۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۲۸

استقبال حماس ازتصویب قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل در سازمان ملل

استقبال حماس ازتصویب قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل در سازمان ملل

جنبش حماس اعلام کرد که از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین که طی آن خواستار پایان اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی شده، استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین واکنش نشان داد.

وبگاه الیوم الاخباری گزارش داد که جنبش مقاومت اسلامی حماس روز چهارشنبه از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که طی آن خواستار پایان اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی شده، استقبال کرد.

این جنبش تاکید کرد که تصویب این قطعنامه را بیانگر اراده حقیقی بین‌المللی در حمایت از ملت فلسطین و حقوق مشروع آن و در رأس آن حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشوری مستقل به پایتختی قدس است.

در این بیانیه آمده است که تصویب این قطعنامه پیروزی مهمی برای ملت ما است و بیانگر انزوای روزافزونی است که رژیم تروریست صهیونیستی امروز با آن مواجه است.

حماس افزود: از کشورهایی که به این قطعنامه‌ها رأی موافق دادند، تشکر می‌کنیم و خواستار تلاش بیشتر اعضا در منزوی کردن این رژیم در عرصه بین المللی و فشار علیه آنها در توقف تجاوز در غزه هستیم.

گفتنی است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از فلسطین خواستار پایان اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی طی ۱۲ ماه گذشته شد.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای با ۱۲۴ رأی موافق به تصویب رسانده و ۴۳ کشور دیگر نیز از تصویب آن امتناع ورزیدند.

این قطعنامه با ۱۴ رأی مخالف از جمله از سوی نمایندگان رژیم صهیونیستی، آمریکا، آرژانتین، مجارستان، چک، پاراگوئه، گینه نو، تونگا، پالائو و ماکونیا تصویب شد.

کد خبر 6229843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha