۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۴۰

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان خبرداد؛

وجود ۲۱ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه ای در گلستان

وجود ۲۱ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه ای در گلستان

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: در حال حاضر در انبارهای شرکت خدمات حمایتی استان گلستان حدود ۲۱ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه ای موجود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صمد ضیایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت جهان، کاهش عرصه‌های کشاورزی ناشی از توسعه روستاها و شهرک سازی و محدود بودن زمین‌های زراعی قابل کشت، شاهد گرایش روز افزون به کشاورزی دقیق و مدرن هستیم چراکه با کشاورزی سنتی، امکان دستیابی به خودکفایی و پاسخگویی به نیاز کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بنابر آمار اعلامی ۷۵ تا ۸۰ درصد کشاورزی کشور سنتی و معیشتی و مابقی نیمه مدرن است، گفت: برای حرکت به سمت کشاورزی مدرن راهی جز توسعه مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی، استفاده از بذور اصلاح شده، آفت کش‌ها، کودها و حاصل خیزی خاک وجود ندارد.

ضیایی اظهار کرد: ما به طور متوسط حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد پتانسیل عملکرد را تولید می‌کنیم که باید خلاءهای عملکردی را پیدا کرد.

وی یادآور شد: اکنون کشورها ی جهان با فاصله گرفتن از کشاورزی سنتی و رفتن به سمت کشاورزی مدرن به دنبال افزایش عملکرد و ارتقای امنیت غذایی هستند.

وی خاطر نشان کرد: این استان با ظرفیت تولید بالای محصولات کشاورزی یکی از استان‌های پر مصرف در کودهای کشاورزی است لذا این شرکت با برگزاری کارگاه آموزشی، گامی بزرگ در اصلاح خاک استان وتعادل در مصرف کود برداشته است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است مصرف کودهای شیمیایی در دیدگاه عموم مردم بد باشد اما لازم است، ادامه داد: باید در کنار عناصر غذایی پر مصرفNPK، کودهای آلی، زیستی و ریز مغذی‌ها از طریق مختلف دراختیار گیاه قرار بگیرد تا برای خاک و زنده ماندن دچار چالش نشود تا راندمان، کیفیت محصول و بهره وری آب نیز افزایش یابد.

ضیایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در انبارهای شرکت خدمات حمایتی استان گلستان حدود ۲۱ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای موجود است که شامل هفت هزار تن ازته، ۹ هزار تن پتاسه و پنج هزار تن فسفاته است که برای شروع کشت پاییزه، ذخیره مطمئن و قابل قبولی است و کشاورزان هیچ گونه دغدغه و نگرانی برای تأمین کود نداشته باشند.

کد خبر 6227041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha