقش برسد...و دانش آموزی که صبح تا شب در خیابانست،وزحمت نمیکشد،وکمسوادست وارد دانشگاه نشود..
      • دانش آموزش هوشمند IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        11 11
        پس یعنی میخوای تست کنکور عربی،انگلیسی،دینی و مهم تر از همه فارسی در کنکور بزنی؟؟؟ زمانی که حتی معدل رو نمیتونی نمره کامل یا حداقل ۱۹ بگیری.. اکه تو کنکور تخصصی هارو میانگین ۷۰ درصد هم بزنی ولی درصد عموم هات کم باشه علنا سقوط میکنی و اونجا هم حتما میخوای بگی چرا عمومی کنکور بدیم و میگی نه به عمومی..
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      64 3
      جرا برای 1402 ای کار را نمیکنید.به بچه های 1403 از چندین جهت دارد ظلم میشود
      • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
        5 1
        چون طفلکیها مثل سال تیزهوشانشون وکنکورشون و...هرچی تغییر برنامه است سر این طفلکیها انفاق می افتد 1402 با اامش درس خواندن 1403 رییس جمهور شهید شد و...هزار اتفاق دیگر
    • پژمان IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      81 14
      سلام.در امتحانات نهایی همش پارتی بازی و ناعدالتی میشه اصلا روی فضای برگزار ی امتحانات نهایی کنترل زیادی وجود ندارد .
      • ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        9 30
        امتحانات نهایی هیچ مشکلی نداشت....وفقط تنبلها با آن مخالف بودند.....بچه ی درس خون هیچ مشکلی با نهایی نداشته وندارد....اتفاقا شرط معدل در کل جهان اجرا میشود...و حق به حق دار میرسد.....هرکس اعتراض میکند احتمالا تنبل تشریف دارد
    • پژمان IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      83 11
      سلام.از کجا معلوم که کسانی که داخل آموزش و پرورش هستن نمره خام بیشتری رو برای قوم و خویش های خودشون در نظر نگیرن وبه آموزش و به سنجش نفرستند.واقعا که چه عدالتی
      • TR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        12 1
        در تمام دنیا اگر هم اجرا بشه زیر ساخت دارن نه اینکه درس فیزیک و بدن معلم ورزش صحیح کنه ‌ . کاش قبل از اینکه سعی کنیم شبیه دیگران بشیم یاد بگیریم آیا زیر ساختش و هم داریم و اصلا بدرد کشور نا میخوره؟ !!!
      • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
        2 7
        برای یک میلیون و200 هزار نفر پارتی بازی میکنند؟تنبلها از امتحان نهایی بیزارند .کسانی که بدون پایه علمی میلیونها بلکه میلیارد خرج کلاس ومعلم سرخونه میکنند با نهایی مخالفند.شما ان روی سکه که فروش سوال وجواب کنکوره ول کردین میگین تو امتحان نهایی تقلب میشه؟
    • ناشناس ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      66 10
      ۵۰ درصد کنکور و ۵۰ درصد سوابق سال دوازدهم منصفانه تربن گزینه است. اگر سهم سوابق سال یازدهم باقی بماند در خرداد ۱۴۰۴ تعداد مصحح برای تصحیح تعداد چند میلیونی برگه ها کافی نخواهد بود. بنابراین آموزش و پرورش مجبور است از افراد غیر متخصص استفاده کند. دوم اینکه هر داوطلب باید مبلغ زیادی برای ایجاد سوابق ه
    • ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      76 11
      تاًثیر قطعی معدل بین ۹۵ تا ۱۰۰درصد به ضرر بچه‌های مناطق محروم است..
      • احمدی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        11 15
        کنکور که‌باید‌واسش‌کلی‌کلاس‌تست‌زنی و‌کلاس‌تقویتی‌ ثبت‌نام‌کنی‌به‌ضرر‌بچه‌های‌مناطق‌محروم‌نیست‌?در‌صورتی‌ که‌بچه‌های‌شهر‌های‌‌با‌امکانات‌از‌این‌‌مزایا‌برخوردارن‌.
    • ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      71 8
      تاتیر معدل در کنکور یک نوع ظلم وبی عدالتی وتبعیض است که قصد این طرح ناموفق نابود کردن معدل دانش آموزان وناامیدی ویاس در فرزندان ودلسودی وبی انگیزگی است که معلوم نیست مطرح کنندگان این طرح غیر کارشناسی شده به چه قصدی این طرح را مطرح کرده اند ودر حق خانواده ها وفرزندان این کشور ظلم کرده اند.
      • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        19 33
        چه ظلمی بنده خدا ا؟!!!هرکس درسخون باشد با نهایی هیچ مشکلی ندارد...چطور پسر منددر نهایی معدلش ۲۰شده....چون زحمت کشیده..
      • جگوار ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
        0 0
        هه هیچ کسی معدل ۲۰ نداشته بیخودی جو نده چون سازمان خودش اعلام کرد ک هیچ ۲۰ وجود نداشته...
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      52 3
      فکر کنم اگر برنامه‌ای نبینین وبر گرده به قبل عدالت بیشتر شما هم باین برنامه های جدید روبرو نمیشید وهروز یک قانون جدید مطرح نمی کنید فقط سهمیه ها رو بردارین کافی باشه
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      0 0
      دوباره کنکوری های ۴۰۳ رو بدبخت تر کردید سال گذشته جای یعده رو اشغال کردن دوباره افتادن جلو ۴۰۳ چرا اینهمه ظلم به بچه‌ای کنکور۴۰۳ میکنید
    • ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      0 0
      هرچی بی عدالتی هست برای ۱۴۰۳ باید باشد مثل ۱۴۰۲ سوابق تحصیلی فقط مختص پایه دوازدهم باشد امسال ۱۴۰۳ را بدبخت کردید دیگه دست بر دارید
    • ناشناس ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      0 0
      سلام لطف کنید ترمیم معدل برای شهریور ودی ماه قرار دهید که برای ترمیم معدل سه سال پشت کنکور نمانیم همه جوانی ما به هدر برود
    • علی ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      29 4
      این بی عدالتی محض است . یعنی تاثیر قطعی معدل . چون ورقه ها با سلایق مختلف صحیح میشود.
      • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        8 23
        اصلا چنین چیزی نیست و انفاقا برگه ها ۳بار تصحیح میشود...وشرط معادل یعنی ایجاد عدالت برای دانش آموز درسخون وزحمتکش...الان دخترمن معدل نهایی اش نزدیک۲۰شده...چون تلاش میکند وزحمت میکشد...
    • دانش آموز کنکوری۱۴۰۴ ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      23 1
      پنجاه درصد نهایی دوازدهم و پنجاه درصد کنکور باشه بهتره ققط تورو خدا تاثیر یازدهم رو بردارین و تورو خدا برا کنکور ۱۴۰۴ اجرا کنید از استرس شب وروز نداریم
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      27 3
      فکری هم برای برداشتن انواع سهمیه ها کنید
    • امیررضا ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      17 6
      ۵۰درصد معدل دوازدهم و ۵۰ درصد کنکور مانند کنکور ۱۴۰۳
    • یک انسان معمولی ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      23 5
      تا به امروز حتی یه نفر هم ندیدم موافق این طرح باشه احتمال میدم برای حمایت از مافیای کنکور و مافیای سوابق تحصیلی باشه به حضرت عباس همینه
      • ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        7 23
        چرا دروغ میگید....همه موافق شرط معدل هستن...و شرط معدل در تمام دنیااحرامیشود....وشرط معدل برای ایجادرقابت عالیست....و فقط تنبلها با آن مشکل دارند!!!
    • علی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      14 1
      سلام برای دانش آموزانی که امسال پشت کنکور قراره بمونند،یازدهم را امتحان نهایی ندادند،برای این داتش آموزان سال یازدهم را ور نظر نگیرند
    • امیر IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      8 1
      لطفا تعداد ارتقا معدل رو زیاد کنید
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      14 4
      لطفاً تاثیر معدل. رو بردارید ابتدا کارشناسی. کنید. بعد اجرا چرا برخی از طرح ها. سریع. اجرا میشه. ولی بعضی مثل رتبه. بندی فرهنگیان. بعد ده. سال هنوز کاملا اجرا نشده است
      • ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        6 31
        شرط معدل عالیست...و حق به حق دار میرسد...وفقط تنبلها با آن مشکل دارن!!!!
    • ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      25 2
      شما مدیون اینده بچه های ما هستید بااین قانون ظالمانه اخه پشت کنکوری چطور هم یازده امتحان بده هم دوازدهم
      • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        2 11
        بچه شما اگر درسخون باشه ..هیچ مشکلی با شرط معدل نخواهد داشت....و عادلانه ترین روش برای ورود بچه های درسخون به دانشگاه است...ودر تمام دنیا اجرا میشود.....وفقط تنبلها با آن مخالفن
    • آنا هیتا ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      8 7
      اگر کلا مثل سالهای قبل فقط کنکور ملاک باشد عادلانه است چون اونی که در منطقه محروم درس میخونه با دانش آموزی که با شرایط خوب یک هست قطعا ظلم میشه و سهمیه‌ها واقعا ناحقی میشه این همه سهمیه
    • ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      0 1
      متاسفانه بعضی همچون مدارس خصوصی واموزشگاهای کنکور و...تحصیل در دبیرستان را به جای رشد اخلاقی فرهنگی واجتماعی فقط در مسیر کنکور حتی استفاده از نیروی انتظامی برای امنیت ازمونها میدانند در حالی که بعضی دانش اموزان با عبور از این سد بزرگ وقبولی در بالاترین رشته پزشکی باز احساس رضایت نمی کنند حقیقاتا چرا
    • نیما ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      9 4
      من با مصوبه کنکوری شورا موافقم مطمئنم نظرم بازخورد های منفی زیادی میخوره چون مخالفان از سوی عده ای که با این مصوبه منافعشون نابود شده سازماندهی میشن برای مخالفت کردن
    • پشت کنکووری IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      9 3
      آخه یه تغییر به این بزرگی تو کنکور رو چطور تونستین اینقدر یهویی اجرایی کنید سر ما بچه های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ رو رسماً بریدید
    • ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      10 0
      همسایه ما دوتا دختر دوقلو داره امسال میرند کلاس دهم .اوضاع مالی بی نهایت خوبی دارند امسال در زرند خونه خرید وتمام امکانات ومستخدم هم گرفت برای دختراش فقط وفقط برای سهمیه مناطق محروم .خودشون شیراز زندگی می‌کنند بچه هاش دوسه روزه رفتند زرند. این عدالته؟؟؟؟؟یا ضایع شدن حق بچه های زرند؟؟
    • بهار موسوی IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      8 0
      تروخدا گناه داریم ماهایی که تو شهرستانیم باید معدلمون شبیه اونایی باشه که بالاشهر تهران درس میخونن امکانات درجه یک این واقعا بی عدالتیه ترمیم معدل واقعا بی عدالتیه
    • مجید ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      1 0
      سلام این کاسه کوزه هاتون جمع کنید.این چطورتصمیم گیری کنکور درجامعه ماباید کارمند ۶۰ساله بازنشسته شود امادرمملکت ما۶۰سال بالاهاتصمیم میگیرنداین دوسال کنکور که اجرامیشودخیلی خانواده هااختلاف انداخته وخیلی جوانان رابه خاک سپردعدالت هم خوب چیزی است
    • سمکو ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      6 1
      خودتون بزارید جایه یک کنکوروری یا پشت کنکوری تا بدانید چقدر غیر منصفانه است الان که تاثیر سوابق تحصیلی حذف نمی‌کنید حداقل تاثیر کنکورو کنید۵۰ و سوابق ۵۰ وتاثیر نهایی دهمم را برای سال ۱۴۰۵ نیارید
    • راحله یاری ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      3 2
      تاثیر سوابق تحصیلی واقعا ایده ی عالی است اما بازم دارین قانون خودتونو دور میزنید اگر قراره پنجاه پنجاه باشه چرا همترازی بین تراز معدل و تراز کنکور انجام نشد بالاترین تراز کنکور ۱۴۰۰۰ ولی بالاترین تراز معدل ۱۰۳۰۰ خب این عملا یعنی شما دارین قانونو دور میزنین و معدل تاثیرش بین بیست تا سی درصده ..
    • ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      7 13
      شرط معدل بهترین گزینه برای ورود باسوادها به دانشگاه است...
      • 1841128074 IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        2 0
        سلام فرصت ترمیم معدل رو حداقل دوبار به دانش،آموزان بدهید
    • ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      6 16
      باسلام....لطفا شرط معدل را حفظ کنید...واحازه ندید مافیای کنکور آنرا بردارد....هرکس درسخون باشد وزحمت بکشد به حقش میرسد و عدالت یعنی همین.....شرط معدل عین عدالت است....
      • ناشناس IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        0 2
        با شما‌کاملا‌موافقم
      • ‌‌‌‌‌ ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
        0 0
        بله دوست عزیز شما درست میفرمایید من در پاسخ قسمت بالایی دچار اشتباه شدم و حرف بدی زدم در موردتون اینجا اومدم بگم بنده رو حلال کنید
    • محمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      11 1
      عزیزان تاثیر قطعی معدل در کل بده در صورتی خوبه که اصولی برگذار بشه نه در ایران که متاسفانه اصولی معنی نداره. همه می‌دانیم که امثال چقدر برگه دستکاری شده چقدر در تصحیح بی عدالتی شده چقدر دست مافیا بازتر شده . ایا واقعا سطح سوالات در حد کتاب بود ؟ امتحان زبان رو که همه دوازدهمی ها شاهدش بودن.
      • یاسین رحیم زاده ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
        5 0
        آقا جان ما باید تاثیر قطعی معدل در کنکور را برداریم چو فقط ما یک با فرصت داریم که در امتحانات نهایی نمره خیلی خوبی بگیریم ولی در کنکور فرصت زیاد داری تا قبول بشی اگر سال اول رشته ی مورد علاقه ات را قبول نشدی باره دیگری هم فرصت داری که تلاشتو بکنی تارشته مورد نظرمون قبول بشیم
    • زینب ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      1 0
      باسلام‌‌واحترام من‌کد۶‌فرهنگیان‌خوردم‌لطفا‌‌برامون‌کاری‌کنید‌‌ من‌خیلی‌زحمت‌کشیدم‌۲سال‌پشت‌کنکورم‌‌کلی‌زحمت‌‌کشیدم‌‌امتحان‌نهایی‌دوباره‌دادم‌‌‌ترازم‌خوبه‌معدلم‌خوبه‌ونسبت‌به‌کسی‌که‌قبول‌شده‌‌هم‌ترازم‌‌وازبعضی‌ها‌بالاتر اول‌ازخدا‌واهل‌بیت‌(ع)‌وثانیا‌ازشما‌میخواهم‌‌کاری‌کنید‌زحمتها‌وتلاش‌شبانه‌روزیم‌ه
    • اقایی ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      1 3
      من‌با‌شرط قطعی‌معدل‌‌کاملا‌موافق هستم.بعضی‌افراد‌میگن‌که‌ تاثیر‌قطعی‌معدل‌در‌کنکور‌به‌ضرر‌بچه‌های‌مناطق‌محرومه‌ولی‌یکی‌نیست‌که ‌‌بگه‌‌اگه‌فقط‌کنکور‌هم‌باشه‌بازم‌به‌ضرر‌بچه‌های‌مناطق‌محرومه‌‌تازه‌خیلی‌هم‌ بیشتر‌به‌ضررشونه چون‌از‌کلاس‌های‌تقویتی‌وتست‌رنی‌که‌در شهر‌های‌با‌امکانات‌‌وجود‌داره‌‌بقیه‌محروم
    • محمدی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      3 1
      تا‌ثیر‌قطعی‌معدل‌در‌کنکور‌به‌نفع بچه‌هاست‌من‌باهاش‌موافقم‌کاملا/#
    • ایمانی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      2 3
      خیلی‌خیلی‌از‌سازمان‌سنجش‌بابت‌تاثیر‌قطعی‌معدل‌در‌کنکور‌‌متشکرم‌. #موافق‌تاثیر‌قطعی‌معدل‌در‌کنکور‌‌و‌حفظ‌عدالت‌اموزشی‌##
    • ناشناس IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      5 1
      با سلام چرا بعضی‌ها نسنجیده حرف میزنن ،شرط معدل و امتحانات نهایی زمانی عادلانه ومنصف هست که شرایط تدریس در مدارس ونحوه برگزاری وتصحیح برگه ها ی امتحانی یکی باشد،یکم وجدانی نظر بدید آیا منصف امتحانات مدارس عادی،ومناطق محروم با تیزهوشانی که با برترین معلمها درس میخونن برابر باشه؟توروخدا این کجا عدالته
    • درخشان ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      3 0
      باید همان تاثیر 50 درصد باقی میماند تا عدالت کافی برقرار باشد اما انجایی که شما روی یازدهم هم تاکید میکنید یعنی علاقه به ناعدالتی دارید این ناعدالتی باید همین امسال از بین بره وگرنه ضرر خواهید کرد سعی کنید با عقل و منصفانه کار کنید نه از روی لج بازی و اینده جامعه را دست کم گرفتن برقرار باشد
    • محمدمهدی ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      2 0
      واقعا موندم این مصوبه مگه چ منفعتی توش هست ک نظر 98درصد داوطلبین کنکور نادیده میگیرن
    • نسیم IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      0 0
      یعنی فقط خواستید ۴۰۳ ای ها رو بدبخت کنید با این همه گندی که به تراز و رتبه هاشون زدین و همچنین باقی مانده های ۴۰۲ ای ها که حق امسالی ها رو میخورن!بخاطر عدم هم ترازی لعنت به این ناعدالتی لعنت بهتون حق ۴۰۳ ای ها رو خوردین
    • ش.م ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      0 0
      شرط معدل برداشته شود .چون وقت مارا دوبار امتحان دادن سالهای گذشته میگیرد ناعادلانه برخورد نکنین وتصمیم نگیرید لااقل ماکه سالهای گذشه راخواندیم برایمان شرط معدل نگزارید واین قانون را ازحالابرای کسانیکه واردسال دهمدمیشوند تصویب کنید .درحق ماباکسانیکه همزمان بامافارع التحصیل وکنکودادندظلم خواهدشد.
    • ش.م ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      1 1
      شرط معدل برداشته شود .چون وقت مارا دوبار امتحان دادن سالهای گذشته میگیرد ناعادلانه برخورد نکنین وتصمیم نگیرید لااقل ماکه سالهای گذشه راخواندیم برایمان شرط معدل نگزارید واین قانون را ازحالابرای کسانیکه واردسال دهمدمیشوند تصویب کنید .درحق ماباکسانیکه همزمان بامافارع التحصیل وکنکودادندظلم خواهدشد.
    • متین ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      1 0
      واقعا بی عدالتی هستش اینهمه سال پایه های دهم و یازدهم رو نهایی نگرفتن حالا پیشت کنکوری ها باید فشار استرس ترمیم شو داشته باشند کنکور یه طرف تاثیر معدل هم یه طرف کاش یه ذره وجدان داشتید شما که به دنبال آوردن مافیا جدید هستید یه فکری به حال اون دنیاتون کنید
    • علی ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      0 0
      اگه کسی پزشکی مناطق ضعیفو بیاره و بخواد یه دانشگاه بهتر بیاره اونوقت چی چجوری میشه اگه سال بعد دیگه نتونه پزشکی قبول بشه.
      • ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
        0 1
        حق نداره جا وموقعیت بچه های سال اصلی کنکور را سلب کنه از اول رتبه دانشگاه خوب بیاره یا انصراف بده ویکسال پشت کنکور بشینه دوبتره درس بخونه رتبه خوب بیاره . دانشگاه مغازه شده ؟جنسو نمیخوای تا فردا پس بیار؟
    • ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      2 0
      این روش سنجش نابجاست و از دیدگاه شیوه های ارزشیابی مردود است.
    • ت IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      2 0
      بچه هاتونو موش آزمایشگاهی نکنین، خودتون یه فکری با حالشون بکنین به عنوان پدر مادر
    • الهداد IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      تاثیر سوابق تحصیلی ما بچه های مناطق محروم داغون کرد حذفش کنین به ضرر ما بچه هاست
    • الهداد ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      تاثیر سوابق تحصیلی ما بچه های مناطق محروم داغون کرد حذفش کنین به ضرر ما بچه هاست
    • الهداد IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      کاش اینقدر به بچه ها استرس وارد نمی کردین حداقل یه فکر بهتر برای میکردین تاثیر معدل پایه دهم یازدهم چیه دیگه
    • الهداد ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      بیچارمون کردن
    • سید محمد طاهرحسینی ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      متاسفانه بر اثر مصوبه های دروغین سازمان سنجش امسال دخترم در کنکور شرکت کرده وتا اردیبهشت هم سهیه اش ثبت شده بود وای در اعلام نتایج پایانی سهمیه اس را اعمال نکردند
    • سیده فاطمه حسینی ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      حقم را سازمان سنجش ضایع کرد اگر سهمیه ام اعمال نگردد قیامت ازشما نمی گذرم چون زندگی خانوادگی ام را از هم پاشیدید
    • انسان ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      امسال با چشمان خودم تقلب و خریدن مراقب در امتحانات نهایی رو دیدم کما اینکه حتی اگر همچین طرحی قرار هست که اجرا بشه باید چندین سال طرح ریزی و برنامه ریزی بشه ن اینکه ورقه های درس زبان رو معلم های مدارس کار و دانش صحیح کنن
    • دانش اموز کلاس یازدهم ریاضی IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      0 0
      سلام نظرات و خوندم و فیدبک های نظرات دوستان رو دیدم، استدلال بیارید و بحث کنید، چطوری انقدر با تعصب درباره اینکه تاثیر معدل خوبه دارید صحبت میکنید؟ من در مدرسه تیزهوشان درس می‌خوانم، به خودم قول دادم اگر این طرح اجرا شود، از کشورم میرم و هیچ کمکی به ساخت کشورم نمیکنم
    • US ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      0 0
      بهترین گزینه برگذاری امتحان نهایی کتبی عمومی و اختصاصی به فاصله دو ماه توسط سازمان سنجش و حذف آزمون تستی هست،تا مصیبت دانش آموزان یکی باشد.این سبک فعلی استرس زیادی به بچه ها وارد می کند.