۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

وحدت میان شیعه و سنی مبنای ترقی جهان اسلام است 

وحدت میان شیعه و سنی مبنای ترقی جهان اسلام است 

شیراز- نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی مبنای همه امور و پیشرفت‌ها و ترقی‌های جهان اسلام است و تفرقه در نقطه مقابل عامل همه شکست‌ها و مشکلات است.

حجت الاسلام علی اکبر کلانتری، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی را بسیار مهم دانست و گفت: وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی مبنای همه امور و پیشرفت‌ها و ترقی‌های جهان اسلام است و تفرقه در نقطه مقابل عامل همه شکست‌ها و مشکلات است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به طور صریح امر به وحدت می‌کند و قبل از آن در سوره مبارکه آل عمران امر به تقوا کرده است، ادامه داد: بدون اینکه اقشار جامعه ما در مسیر تقوا باشند ایجاد وحدت امکان ندارد.

حجت الاسلام کلانتری ایجاد وحدت را منوط به شروطی دانست و افزود: هنگامی وحدت میسر می‌شود که طلاب، نخبگان، دانشجویان و مردم ما از دل و جان باتقوا باشند و به واسطه آن است که می‌توانند وحدت را ایجاد کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به لزوم وجود وحدت در دنیای امروزی اشاره کرد و گفت: امروزه مشکلات جهان اسلام بدون وحدت حل نمی‌شود و دشمنان اسلام پیگیر هستند که در میان ما تعرفه ایجاد کنند چراکه ایجاد تفرقه میان ما بهترین هدیه برای دشمنان است، لذا می‌بایست از هر جهت تلاش کنیم تا وحدت را ایجاد و تقویت کنیم.

کد خبر 6226871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha