۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱

مدیر اسبق امور بین الملل شرکت نفت:

میدان گازی پارس جنوبی هنوز گاز دارد/ به زودی از دستش نمی‌دهیم

میدان گازی پارس جنوبی هنوز گاز دارد/ به زودی از دستش نمی‌دهیم

یک کارشناس انرژی گفت:موضوعات مطرح شده مبنی بر اتمام گاز در پارس جنوبی از دیرباز وجود داشته اما مخازن این منطقه بسیار بزرگ است و به نظر نمی رسد این میدان را به زودی از دست دهیم.

محسن قمصری کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مساله فشار افزایی پارس جنوبی یکی از مسائل مهم کشور است، خاطر نشان کرد: با وجود تحریم‌ها واردات و اقلام و کالاهای مورد نیاز فشار افزایی در پارس جنوبی را می‌توان در بازار یافت.

وی ادامه داد: برای فشار افزایی می‌توان از کالاهایی که سایر کشورها استفاده می‌کنند بهره برد اما اینکه چقدر کارایی داشته باشد مشخص نیست و بستگی به کیفیت تولید دارد.

این کارشناس انرژی در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً ایران در تولید گاز از قطر پیشی گرفته است، خاطر نشان کرد: این ادعایی است که مطرح شده است اما به نظر می‌رسد این اتفاق افتاده است.

قمصری خاطر نشان کرد: کمبودی که وجود دارد به دلیل تولید نیست بلکه به دلیل مصرف بالای گاز است که متأسفانه هر چه تولید می‌کنیم باز هم به مصرف نمی رسیم

این کارشناس انرژی با اشاره به اینکه برخی از موضوعات مطرح شده مبنی بر اتمام گاز در این منطقه از دیرباز وجود داشته و مساله جدیدی نیست خاطر نشان کرد: در این منطقه مخازن، مخازن بسیار بزرگی است و با بعید به نظر می‌رسد که به زودی این میادین را از دست دهیم و این مساله بستگی به تولید نیز دارد پروژه‌های فشار افزایی و پروژه‌های چاه‌های جدید از موارد تأثر گذار هستند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: با وجود منابع عظیم باید مدیریت مصرف در پیش گرفته شود تا تولید جوابگوی مصرف نیز باشد.

کد خبر 6226941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha