۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۷

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان:

هیات اسکی کردستان آموزش مربیگری و استعدادیابی را اولویت قرار دهد

هیات اسکی کردستان آموزش مربیگری و استعدادیابی را اولویت قرار دهد

سنندج_مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: هیات اسکی استان آموزش مربی‌گری، داوری و استعدادیابی و ساماندهی شهرستان‌ها را اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه غلام ویسی پیش از ظهر یکشنبه در مجمع انتخابات هیأت اسکی استان که با حضور نایب رئیس فدراسیون برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت هیأت اسکی ورزش کردستان که در طول چند دهه که اوج آن در دهه ۸۰ بوده و در دهه ۹۰ هم متأسفانه با کم کاری هیأت باعث افت زیرساختی و ورزشکاری اسمی استان رقم خورد.

وی گفت: پیست اسکی بیجار یکی از پیست‌های مطرح کشور بود که الان تبدیل به یک مخروبه شده و دلیل آن تنها عدم نگهداری صحیح بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد: از هیأت قبلی گله داریم چون برای توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها کاری انجام ندادند و این وضعیت در پیست اسکی بیجار ایجاد شده است.

غلام‌ویسی گفت: ظرفیت زیادی در حوزه ورزش اسکی و ورزش‌های زمستانی در استان بین جوانان و خانواده‌ها وجود دارد.

وی افزود: کردستانی‌ها هم مستعد و هم علاقمند به اسکی هستند و شرایط جغرافیای استان جای پیشرفت در این حوزه را دارد که می‌توان با بهره از پیشکسوتان و ورزشکاران قهرمان حامی اسکی شد.

وی اذعان کرد: توصیه ما به هیأت این است که در بحث آموزش مربی‌گری و داوری و استعدادیابی و ساماندهی شهرستان‌ها که بسیار مهم و لازم است در اولویت اول باشد، اقدام کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد: در زرینه دیواندره که به بام ایران معروف است، در سقز و قروه و خود بیجار ظرفیت خوبی برای احیای هیأت است.

غلام ویسی بیان کرد: خواهش و درخواست ما از فدراسیون اعزام کارشناس متخصص برای بررسی وضعیت پیست اسکی بیجار است تا در زمینه راه اندازی، مرمت و بازسازی آن کمک کند و ما هم رایزنی و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و اگر لازم باشد و در حد توان با اعتبارات دولتی برای احیای این پیست کمک می‌کنیم و این خواسته و مطالبه مردم بیجار و کل استان کردستان از فدراسیون است.

کد خبر 6225538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha