۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۱۵

امروز عصر صورت گرفت

معرفی برگزیدگان سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

معرفی برگزیدگان سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) بعدازظهر امروز پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط قاری قرآن محمد نبی‌لو و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه پس از خوشامدگویی به حضار توسط بهروز تشکر مجری اختتامیه، او فرارسیدن ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت را با جملاتی در وصف این ایام گرامی داشت.

در ادامه با پخش ویدئویی شامل مصاحبه با دست‌اندرکاران نمایشگاه، گزارشی از برپایی سومین نمایشگاه رصتا ارائه شد.

مقیسه: نمایشگاه سوم به دستاوردهای قابل‌توجهی دست یافت

در بخش بعدی اختتامیه سومین نمایشگاه ملی رصتا، سعید مقیسه رئیس ساترا ضمن تبریک هفته وحدت و قدردانی از دست‌اندرکان برگزاری این رویداد و فعالان رسانه‌های صوت و تصویر ایران، عنوان کرد: در نمایشگاه سوم، ما به همت شما، توانستیم به بسیاری از اهداف طراحی شده برای برپایی این دوره از نمایشگاه برسیم. در این رویداد، دورهمی خیلی جذابی برپا شد و بین تعداد زیادی از فعالان صوت و تصویر فراگیر، نهادهای حاکمیتی، نهادهای صنفی، هنرمندان، عوامل تولید، ساترا و مردم، تعامل خوبی شکل گرفت و تفاهم‌نامه‌های بسیاری منعقد شد. به هرحال نمایشگاه رصتا در این چهار روز به دستاوردهای قابل توجهی دست یافت.

در ادامه این مراسم، کلیپ آماده شده از غرفه‌های سومین نمایشگاه ملی رصتا پخش شد و سپس بخش‌هایی از انیمیشن «درون و بیرون» به صورت زنده توسط گروه هنر صدا اجرای دوبله شد.

بیانیه هیئت داوران سومین نمایشگاه رصتا

در بخش بعدی اختتامیه، بیانیه هیئت داوران سومین نمایشگاه ملی رصتا قرائت شد که در آن آمده بود: سومین جشنواره رصتا با ارج نهادن به تلاش فعالان و نقش‌آفرینان صنعت صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و ایجاد انگیزه برای ارتقای خدمات رسانه‌ها، فراهم آوردن زمینه پویایی و نشاط رسانه‌ای، رقابت مؤثر برای ترویج محتوای سالم و غنی اسلامی ایرانی و همچنین بهبود تعامل رسانه با کاربران و تنظیم‌گران در پنج محور برگزار شد و «برترین رسانه از منظر نظام جامع ارزیابی و رتبه بندی ساترا»، «بهترین رسانه از منظر پایداری و گستردگی خدمات فناورانه»، «برترین سکوی دارای کنترل والدینی و رده‌بندی سنی»، «بهترین رسانه در استقرار سامانه رسیدگی به گزارش تخلفات و شکایات کاربران»، «برترین غرفه در نمایشگاه رصتا از منظر طراحی و ارائه خدمات به بازدیدکنندگان» مورد توجه قرار گرفتند.

هیئت داوران جشنواره با تقدیر از نقش‌آفرینان این صنعت، ضمن رعایت دقت، انصاف و عدالت، هدف را نه رتبه بندی و رقابت، صرف بلکه آگاهی بخشی و تشویق به ایجاد خدمات شایسته قرار دادند. بسیار خرسندیم که اعلام کنیم اسامی رسانه هایی که امروز می‌توان از آنها تقدیر کرد، فهرستی طولانی است و پیشرفت چشمگیری در ارتقای کیفیت خدمات رسانه‌ها مشهود است امید است این تقدیر گامی هر چند کوچک در ارتقاء صنعت رسانه صوت و تصویر فراگیر به بهانه جشنواره ایجاد کند و آینده‌ای بسیار درخشان و و روشن در پیش روی این صنعت قرار گیرد.

تقدیر از برگزیدگان ویژه

پس از سخنان مجری، برنامه به بخش ویژه‌ خود یعنی «تقدیر از برگزیدگان ویژه» رسید. در این بخش انتخاب‌های هیئت داوران بدین شرح (به ترتیب حروف الفبا) اعلام شد:

بخش برترین رسانه از منظر نظام جامع ارزیابی و رتبه بندی ساترا:
* رسانه اپرا
* رسانه پارس
* رسانه فیلم نت
* رسانه عماریار

بخش بهترین رسانه از منظر پایداری و گستردگی خدمات:
* رسانه فیلم نت
* رسانه دی ال فارس
* رسانه نوبینو

بخش بهترین سکوی دارای کنترل والدینی و رده‌بندی سنی:
* رسانه اپرا
* رسانه پلانما
* رسانه نمافیلم
در این بخش سکوی استارنت مورد تقدیر قرار گرفت.

بخش برترین سکو در استقرار سامانه رسیدگی به شکایات و تخلفات:
* رسانه فیلم‌نو
* رسانه نماشات
* رسانه موویلا
در این بخش ۲ سکوی فینما و فانوفیلم مورد تقدیر قرار گرفتند.

بخش برترین غرفه سومین نمایشگاه رصتا:
* رسانه روبیکا
* مجموعه رسانه‌سنتر (روستا تی‌وی، شهر تی‌وی، ایران فیلم پرس، ریل‌نیوز، فناوری اطلاعات و آموزش)
* رسانه هنرصدا
* رسانه دیدی‌باز
* رسانه آفند استودیو (مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم)
* رسانه فام

شایستگان تقدیر
در این بخش سکوهای بادصبا، رادیوصبا، ایران‌صدا، مجمع رصتا، کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری، کانون فرهنگی هنری مجریان رسانه‌های دیداری مورد تقدیر قرار گرفتند.

قائمی‌نسب: تقارن اختتامیه با هفته وحدت را به فال نیک بگیریم

پس از معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف، محسن قائمی نسب، قائم مقام ساترا در سخنانی با قرائت حدیثی از حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: ما در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه ملی صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) در آستانه ۱۷ ربیع‌الاول ولادت حضرت رسول اکرم (ص) در کنار هم جمع شدیم و باید این تقارن را به فال نیک بگیریم.

پس از پایان این بخش، گروه سرود قیام با اجرای یک برنامه سرود، روی صحنه حاضر شدند.

پس از پایان اجرای گروه سرود قیام ، «مصطفی احمدی» جهت استندآپ به روی صحنه آمد و برنامه اختتامیه سومین نمایشگاه رصتا را پیش‌برد.

پس از این اجرای استندآپ کمدی، کلیپی از کادر اجرایی و سکوهای حاضر نمایشگاه ملی رسانه‌های صوتی و تصویری فراگیر ایران (رصتا) پخش شد.

در قسمت بعدی برنامه از رسانه «دیدی‌باز» جهت برگزاری این قسمت از برنامه یعنی «اجرای کمدی زنده دوبله» دعوت شد تا این بخش برگزار شود.

اجرای دوبله در مراسم قرعه‌کشی «طرح نائب‌الزیاره» با حضور سعید مقیسه (ریاست ساترا) و محسن قائمی‌نسب (قائم مقام ساترا) برگزار شد.

در این بخش از برنامه، سعید مقیسه روی صحنه رفت و گفت: ما یک رسم را مدتی‌ست پایه‌گذاری کردیم که هشتم هرماه قرعه‌کشی آن را بین همکاران انجام می‌دهیم. چندی قبل به این نتیجه

رسیدیم که این طرح را هر هفته برگزار کنیم و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس را به فردی که در این قرعه‌کشی برنده می‌شود، تقدیم کنیم.

در بخش پایانی اختتامیه، کلیپ مستندی از سومین نمایشگاه ملی صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) پخش شد.

کد خبر 6230503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha