۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹

در نشست خبری مطرح شد؛

حضور ۳۱ استان در جشن مهر سینما/ جشن مشترکی که شکل نگرفت!

حضور ۳۱ استان در جشن مهر سینما/ جشن مشترکی که شکل نگرفت!

قادر آشنا دبیر سومین جشن مهر سینمای ایران درباره تعامل با خانه سینما برای برگزاری جشنی مشترک توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری سومین جشن مهر سینمای ایران با حضور قادر آشنا دبیر رویداد، علیرضا مرادی مدیر روابط عمومی رویداد و جمعی از اهالی رسانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

قادر آشنا دبیر سومین جشن مهر سینمای ایران در این نشست با تبریک روز ملی سینما بیان کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس از دلاور مردی سربازانی که از جان و مال و ناموس وطن دفاع کردند، یاد می‌کنم و از همراهی شما اهالی رسانه متشکرم.

وی درباره اهداف برگزاری جشن مهر سینمای ایران گفت: مهمترین نکته یا هدف جشن مهر سینمای ایران، گرامیداشت روز ملی سینما است که به سینماگران این سرزمین تعلق دارد و علی القاعده باید همگان این روز را گرامی بدارند. من تجربه مدیرکلی در چند استان را داشتم و می‌دانم همه کارها در حوزه فرهنگ و سینما به تهران منوط می‌شود و کمترین ارتباطی بین مسئولان با سینماگران استانی وجود دارد و به همین دلیل هدف دیگر ما در برگزاری این جشن، برقراری ارتباط بین هنرمندان و مسئولان استانی است.

آشنا تاکید کرد: نکته بعدی این است که در این چند روز تبلیغ سینما صورت گیرد و به واسطه آن، در استان‌ها فضا و محیطی سینمایی ایجاد شود کما اینکه سال گذشته نیز چنین شد.

وی، تجلیل و تکریم از هنرمندان استانی و هنرمندانی را که کمتر دیده می‌شوند، دیگر هدف جشن مهر سینمای ایران خواند و افزود: بنا داریم افرادی را که در حوزه زیرساخت کمک می‌کنند و جایی برای تجلیل آنها وجود ندارد، مورد تقدیر قرار دهیم، چراکه اگر هنرمندی را تجلیل کنیم ممکن است دیگر به مهاجرت به تهران یا دیگر کلان‌شهرها فکر نکند.

دبیر سومین جشن مهر سینمای ایران در ادامه بیان کرد: امسال مطالبه جدی استان‌ها از طرف هنرمندان استانی صورت گرفته است و ما نیز شیوه‌نامه اجرایی را به استان‌ها ابلاغ کردیم و موافقت آنها را گرفتیم و اعلام آمادگی کردند. شورای استانی این جشن با نهادهای فرهنگی و تشکل‌های سینمایی شکل گرفته است و ۳۱ استان کشور برای این جشن آماده شدند.

وی گفت: تصور من بر این است که به تدریج جشن مهر سینمای ایران به گفتمان تبدیل می‌شود؛ چراکه مهر سینمای ایران متعلق به همه سینماگران از هر صنف و گرایشی است بنابراین تصور من بر این است که به تدریج به گفتمان تبدیل می‌شود و همدلی آرام آرام شکل می‌گیرد و ما امیدواریم به گفتمان غالب تبدیل شود. وقتی مسئولان استانی در جشن‌هایی این‌چنین حضور پیدا می‌کنند بخش خصوصی نیز بیشتر راغب به سرمایه‌گذاری خواهد بود.

آشنا در ادامه توضیح داد: بر اساس شعار دولت چهاردهم، وفاق باید در اندیشه و دل شکل بگیرد تا در رفتار نمود پیدا کند. تصور ما این است که اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه این زمینه را برای همدلی و وفاق ملی فراهم می‌کنند و به نظر می‌رسد جشن مهر سینمای ایران می‌تواند این نوع وفاق را به وجود بیاورد.

وی درباره برخی برنامه‌های این رویداد بیان کرد: بنا داریم از یک موسسه سینمایی، چندین هنرمند پیشکسوت استانی، ناشر و مولف، پژوهشگر سینمایی، افرادی که در حوزه زیرساخت فعالیت دارند، تهیه‌کنندگان و از انجمن سینمای جوانان ایران که فعالیت خوبی داشتند، تجلیل کنیم. همچنین، سال گذشته از سه استانداری که فعالیت کردند تجلیل کردیم که حقیقتاً خیلی موثر بود و امسال نیز چنین رویکردی داریم.

دبیر سومین جشن مهر سینمای ایران در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری مشترک این رویداد با جشن خانه سینما گفت: در جلساتی که داشتیم از علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما دعوت کردیم و اتفاقاً درخواست برگزاری جشنی مشترک را به او دادیم که آقای دهکردی گفت جشن خانه سینما به صورت مجازی برگزار خواهد شد. بنای ما بر تعامل با خانه سینما بود که حتی از آقای دهکردی خواهش کردم افرادی را به صورت مشترک تجلیل کنیم اما این اتفاق نیفتاد. در حالی که ما برای برگزاری جشنی بزرگ‌تر به صورت مشترک اعلام آمادگی کردیم.

آشنا درباره برنامه‌های مردمی جشن مهر سینمای ایران بیان کرد: پیشنهاد به استان‌ها دادیم که بلیت سینماها برای مردم نیم بها شود و امیدواریم تا هفته آینده تصویب شود و ابلاغ کنیم.

در پایان نیز علیرضا مرادی اعلام کرد: ۱۲ مهر ماه آیین اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران به احتمال خیلی زیاد در سالن ایوان شمس برگزار خواهد شد.

پوستر سومین جشن مهر سینمای ایران نیز با حضور اهالی رسانه رونمایی شد.

کد خبر 6222096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha