۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

جامعه اسلامی جز با وحدت مقتدر نمی‌ماند

جامعه اسلامی جز با وحدت مقتدر نمی‌ماند

زاهدان_ نماینده ولی‌فقیه در سیستان وبلوچستان، گفت: جامعه اسلامی جز با وحدت مقتدر نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا، افزود: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی پیوند با پیغمبر اکرم (ص) و پیروی از سنت و سیره ایشان است.

وی شهادت چند تن از مرزبانان غیور استان در روز گذشته را تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد: خداوند متعال، دعاهای امام سجاد (ع) در حق مرزداران و مرزبانان را مستجاب نماید و به ما توفیق انجام وظیفه در برابر آن‌ها را عنایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه دوم نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی به فرمان خداوند و بر محوریت پیامبر اکرم (ص) هست.

امام جمعه زاهدان افزود: ماه محرم و صفر و ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) به پایان رسید و بنده، از همه عزاداران و کسانی که در برگزاری مراسم ایام محرم و صفر اقدام داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: طبق گزارش دریافت شده، امسال مراسم عزاداری در منطقه سیستان بسیار با شکوه برگزار شده، آن هم با وجود گرمای هوا، طوفان، قطعی آب و برق که زندگی را برای مردم سخت کرده، اما با این وجود مردم عزاداری را ترک نکردند و این جای تشکر ویژه دارد و در جنوب استان و مرز میرجاوه و ریمدان حضور افراد از نقاط مختلف کشور و شیعه و اهل سنت استان حضور داشتند و پای کار میزبانی زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین (ع) بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.

محامی گفت: ماه ربیع شروع شده و ماه سرور هست، مناسبت‌های مختلفی در پیش داریم و در آستانه سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) هستیم، مشهور اهل سنت و جمعی از علمای امامیه، معتقدند که میلاد پیامبر اکرم (ص) در دوازدهم ربیع صورت گرفته و البته مشهور امامیه و برخی از علمای اهل سنت این واقعه را در هفدهم ربیع دانستند و به همین مناسبت این فاصله را تحت عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کرده‌اند و بنده این مناسبت‌ها را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وحدت امت اسلامی یکی از راهبردی‌ترین، راهبردهایی هست که خداوند متعال بر آن تاکید داشته و پیامبر اکرم (ص)، امیرالمؤمنین علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و سایر ائمه (ع) همان مسیر را طی کردند.

وی افزود: خداوند متعال امت اسلامی را امت واحده نام گذاشته و برای تحقق این امت واحده امر کرده مه با هم متحد باشید و متفرق نشوید و از نزاع و درگیری نهی کرده است، در این خصوص، استدلال هم می‌کند که دعوا و درگیری در جامعه اسلامی عامل سستی و از بین رفتن قدرت شما خواهد بود و جامعه‌ای می‌تواند ماندگار باشد که قوی باشد، و جنگ و درگیری داخلی قدرت شما را از بین خواهد برد و دشمن بر شما هجوم می‌آورد و از بین خواهید رفت.

وی ادامه داد: برای اینکه وحدت، مستحکم باقی بماند، خداوند متعال در سطح ارتباطات فردی و در سطح اجتماعی، ملی و بین‌المللی زمینه‌های اختلاف و درگیری را نهی می‌کند و نمونه آن سوره مبارکه حجرات است که از سو ظن، تجسس و غیبت نهی می‌کند چرا که این‌ها با یکدیگر در ارتباط هست و خداوند از همان ابتدا جلوی آن را می‌گیرد تا زمینه اختلاف ایجاد نشود و در مقابل خداوند متعال به هر چیزی که این وحدت و مسالمت را تحکیم ببخشد به آن امر کرده، حتی مثل دروغ که حرام هست، استثنا دارد و اگر برای آشتی دادن دو فرد مسلمان باشد جایز است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی جز با وحدت مقتدر نمی‌ماند و طبق بیانات مقام معظم رهبری، احیای تمدن اسلامی، جز با وحدت و جز با تعامل و همکاری شیعه و اهل سنت و همه مسلمانان شدنی نیست و اگر ما شوکت اسلام را می‌خواهیم باید این وحدت را حفظ و تقویت کنیم و از ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کنیم.

محامی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع)، قرآن و بسیاری از مشترکاتی که بین مذاهب اسلامی هست و همین محرم و صفر و عزاداری برای امام حسین (ع) از مشترکات شیعه و اهل سنت هست و همه مسلمانان ارادتمند او هستند و مناسبت‌های دیگر مثل عید فطر، عید قربان، عید غدیر و دیگر مناسبت‌های ملی هم از محورهای وحدت هستند و در همه این‌ها همه دیدگاه‌ها و جناح‌ها باید به دنبال اجرای مراسم و برنامه‌های مردمی باشیم و وحدت خود را تقویت کنیم.

محامی اظهار کرد: اهمیت این خصوص را این تلاش دشمنان در طول تاریخ برای خدشه وارد کردن به وحدت در می‌یابیم و به هر بهانه‌ای به دنبال ایجاد درگیری هستند و در عصر خودمان مصادیق کار را می‌بینیم و نشان دهنده اهمیت این نکته در پیشرفت ماست.

وی گفت: همه باید هوشیار باشیم و حرف زدن و عملکرد ما به گونه‌ای نباشد که وحدت امت اسلامی را تضعیف کند، این بهانه‌های تضعیف تنها بحث مذهب و شیعه و سنی نیست، گاهی بهانه قومیت و گاهی بهانه حزب و جناح‌های سیاسی هست و شیطان از هر بهانه‌ای استفاده می‌کند و هر قوم و مذهبی باید با یکدیگر متحد و منسجم باشند و آمار بالای درگیری‌های طایفه‌ای، قتل گروگان گیری و درگیری در استان ما شایسته امت محمدی نیست و هر کسی جایگاهی دارد و موقعیت سخن گفتن دارد، باید به گونه‌ای حرف بزند تا دل‌ها به هم نزدیک شود و دوستی و محبت و مودت را در جامعه تقویت کند نه اینکه به گونه‌ای حرف بزند تا دل جوان ما نسبت به گروه، قوم و مذهب، حزب، جناح و فکر دیگر بد بین شود که نتیجه این بد بینی عامل خشونت درگیری و ترور خواهد بود و دود آن در چشم مردم ما خواهد رفت.

کد خبر 6223673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha