۲ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۱

سازمان ملل متحد طرح «میثاق آینده» را تصویب کرد

سازمان ملل متحد طرح «میثاق آینده» را تصویب کرد

سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سران کشورهای جهان طرح موسوم به «میثاق آینده» را تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای سازمان ملل طرحی موسوم به «میثاق آینده» تصویب کردند تا کشورهای جهان که بسیار از هم جدا شده‌اند برای مقابله با چالش‌های قرن بیست‌ویک از جمله تهدیدهای زیست‌محیطی و فناوری با هم همکاری کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد مدتهاست که برای این پیمان که موضوعاتی از جمله صلح و امنیت، حکومت جهانی، توسعه پایدار، تغییرات آب و هوا، همکاری دیجیتال، حقوق بشر، جنسیت، جوانان و نسل های آینده را پوشش می دهد، فشار آورده است. در این طرح حدود ۵۶ اقدام گسترده ارائه شده که را که کشورها متعهد به اجرای آن هستند.

این بیانیه در وب‌سایت سازمان ملل منتشر شده است؛ طرح «میثاق آینده» ۴۲ صفحه است و از همه اعضای سازمان ملل می‌خواهد تا وعده‌های خود به اقدامات واقعی و عملی تبدیل کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد این طرح را به عنوان یک توافق مهم توصیف کرد که «گامی موثر به سوی چندجانبه گرایی موثرتر، فراگیر و شبکه ای» است.

این پیمان که همچنین شامل ضمیمه‌ای در زمینه تلاش برای آینده دیجیتال مسئولانه و پایدار است، بدون رای‌گیری در روز یکشنبه در آغاز نشست دو روزه سران کشورهای جهان به تصویب رسید.

به گفته دبیرکل سازمان ملل این توافق پس از حدود ۹ ماه مذاکره به دست آمده است. وی همچنین گفت: ما اینجا هستیم تا چندجانبه گرایی را از لبه پرتگاه بازگردانیم.

کد خبر 6233433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha