۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶

امام جمعه تالش:

مسئولان از ظرفیت نخبگان تالشی در پست های کلیدی استفاده کنند

مسئولان از ظرفیت نخبگان تالشی در پست های کلیدی استفاده کنند

تالش - امام جمعه تالش گفت: مسئولان از ظرفیت مدیران، نخبگان و جوانان فرهیخته تالش در پست های کلیدی استانی و ملی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی نورزاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تالش ضمن تبریک هفته وحدت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: هفته وحدت به معنای واقعی کلمه دوستی، هم دلی، برابری و برادری جامعه تالش است.

امام جمعه شهرستان تالش مسئله فلسطین را از مهمترین عوامل تحکیم وحدت و انسجام اسلام دانست و افزود: امروز بی تردید معرکه فلسطین آزمون بزرگ کشورهای اسلامی و باورمند به مکتب انسان ساز پیامبر اکرم (ص) است.

وی ادامه داد: در غزّه قهرمان فقط در ماه‌های اخیر بیش از ۴۱ هزار نفر به شهادت رسیده که حدود نیمی از این تعداد اطفال و کودکان و بانوان هستند و بیش از دو میلیون نفر در خطر قحطی و بحران غذا قرار دارند؛ آیا وجدان‌های بیدار می‌توانند سکوت کنند؟ آیا کسی که اعتقاد دارد من بر سَبیل مکتب پیامبر رحمت هستم می‌تواند بی تفاوت باشد، فریاد نزند، مداخله نکند.

نورزاد اضافه کرد: مگر می‌شود ما خود را مسلمان بنامیم و نسبت به این همه جنایت سکوت کنیم و کنشگری اثرگذاری نداشته باشیم و صرفاً به محکوم کردن در اوراق و خطابه بسنده کنیم در حالی که سفارت خانه‌های آن جرثومه فساد در کشورمان مفتوح باشد، ما اگر در ادعای اسلام صادق باشیم باید با کنار گذاشتن اختلافات ناچیز و انسجام و وحدت ید واحده ای شویم علیه دشمنان فلسطین و قدس شریف، باید با التجاء به اندیشه وحدت مسیر رساندن جامعه اسلامی به مطلوبات و توقعات نبی مکرم اسلام را تمهید کنیم.

امام جمعه تالش گفت: بنده اعتقاد دارم امروزه قضیه فلسطین بهترین مستند، دست آویز و عنصر است تا کشورهای اسلامی، حاکمیت‌ها و امت‌های مسلمان با تمسّک به مشترکات فراوان دینی، تمام قامت در برابر اراده استکباری و غاصبانه دشمنان اسلام و قرآن بایستند.

حجت الاسلام نورزاد در ادامه استفاده از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان را از مهمترین عوامل توسعه یافتگی منطقه دانست و گفت: از مقدّمات و عواملِ توسعه یافتگی یک منطقه، وجود و حضور سرمایه‌های انسانیِ نخبه و تحوّل خواه از اهالی آن نقطه در پست‌های مدیریتیِ کلان و اثرگذار استانی و ملّی است.

وی تصریح کرد: تالش ما متأسّفانه اگر در زمینه‌های مختلفی در عقب افتادگی غوطه ور است، بی تردید بخشی از این معضل به جهت نبود ظرفیت‌های مدیریتی از تالش در سطوح بالا است؛ رئیس جمهور محترم در ایام انتخابات و پس از آن، شعارشان استفاده از تمام ظرفیّت اقوام ایرانی بود لذا مردم تالش، اکنون و در زمان انتصابات، منتظر تحقق این وعده هستند تا ببینند که آیا از ظرفیت مدیران، نخبگان و جوانان فرهیخته تالش نیز در پست‌های کلیدی استانی و ملّی استفاده می‌شود یا خیر!

کد خبر 6230859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha