۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷

رییس کل دادگستری کردستان:

تدوین سند تحول قضایی منجر به برنامه محورشدن اقدامات دستگاه قضا شد

تدوین سند تحول قضایی منجر به برنامه محورشدن اقدامات دستگاه قضا شد

مریوان_رییس کل دادگستری کردستان گفت: اجرای سند تحول قضایی که برنامه‌های عملیاتی آن به استان‌ها ابلاغ شده موجب برنامه محور و موضوع محور شدن اقدامات دستگاه قضا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی پیش از ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری مریوان ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) و فرارسیدن هفته وحدت و ولادت فخر کائنات حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام از انسان‌های غرق در خرافه و موهومات و بت پرستی عصر جاهلیت انسان‌های موحد، مسؤول و فداکار ساخت.

وی با بیان اینکه هفته وحدت فرصتی برای تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی است، افزود: باید از این ایام برای پرداختن به ابعاد والای شخصیت پیامبر گرامی اسلام استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان از دستگاه قضائی به عنوان یکی از سه رکن نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و بیان داشت: این دستگاه وظایف ارزشمندی دارد که ایجاد امید، رضایتمندی و اعتماد عمومی نتیجه تحول و تعالی دستگاه قضا است.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: سند تحول قضائی در زمان تصدی شهید آیت الله رئیسی تدوین شد که نقطه عطفی برای اجرای برنامه‌های دستگاه قضائی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای این سند که برنامه‌های عملیاتی آن به استان‌ها ابلاغ شده موجب برنامه محور و موضوع محور شدن اقدامات دستگاه قضا شده است.

حجت‌الاسلام حسینی ایجاد امید، رضایتمندی و اعتماد عمومی را نتیجه تحقق تحول و تعالی در دستگاه قضائی خواند و اذعان کرد: این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات دادگستری مریوان در چند سال اخیر انباشت و رسوب پرونده‌های قضائی بود و می‌طلبید حوزه قضائی ورود جدی به این موضوع کند.

حجت الاسلام حسینی اذعان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در ستاد دادگستری استان و تلاش‌های شبانه روزی رئیس دادگستری، دادستان، قضات و کارکنان اداری در دادگستری مریوان شاهد اتفاقات ارزشمندی در دادگستری مریوان بودیم که منجر به کسب رضایت مردم شد و از مشکلات این دادگستری در راستای اجرای عدالت و تحقق حقوق عامه کاسته شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات علیرضا جعفری، فرهاد عاصمی به عنوان رئیس جدید حوزه قضائی مریوان معرفی شد.

کد خبر 6226906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha