۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵

امام جمعه اردستان:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تبیین شود

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تبیین شود

اردستان- امام جمعه اردستان گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند بالادستی تبیین شود تا دانش آموزانی فرهیخته و دانشجویانی با انگیزه تحویل جامعه داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان اظهار داشت: ایمان برای عاقبت بخیری لازم است، علاوه بر ایمان، عمل صالح ضرورت دارد که باشد و اگر هرکدام به تنهایی باشد برای عاقبت بخیری کافی نیست و اگر اینها در یک فرد باشد به آن فرد باتقوا گفته می‌شود.

وی افزود: یکی از گروه‌های افراد که نیاز به کمک دارند، اسیران هستند و اسیر گرفتن در جوامع بشری که در حال جنگ و ستیز هستند امر رایجی بوده، گرفتن اسیر دو فلسفه آشکاری دارد اولین این است که از نیروی دشمن در اختیار می‌گیرد تا از آزار او در امان باشد و دیگری نیز برگ برنده برای مبادله اسیران دارد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: اسلام در جنگ‌هایی که به موفقیت ختم می‌شد اسیر می‌گرفتند اما اسیر گرفتن برای آزار و اذیت آنان نبود و هدف اصلی تربیت کردن اسیران و آزاد کردن آنان برا اساس مباحث اخلاقی و دینی بود.

دهشیری تصریح کرد: شانزدهم ربیع‌الاول میلاد با سعادت پیامبر و امام صادق علیه‌السلام است؛ پیامبر عظیم و بزرگ‌تر از همه مردم است که به پیامبر سوره حمد و قرآن بزرگ داده شده و تمام دستورات سعادتمند کردن جامعه انسانی در قرآن آمده و از عواملی که باعث بدبختی انسان می‌شود نهی شده است.

وی بیان کرد: هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور برای پاسداری از خون‌شهدا، روایتگری از هنر هنرمندان نقش آفرین در جبهه‌ها و تجلیل از ایثارگران شروع می‌شود که برنامه‌هایی در سراسر کشور اجرا می‌شود و در شهرستان نیز وجود دارد.

امام جمعه اردستان اضافه کرد: آغاز هفته تعلیم و تربیت و شروع سال تحصیلی جدید برای نوآموزان، دانشجویان و معلمان شور و شعف خاصی دارد و می‌توان برنامه ریزی کرد که جشن واقعی جهل‌زدایی را در هفته شروع به کار دانشکاه‌ها و مدارس داشت.

دهشیری تاکید کرد: باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند بالادستی تبیین شود تا دانش آموزانی فرهیخته و دانشجویانی با انگیزه تحویل جامعه داده شود که اینان آینده ساز هستند.

وی ادامه داد: جنایت رژیم صهیونیستی تمامی دارد و هر روز به نحو جدیدی از ابزار قدیم و جدید و شگردهای فراوان استفاده می‌کنند در جنوب لبنان شعیان و حزب الله را هدف قرار می‌دهند که امید می‌رود هرچه زودتر نابود شده و جهانی خالی از رژیم صهیونیستی داشته باشیم.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: هفته وقف نیز آغاز می‌شود، کسانی که دستشان می‌رسد برای بعد از خودشان میراث ماندگاری به عنوان وقف بر جای گذارند، بر متولیان امور وقف لازم است که تلاش خود را برای حفظ موقوفات دوچندان کرده و از تصرف ملک وقفی پرهیز شود.

دهشیری خاطرنشان کرد: امید است سخنان رهبر انقلاب در جمع مدال آوران ورزشی و علمای اهل سنت مورد توجه مسولان قرار گیرد و شعار همیشگی رئیس جمهور در عمل نیز استفاده شود، کسی از اختلاف سود نمی‌برد.

وی تاکید کرد: مهم است که شخصی که مسوولیت می‌گیرد بداند باید در وقت محدود برای مردم کار کند و توصیه می‌شود وحدت در همه زمینه‌ها حفظ شود

کد خبر 6230950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha