۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳

سردار شیخی مطرح کرد؛

دفاع مقدس نیاز به بزرگ‌نمایی ندارد

دفاع مقدس نیاز به بزرگ‌نمایی ندارد

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نیاز به بزرگ‌نمایی ندارد و باید دفاع مقدس و عملیات‌های آن را همانگونه که بوده برای جوانان و نوجوانان بیان شود.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران عصر سه شنبه ۲۰ شهریور با حضور محسن نایبی معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران، سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استانداری تهران برگزار شد.

در این جلسه محسن نایبی معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس به دنبال جنگ نبودیم و دفاع از خاک، ناموس، آبرو و حیثیت سبب شد تا در این جنگ با دشمن مقابله کنیم و جنگ برای‌مان دفاع مقدس شود.

وی با تاکید بر اینکه شهدای دفاع مقدس سند افتخاری برای ما هستند که باید همواره در مورد آن صحبت کنیم، گفت: با شروع حمله عراق به کشورمان مردم عاشقانه و فداکارانه فرزندان خود را به جنگ اعزام کردند. نباید بگذاریم با توطئه دشمنان این از خودگذشتگی‌ها فراموش شود.

معاون امنیتی انتطامی استاندار تهران گفت: تدریس دو واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اقدامی مؤثر در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.

وی افزود: کشورهایی که در گذر زمان به دیگر کشورها تجاوز کردند، با ساخت فیلم و تولید کتاب برای جوانان شان قهرمان سازی کردند.

نایبی با بیان اینکه شروع مدارس فرصت استثنایی است که باید از آن در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم، گفت: پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس باید در زمان شروع مدارس با حضور در بیک دانش آموزان خاطرات دفاع مقدس را بازگو کنیم.

وی افزود: باید روایتگری دفاع مقدس را در بین مردم بیاوریم و از ظرفیت فضاهای عمومی به خوبی استفاده کنیم.

مقاومت اسلامی دامنه دفاع مقدس است

در ادامه جلسه سردار شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: مقاومت اسلامی دامنه دفاع مقدس است؛ چراکه شهید حاج قاسم سلیمانی معتقد بود دفاع مقدس قله و جبهه مقاومت دامنه است و لذا باید در تبیین مفاهیم دفاع مقدس به موضوعات مکتب انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت نیز توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان بلند مرتبه آمریکایی بارها از هزینه‌های گزاف برای تشکیل داعش اشاره داشتند، گفت: رزمندگان جبهه مقاومت با هدایت سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی توطئه آن‌ها را خنثی و داعش را شکست دادند.

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه امروز روحیه رزمندگان و فرهنگ دفاع مقدس در جبهه مقاومت نمایان است، افزود: دشمن در مقابل جبهه مقاومت مستأصل شده است و اثرگذاری جمهوری اسلامی را در منطقه شاهد هستیم.

دفاع مقدس نیاز به بزرگ‌نمایی ندارد

وی با اشاره به اینکه اقتدار و امنیت امروز کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم، گفت: باید قدردان خون شهدا باشیم و بدانیم هر چقدر به دفاع مقدس بپردازیم به تقویت هویت خودمان کمک کرده‌ایم.

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: دفاع مقدس نیاز به بزرگ نمایی ندارد و باید دفاع مقدس و عملیات‌های آن را همانگونه که بوده برای جوانان و نوجوانان بیان شود.

سردار شیخی با اشاره به برگزاری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس گفت: امسال نیز همزمان با سراسر کشور در تهران از بانوان و آقایان تجلیل خواهیم کرد.

در این جلسه مقرر شد با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران و استانداری تهران روز اول مهرماه پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس در مدارس تهران حضور یابند.

همچنین هماهنگی های لازم جهت برگزاری تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان تهران با استانداری تهران انجام شد.

کد خبر 6222008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha