۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹

تا دی ماه؛

تولید نفت در سپهر و جفیر به ۵۵ هزار بشکه در روز می‌رسد

تولید نفت در سپهر و جفیر  به ۵۵ هزار بشکه در روز می‌رسد

مجری طرح توسعه میدان سپهر و جفیر گفت: در این میدان ها افزایش تولید خواهیم داشت و تا دی ماه تولید نفت در میدان سپهر و جفیر از ۴۳ هزاربشکه به ۵۵ هزار بشکه در روز می رسد.

همایون کاظمینی مجری طرح میدان سپهر و جفیر در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با افزایش تولید میادین سپهر و جفیر گفت: فاز یک این میادین که قرار بود به تولید روزانه ۳۶ هزار بشکه در روز برسد اکنون روزانه ۴۴ هزار بشکه در روز تولید دارد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ای که داریم ۴ تا ۵ سال آینده باید به ۱۱۰ هزار بشکه در روز برسیم که تا پایان سال جاری به تولید روزانه ۵۵ تا ۶۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

کاظمینی اضافه کرد: با توجه به پتانسیلی که از مخزن و چاه دیدیم پیش بینی می‌کنیم از ۱۱۰ هزار بشکه تولید عبور کنیم.

وی ادامه داد: مطابق برنامه برای فاز یک این میادین ۴ سال و برای فاز دوم ۶ سال در نظر گرفته شده بود و برای فاز دوم ۲۲ حلقه چاه در لایه فهلیان و ۴۴ حلقه چاه در لایه سروک است.

به گفته مجری طرح میدان سپهر و جفیر اکنون طبق برنامه در حال پیشروی هستیم و قراردادهای pc۱، pc۲ و pc۳ برنده‌های آنها مشخص شده است و در انتظار gmc هستیم که تاییدیه را بگیرند و کار را به پیمانکاران واگذار کنیم و طبق تعهدات پیش رویم.

کاظمینی اضافه کرد: اکنون از لحاظ قرار دادی بیش از دبی تعهدی بوده است به طوری که در قرارداد تعهد ۳۶ هزار بشکه در روز را داشتیم و اکنون بین ۴۲ تا ۴۳ هزار بشکه در روز تولید داریم.

مجری طرح میدان سپهر و جفیر خاطر نشان کرد: پیش بینی که داشتیم برای میزان تولید در میدان سپهر و لایه فهلیان بود زیرا اولین بار که در این میدان چاه فهلیان می‌زدیم و دبی مثبتی داشتیم و قرار بر آن بود که با ۲۰ حلقه چاه به ۳۶ هزار بشکه در روز برسیم در حالی که با حفر ۹ حلقه چاه به ۴۳ هزار بشکه در روز رسیدیم و پیام خوبی است که این میدان از پتانسیل خوبی برای برداشت برخوردار است.

کاظمینی خاطر نشان کرد: اکنون در تلاشیم که تولید را در این میادین افزایش دهیم و تولید نفت تا دی ماه از ۴۳ هزار بشکه به ۵۵ هزار بشکه در روز می‌رسد که با این حجم از تولید هر سال یک میلیارد دلار عوائد برای کشور به همراه دارد.

کد خبر 6226578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha