۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴

امام جمعه خلخال:

ثمره وجودی بانوان طلبه در جامعه ملموس باشد

ثمره وجودی بانوان طلبه در جامعه ملموس باشد

خلخال- امام جمعه شهرستان خلخال گفت: خواهران طلبه باید مصداق بارز سیره ائمه معصومین (ع) باشند به گونه‌ای که ثمره‌های وجودشان در جامعه برای مردم قابل لمس باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدرضا قدسی صبح جمعه در آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا (س) خلخال با اشاره به رسالت و وظیفه طلاب در جامعه اظهار کرد: خواهران طلبه باید به رعایت شئونات، زیست طلبگی و ساده‌زیستی توجه ویژه داشته و سیره ائمه اطهار (ع) را سرلوحه خود قرار دهند و برای توفیق در مسیر طلبگی از قطب عالم امکان استمداد بطلبند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید مصداق بارز احادیث و روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشند به گونه‌ای که ثمره‌های وجودشان در جامعه برای مردم قابل لمس باشد.

امام جمعه خلخال بیان کرد: نهاد مقدس حوزه‌های علمیه زمینه هدایت فرد را ایجاد می‌کند و نقش هدایت‌گری دارد و ضروری است خواهران طلبه نهایت بهره را از این ظرفیت عظیم در راستای تبلیغ معارف قرآنی و دینی داشته باشند.

حجت‌الاسلام قدسی تصریح کرد: مسئولیت طلاب تلاش برای رسیدن به کمال است ما باید دنیا را محلی برای تحقق کمال تمدن الهی بدانیم و این تمدن در درجه اول نیازمند حاکمان الهی، مردم و فرهنگ الهی است.

کد خبر 6230846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha