۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

جانمایی ایست و بازرسی مرصاد کرمان مناسب ترافیک جاده ای فعلی نیست

جانمایی ایست و بازرسی مرصاد کرمان مناسب ترافیک جاده ای فعلی نیست

کرمان_رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: جانمایی مکان ایست و بازرسی مرصاد در محور مواصلاتی کرمان-بم در چندین دهه قبل ساخته شده است و مناسب ترافیک جاده‌ای کنونی نمی‌باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، روز دوشنبه در نشست هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان وضعیت ایست بازرسی مرصاد در محور مواصلاتی کرمان-بم را از مصادیق نقض حقوق شهروندی خواند و گفت: این مجموعه در چندین دهه قبل ساخته شده است و مناسب ترافیک جاده‌ای کنونی نمی‌باشد، بایستی تعریض جاده، افزایش لاین‌ها و افزایش تعداد نیروهای فراجا انجام پذیرد تا در این محور مسافران ساعت‌ها در صف معطل نشوند.

وی بر افزایش راه‌های ارتباطی بین مردم و دبیرخانه حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: مسئولان عالی قضائی استان کرمان به صورت ویژه شکایات و گزارشات نقض حقوق شهروندی در استان را پیگیری می‌کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان اینکه در جهت ساماندهی ایست بازرسی مرصاد برای هر کدام از دستگاه‌های متولی تکالیفی تعیین شده است، گفت: بایستی سازمان بازرسی استان به مسئولیت‌ها و وظایف دستگاه‌های اجرایی در این حوزه ورود نماید و سازمان قضائی نیروهای مسلح کرمان نیز نظارت‌های خود را بر ضابطین افزایش دهد تا وضعیت ایست بازرسی راین بهبود یابد.

ثبت ۴۳ شکایت نقض حقوق شهروندی در کرمان طی دو سال گذشته

دبیر هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان نیز در این نشست گفت: طی دو سال اخیر، ۴۳ مورد شکایت مبنی بر نقض حقوق شهروندی در دبیرخانه این شورا در کرمان ثبت شده است.

محمد باقر اسلامی، با بیان اینکه طبق آمار نقض حقوق شهروندی در استان کرمان از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است، گفت: رعایت حقوق شهروندی همان حق الناس در مسائل شرعی است و هم اکنون در هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی به شکایات واصله، رسیدگی می‌شود و جلسه هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی هر دوماه یکبار برگزار می‌گردد.

وی افزود: اعضای هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی هر ۶ ماه یک مرتبه از زندان‌های استان بازرسی می‌کنند، اما نیاز است تعداد بازرسی‌ها از زندان‌ها افزایش یابد.

گفتنی است هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی برای نظارت برحسن اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی تشکیل شد و به شکایات مردم از ظابطین و مراجع انتظامی، قضات و کارمندان دستگاه قضائی، زندان‌ها و بازداشت‌گاه ها رسیدگی می‌کند و اعضای این هیأت در مرکز استان رئیس کل دادگستری، دادستان، مدیر کل بازرسی و جمعی از معاونین قضائی استان است.

کد خبر 6226829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      16 0
      لطف کنیدساعت ۳تا۴صبح موقع تعویض پست بطورنامحسوس بریدمیبنیدچه خبره
      • سجاد ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
        0 0
        دلت خوشه خودشون دارن میگن ما میدانیم ولی همگی خوابیم
    • کارمند مستاجر راننده امبولانس IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      2 0
      سلام خوشحالم که یک نفر حداقل صحبت آن را به میان آورد پانزده سال این مسیر را با آمبولانس رفتم و بارها وبارها با بیمار توقف طولانی داشتم مسیر بسته حتی برای آمبولانس با بیماری که هر لحظه آن حیاتی بوده