۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۶

مهر گزارش می‌دهد؛

بیش از ۶ هزار گیمر در نهمین جام قهرمانان بازی‌ها حضور داشتند

بیش از ۶ هزار گیمر در نهمین جام قهرمانان بازی‌ها حضور داشتند

۶۸۰۰ نفر در مسابقات حضوری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران حضور داشتند که این رقم نسبت به دوره گذشته دو برابر افزایش یافته است.

خبرگزاری مهر؛ گروه فرهنگ و ادب - زینب رازدشت: مرحله نهایی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران از روز شنبه ۱۷ شهریور در باغ موزه دفاع مقدس آغاز شد؛ این در حالی است که تمام شرکت‌کنندگان در دو بخش بازی حضوری فیفا ۲۴ و بازی‌های برخط موبایلی ایرانی تا روز سه شنبه ۲۰ شهریور به رقابت با یکدیگر پرداختند.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که طی چند ماه گذشته برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد ملی را انجام داده است، از تمام علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی دعوت کرد تا از روز شنبه ۱۷ شهریور با حضور در سالن خلیج فارس مجموعه باغ موزه دفاع مقدس، علاوه بر تماشای رقابت پرهیجان میان بازیکنان فیفای ایران از خدمات بخش نمایشگاهی و سرگرمی این رویداد که ویژه بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است، استفاده کنند.

همچنین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همزمان با برگزاری مسابقات حضوری استان تهران در رشته فیفا ۲۴ و مسابقات کشوری این رشته در باغ کتاب، در بخش نمایشگاهی و سرگرمی این رویداد برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفت. در بخش سرگرمی این رویداد، بازی‌های کنسولی در ژانرهای متنوع و برای گروه‌های سنی مختلف در فضای بازی‌سرای سالن خلیج‌فارس مجموعه باغ موزه دفاع مقدس برای استفاده کودکان و نوجوانان آماده شد. در بخش نمایشگاهی خانواده‌ها طی این مدت توانستند علاوه بر آشنایی با خدمات این بنیاد در حوزه‌های مختلف، درباره انتخاب بازی مناسب برای فرزندانشان مشاوره دریافت کنند.

بخش حضوری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در رشته فیفا ۲۴ بالاخره به تهران رسید

بخش حضوری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در رشته فیفا ۲۴ بالاخره به تهران رسید. باغ موزه دفاع مقدس از شنبه ۱۷ شهریور در فضایی پرهیاهو و پر هیجان و در میان استقبال زیاد پلیرهای تهرانی شاهد برگزاری مسابقات فیفا ۲۴ شد تا تکلیف منتخبان تهرانی این دوره از جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران هم مشخص شود.

تمام پلیرهای تهرانی برای شرکت در مسابقات فیفا ۲۴ از همان ساعات ابتدایی صبح روز شنبه ۱۷ شهریور خودشان را به سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس رساندند تا پس از ثبت مشخصات‌شان، کارت ورود به مسابقات را دریافت کنند. ازدحام و شلوغی جمعیت، صف را تا بیرون سالن و روی پله‌های ورودی سالن هم کشانده بود. همه پرانرژی و پرانگیزه آمده بودند تا تجربه‌ای هیجان‌انگیز را در کنار دیگر پلیرهای فیفای تهران داشته باشند.

همه آنهایی که در نخستین روز از مسابقات فیفای تهران در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس بودند، از تماشای یک مسابقه نمادین میان دو پلیر مقام‌دار و صاحب‌نام ایران حسابی لذت بردند. مسابقه میان نوید برهانی که اسم وعناوینش برای همه پلیرهای فیفای ایران کاملاً شناخته شده است و علیرضا دوستی قهرمان فیفای ایران در ششمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران. سالن مملو از جمعیت بود و هیچ جایی برای نشستن نداشت. خیلی‌ها هم سرپا ایستاده بودند تا شاهد این رقابت جذاب و دیدنی میان نوید برهانی و علیرضا دوستی باشند.

بیش از ۶ هزار گیمر در نهمین جام قهرمانان بازی‌ها حضور داشتند

نابت شفائی گزارشگر بازی، وقتی اعلام کرد که علیرضا دوستی با تیم پرتغال و نوید برهانی با تیم آرژانتین بازی می‌کند، کف و سوت تماشاچیان سالن را پر کرد. چون اینجا هم می‌توانستند شاهد تقابل همیشه جذاب و دیدنی مسی و رونالدو باشند. در سالن صدا به صدا نمی‌رسد از هیجانی که به اوج خود رسیده است. گزارش خوب، هیجانی و با انرژی نابت شفائی جو سالن را پرشورتر می‌کند.

بازی که در وقت معمول ۲ بر ۲ مساوی تمام می‌شود، شعار «تبانی تبانی» از میان جمعیت بلند می‌شود. کار به ضربات پنالتی می‌کشد و بالاخره این علیرضا دوستی است که با تیم پرتغال، آرژانتین نوید برهانی را با نتیجه ۵ بر ۴ می‌برد. این بازی نمایشی تمام می‌شود و جمعیت حاضر در سالن بابت لذت تماشای بازی این دو پلیر حرفه‌ای و کاربلد ایران، حسابی تشویق‌شان می‌کنند.

پلیر تهرانی با پیروزی ۷-۱، رئال مادرید را قهرمان فیفا ۲۴ کرد

تکلیف قهرمان مسابقات فیفا ۲۴ استان تهران بعد از ۳ روز رقابت پرهیجان میان پلیرهای تهرانی بالاخره مشخص شد. عصر دوشنبه ۱۹ شهریور وحید کوشک باغی در یک بازی کاملاً برتر با تیم رئال مادرید ۷ بر یک پارسا نادری را که تیم منچستر سیتی برای این فینال حساس انتخاب کرده بود، برد و عنوان قهرمانی استان تهران را در میان همه پلیرهای سرشناس تهرانی به نام خود زد. سرانجام ۳ روز پرهیجان و حساس برای پلیرهای تهرانی دیروز و با برگزاری یک فینال تماشایی و پرگل میان وحید کوشک‌باغی و پارسا نادری در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس به پایان رسید.

همچنین وحید کوشک‌باغی که متین مهمانپرست از پلیرهای سرشناس تهران را به عنوان مربی در کنار خود داشت، در یک مسابقه کاملاً برتر و دست بالا، با نتیجه ۷ بر یک پارسا نادری را برد تا در تقابل میان رئال مادرید و منچسترسیتی، این رئال باشد که برنده بازی شود. در دیگر بازی دیروز نیما تعاطفی نیز در رقابت رده‌بندی با شکست رقیب خود، عنوان سومی استان تهران را از آن خود کرد.

پس از مشخص شدن تکلیف قهرمان و نفرات برتر استان تهران، آنها سه شنبه ۲۰ شهریور در مرحله استانی به مصاف پلیرهای برتر دیگر استان‌های کشور رفتند تا قهرمان فیفای ایران نیز مشخص شود.

قهرمان تهران، قهرمان ایران شد

قهرمان و نفر سوم فیفای استان تهران عصر روز سه شنبه ۲۰ شهریور در یک فینال پرهیجان برای مشخص شدن قهرمان فیفای ایران در مقابل تماشاگرانی پرشور مقابل هم قرار گرفتند. در پایان این رقابت تنگاتنگ، نفس‌گیر و جذاب این وحید کوشک باغی بود که با تکرار قهرمانی روز قبلش در استان تهران، این بار دستش به عنوان قهرمان ایران بالا رفت.

فینال مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در رشته فیفا ۲۴ عصر سه شنبه ۲۰ شهریور در جوی بسیار پرهیجان و در حضور تماشاگران مشتاق در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس که پر از جمعیت شده بود، برگزار شد. وحید کوشک باغی ۲۴ ساله و نیما تعاطفی ۱۹ ساله که هر دو از استان تهران در این مسابقات شرکت کرده بودند در حالی پا به فینال کشوری گذاشتند که ۲۴ ساعت قبل، عنوان اولی و سومی استان تهران را از آن خود کرده بودند.

این دو پلیر که برای رسیدن به فینال نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران طی دو روز فشرده، ۱۴ فیفاباز از تهران و دیگر استان‌های کشور را پشت سر گذاشته بودند، در فینال با دو تیم رئال مادرید و منچسترسیتی به مصاف هم رفتند.

با شروع بازی تمام کسانی که این چند روز بازی‌های این دوره از جام را از نزدیک تماشا کردند منتظر بودند تا وحید کوشک باغی به‌عنوان پدیده این دوره که توانسته بود بازی‌های قبلی خود را پرگل و با اختلاف زیاد از دیگر رقبایش ببرد، گل اول را بزند. اما این نیما تعاطفی بود که با گل زیبای «ارلینگ هالند» خودش و منچسترسیتی را پیش انداخت. اما وحید کوشک‌باغی که نشان داده بود اهل عقب نشینی نیست، گل تعاطفی را نه با یک گل که با ۴ گل رئال مادرید جبران کرد و به قول فراز دیوانعلی گزارشگر بازی: «وحید این کاره به دنیا آمده و غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند».

این رقابت نفس‌گیر توسط نابت شفائی و فراز دیوانعلی مثل تمام گزارش‌های چند روز گذشته‌شان در این رویداد، آنقدر با هیجان، جذاب و پرانرژی گزارش شد که هیجان بازی را برای تماشاگران سالن چند برابر کرد. درست در لحظاتی که همه کار را به نفع وحید کوشک باغی تمام شده می‌دیدند، نیما تعاطفی هم نشان داد که می‌خواهد برنده این بازی باشد و با دو گل دیگر خودش را به یک قدمی پیروزی رساند. دوباره نوبت به آتش بازی وحید کوشک‌باغی رسید تا دروازه منچسترسیتی را از چپ و راست به توپ ببندد. او که با برتری یک گل، خودش را لبه تیغ می‌دید می‌خواست هر طور هست اختلافش را با نیما تعاطفی بیشتر کند. اما زمان بازی اجازه نداد تا این فینال مهیج، زیبا و تمام عیار به نتیجه ۴ بر ۳ شد به نفع کوشک باغی به پایان برسد و او با مشت‌های گره کرده از خوشحالی روی استیج فریاد بکشد.

با این پیروزی، وحید کوشک باغی نه تنها جام قهرمانی را بالای سر برد بلکه به عنوان جایزه یک دستگاه پلی‌استیشن ۵ نیز دریافت کرد. جایزه نفر دوم که یک دستگاه پلی‌استیشن ۴ بود نیز به نیما تعاطفی رسید. نیما صادقی دیگر پلیر استان تهران نیز با کسب عنوان سومی مسابقات کشوری، جایزه خود را در اختتامیه این رویداد دریافت کرد.

منتخبان بازی‌های موبایلی ایرانی معرفی شدند

نفرات برگزیده بازی‌های موبایلی ایرانی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران شامگاه دیشب در باغ موزه دفاع مقدس معرفی شدند.

محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم اختتامیه این رویداد درباره برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران گفت: در دو سال اخیر این رویداد را به صورت استانی برگزار کردیم و این امر به فراگیر شدن و عمومی شدن فضای بازی کمک کرد.

وی افزود: از سال قبل بازی‌های ایرانی را کنار بازی‌های خارجی قرار دادیم و ۱۵ شرکت دانش بنیان در حوزه بازی‌سازی از این طریق حمایت شدند. در سال جاری رقابت بازی‌های موبایلی بسیار تخصصی‌تر شکل گرفت و ما به صورت برخط تعداد بازیکنان را در سایت «بازیکو» به نمایش گذاشتیم.

بیش از ۶ هزار گیمر در نهمین جام قهرمانان بازی‌ها حضور داشتند

در ادامه رضا احمدی دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: مقدمات این مسابقات از اردیبهشت امسال آغاز شد و با وجود وقایع پس از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی، انتخابات ریاست جمهوری، ماه محرم و… این مسابقات با قوت جلو رفت.

وی با بیان اینکه مسابقات جام نهم در استان‌های مختلف برگزار شد، گفت: امسال به تمامی استان‌ها سفر کردیم و جلساتی با نهادهای استانی برگزار کردیم و توانستیم مسابقات فیفا ۲۴ را در ۱۶ استان برگزار کنیم. با ۱۵ بازی موبایلی ایرانی نیز بخش غیرحضوری را برگزار کردیم و تعداد قابل توجهی در مسابقات شرکت کردند.

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با اشاره به اینکه در مسابقات حضوری امسال بیش از ۲ برابرِ سال قبل شرکت کننده حضور داشتند، گفت: ۶۸۰۰ نفر در مسابقات حضوری و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در مسابقات موبایلی غیر حضوری شرکت داشتند.

اسامی منتخبان بازی‌های موبایلی ایرانی

در ادامه این مراسم اسامی منتخبان بازی‌های موبایلی ایرانی به شرح زیر اعلام شد:

بازی ماشین اسپرت ۳؛

نفر سوم: حسین حسنی سعدی

دوم: ابوالفضل رنجبر

اول: امیرحسین طالبی‌پور

بازی قصه‌ها و بازی‌های قرآنی برای کودکان؛

نفر سوم: ابولحسن عربخانی

نفر دوم: حسین رضایی

نفر اول: فاطمه زهرا انصاری

بازی کوییز عید قربان تا غدیر؛

نفر سوم: سوم حسین مافی

نفر دوم: فرزاد جعفری

نفر اول: ارغوان جعفری

بازی کوییز انتخابات؛

نفر سوم: پریسا کلیایی

نفر دوم: ژیلا رستمی

نفر اول: فاطمه خالدی زاده

بازی کات‌اف؛

نفر سوم: پارسا خبازی

نفر دوم: سینا امیری

نفر اول: علیرضا بادپیمای

بازی بزن بهادر؛

نفر سوم: محمد امیدی

نفر دوم: مروارید فرسایی

نفر اول: هانیه طباطبایی

بازی عملیات انهدام؛

نفر سوم: سیدمهدی مهدوی نیا

نفر دوم: محمد حسین سلیمانی

نفراول: محمدمهدی سلیمانی

بازی شکلات فندقی؛

نفر سوم: الهام دشتستانی

نفر دوم: حسن جهش

نفر اول: مهدی فرج پور

بازی فوتبالیستارز؛

نفر سوم: سید ابوذر حسینی

نفر دوم: پیمان امیرقلی زاده

نفر اول: سینا کریم‌زاده

بازی تسخیرگران؛

نفر سوم: رضا بیت‌اللهی

نفر دوم: حسین رستمی

نفر اول: سیدمحمد جواد حسینی

بازی آمیرزا؛

نفر سوم: یعقوب نوروزی

نفر دوم: علی خردمند

نفر اول: حجت نوروزی

بازی هشت‌خوان؛

نفر سوم: علیرضا عبدی

نفر دوم: مصطفی حدادی

نفر اول: آرین نورالله‌ی

بازی آوردگاه؛

نفر سوم: نجمه عبداللهی

نفر دوم: محمدمهدی گلی

نفر اول: میلاد بهرامی

بازی کوییز؛
نفر سوم: فاطمه خالدی‌زاده

نفر دوم: امیرحسین جعفری

نفر اول: فرزاد جعفری

بازی پوکه؛ مبارزان کمپانی؛

نفر سوم: شیوا بابایی

نفر دوم: پویا موسوی

نفر اول: امیرمهدی زاهدی

بازی پسرخوانده (بخش حضوری)؛

نفر سوم: سیدپویا حجازی

نفر دوم: محمدعلی آقاکریم

نفر اول: محمدمهدی فخیمی

بازی پسرخوانده (بخش برخط)؛

نفر سوم: اشکان گیلانی

نفر دوم: حمیدرضا بهرامی

نفر اول: امیررضا یزدان‌پناه

از نفرات برگزیده این بخش با اهدای جوایزی تقدیر شد.

کد خبر 6222770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha