۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۵۷

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان خبر داد؛

تصویب چشم انداز ۲۰ ساله مدیریت شهری همدان

تصویب چشم انداز ۲۰ ساله مدیریت شهری همدان

همدان ـ رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان از تصویب چشم انداز ۲۰ ساله مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شهابی‌نیا از تصویب چشم انداز ۲۰ ساله مدیریت شهری خبر داد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان در جلسه هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان افزود: پیگیری تصویب چشم‌ انداز ۲۰ ساله شهر و شهرداری از اقدامات قابل توجه مراکز پژوهش‌های شورای شهر بود که انجام شد.

وی با بیان اینکه برنامه ۵ ساله شهرداری نیز در دست تدوین است، اظهار داشت: سال‌های گذشته اقدامات خوبی توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان انجام شده است و ما نیز این اقدامات را انجام خواهیم داد.

شهابی‌نیا یادآور شد: برگزاری نشست‌های شهر اندیشی، جلسات مشترک با مراکز علمی و دانشگاهی و… از جمله اقدامات قابل توجه مرکز پژوهش‌های شورا بوده که به سرانجام رسیده که نتایج علمی خوبی را برای مدیریت شهری به دنبال داشته است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه عملکرد سه ساله شورای ششم باید در مرکز پژوهش‌ها مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: با این امر می‌توان با شناخت از قوت‌ها وضعف‌ها از ظرفیت شورا و شهرداری به نحو بهتری استفاده کرد.

شهابی نیا اضافه کرد: مسئولیت پذیری شهرداری در حوزه فرهنگی قابل تقدیر است.

استفاده از ظرفیت مراکز علمی در مدیریت شهری

نایب رئیس شورای شهر همدان هم ضمن ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد مرکز پژوهش‌ها در سال گذشته گفت: علاوه بر برگزاری نشست‌های متعدد تخصصی و شهراندیشی در خصوص مسائل مبتلابه شهر، تلاش ما بر این بود که ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی برقرار شده و از ظرفیت این مراکز در مدیریت شهری استفاده شود.

علی رضایی اضافه کرد: در تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شد تا بتوانیم ضمن استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در حل مسائل شهری و افزایش تعاملات علمی و پژوهشی، دانشگاه‌ها نیز با مسائل و مشکلات مدیریت شهری آشنا شوند تا در ارائه مقالات یا تدوین پایان نامه‌های ارشد و دکتری از موضوعات حائز اهمیت مدیریت شهری استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها ظرفیت و بستر مناسبی در حوزه پژوهش ایجاد شده است، یادآور شد: با توجه به استقبال و علاقه دانشجویان به حوزه مدیریت شهری در این راستا ارتباطی با انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها نیز برقرار کردیم تا بتوانیم از ظرفیت آنها در حوزه مدیریت شهری استفاده کنیم.

رضایی خواستار حمایت شورای شهر از مرکز پژوهش‌ها شد و تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های شورای شهر باید تقویت شود تا بتواند مباحث و مسائل مدیریت شهری را علمی مورد مطالعه و بررسی قرار دهد.

گفتنی است: در این جلسه سعید شهابی‌نیا به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شورا انتخاب شد.

کد خبر 6227030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha