۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۲۴

مدیرکل شیلات استان بوشهر:

۲ فروند شناور صید ممنوعه پرساین در آب های استان بوشهر توقیف شدند

۲ فروند شناور صید ممنوعه پرساین در آب های استان بوشهر توقیف شدند

بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات دیر با همکاری نیروهای دریابانی ۲ فروند شناور پرساینر را توقیف کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال تشدید و کنترل صید غیرمجاز با استفاده از روش‌های صید ترال کف و پرساینر در آب‌های جنوب استان بوشهر، یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات با همکاری دریابانی ۲ فروند قایق را به دلیل استفاده از روش ممنوعه پرساین در آب‌های جنوب کشور توقیف کردند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به توقیف یک فروند شناور دیگر در روز گذشته به دلیل استفاده از همین روش ممنوعه پرساین گفت: پرونده قضائی برای هر سه شناور تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع می‌شود.

امینی افزود: از این ۲ فروند شناور دو تور پرساین به ارزش تقریبی بیش از ۱۵ میلیارد ریال کشف و ضبط شده است.

وی در ادامه از فرماندهی و نیروهای دریابانی استان و همچنین نیروهای خدوم یگان حفاظت منابع آبزیان در جهت رضایت صیادان قانونمند و برخورد جدی با متخلفان صیادی تقدیر و قدرانی کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر استفاده از روش‌های صید محاصره‌ای و ترال کف را ممنوع اعلام کرد و بر استفاده از روش‌های صید مناسب بر اساس مجوزهای صادره تأکید کرد و از مردم خواست به محض مشاهده استفاده از روش صید پرساین یا همان به زبان محلی دفره به ادارات شیلات شهرستان‌ها و یگان حفاظت از منابع آبزیان در نقاط مختلف استان اطلاع دهند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در پایان یادآور شد: فصل صید میگوی امسال در استان بوشهر در ساعت ۲۴ امروز ۲۵ شهریور ماه در سرتاسر آب‌های استان بوشهر پایان می‌یابد و استفاده از روش صید ترال کف که برای صید میگو استفاده می‌شود ممنوع و کسانی که اقدام به صید میگو در زمانی غیر از فصل صید میگو کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و مجازات می‌شوند.

کد خبر 6226084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha