۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۰۹

امام جمعه بندرریگ:

وحدت گمشده امروز جهان اسلام است

وحدت گمشده امروز جهان اسلام است

گناوه- امام جمعه بندرریگ با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) محور وحدت امت اسلام و حلقه اتصال مسلمانان جهان است گفت: گمشده امروز جهان اسلام وحدت و اتحاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مصلح عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناوه با تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) محور وحدت امت اسلام و حلقه اتصال مسلمانان جهان است و گمشده امروز جهان اسلام وحدت و اتحاد است.

امام جمعه بندر ریگ افزود: در زمانی که نبی مکرم اسلام (ص) به پیامبری مبعوث شدند، جنگ‌ها قومی و قبیله‌ای، نزاع‌ها، دشمنی‌ها و کینه‌هایی بر دل‌ها نشسته بود و آن حضرت برای همه امت اسلام و هرکس که به پیام‌های ایشان باور داشت، حلقه وصل شد و نزاع‌ها و رنگ‌ها و قومیت‌ها همه رنگ باختند و همه بر گرد پیام اسلام جمع شدند.

وی با بیان اینکه الفت، برادری نیاز امروز جهان اسلام است، گفت: دنیای غرب و مفاهیم غربی ما را از امت واحده بودن منفک کرده است و رنگ و لعاب های سیاسی را نسبت به اینکه هر ملتی خود را جدا از سایرین فرض کند و تنها برای منافع خود گام بردارد، این نگاه وارونه ای است که حاصل جدا شدن از پیام امت واحده اسلامی است.

امام جمعه بندر ریگ یادآور شد: غرب با فتنه انگیزی، اختلافات قومی، قبیله‌ای و نزاع‌های مذهبی را جایگزین وحدت اسلامی کردند و اما لازمه امت واحده اسلامی این است که رنگ‌ها، مذاهب و اعتقادات درونی مذهبی نباید موجبات تفرقه، اختلاف افکنی و نزاع‌هایی را فراهم آورد که امت واحد اسلامی راه خود را گم کند و در مقابل استکبار نتواند مقاومت خود را به نمایش بگذارد.

وحدت گمشده امروز جهان اسلام است

وی ادامه داد: نیاز امروز امت واحده اسلامی بیداری و غفلت زدایی از آنچه استعمار و استکبار به دنبال آن است.

وی خاطرنشان کرد: مستکبرین و دشمنان در حالی که از درون با هم پیوند دارند اما در بین امت اسلام اختلاف افکنی می‌کنند که در همین اتفاق اخیر در لبنان شاهد این همدستی و پیوند صهیونیست‌ها و آمریکا هستیم.

وحدت گمشده امروز جهان اسلام است

حجت الاسلام مصلح اضافه کرد: لازمه پیروزی و نجات امت اسلام و مردم غزه همین پیوند همه مسلمانان جهان است تا با الگویی از دفاع مقدس که الگوی مقاومت و ایثار بود امت اسلامی در کنار هم صحنه دیگری را به یمن وحدت و میلاد رسول الله (ص) رقم بزند.

کد خبر 6229837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha