۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳

سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران:

بلاروس توانمندی خوبی در زمینه تأمین ماشین آلات معدنی دارد

بلاروس توانمندی خوبی در زمینه تأمین ماشین آلات معدنی دارد

زنجان-سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران گفت: بلاروس توانمندی خوبی در زمینه تأمین ماشین آلات معدنی دارد و این موضوع می‌تواند در همکاری‌های دو طرفه مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیمیتری کالتسوف در دیدار با استاندار زنجان با بیان اینکه ایران و بلاروس سابقه همکاری‌های متعددی با هم دارند، افزود: تقویت این همکاری‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و دلیل حضور ما در زنجان نیز در همین راستاست.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های قابل توجهی برای توسعه روابط اقتصادی بین زنجان و بلاروس وجود دارد و جهت‌گیری ما تقویت این ظرفیت‌هاست، ادامه داد: در حوزه‌های تجاری و اقتصادی زمینه‌های متعددی برای همکاری وجود دارد و ما از فعال شدن این ظرفیت‌ها استقبال می‌کنیم.

کالتسوف به وجود معادن و صنایع معدنی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بلاروس توانمندی خوبی در زمینه تأمین ماشین آلات معدنی دارد و این موضوع می‌تواند در همکاری‌های دو طرفه مورد توجه باشد.

سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم همکاری‌های خوبی بین زنجان و بلاروس را در زمینه‌های مختلف تجاری و اقتصادی شاهد باشیم.

کالتسوف افزود: نشست‌های مسؤولان بلاروس و ایران باید افزایش یابد تا زمینه‌های همکاری ۲ کشور بیشتر از سطح کنونی ارتقا یابد.

استاندار زنجان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های متعدد این استان در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: ایران و بلاروس ارتباطات خوبی با یکدیگر دارند و این همکاری‌ها رو به گسترش است.

محسن افشارچی افزود: همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین زنجان و بلاروس در حوزه‌های صنعت و کشاورزی امکان توسعه بیشتری دارد. و در این راستا لازم است ارتباطات اتاق‌های بازرگانی بیش از پیش تقویت شود.

کد خبر 6230063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha