۲ مهر ۱۴۰۳، ۹:۵۹

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

تغییرات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی به آزمون مهرماه رسید

تغییرات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی به آزمون مهرماه رسید

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از برگزاری آزمون صلاحیت بالینی برای دانشجویان دندانپزشکی در ۵ مهر ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تغییرات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی به آزمون مهرماه رسید.

دکتر رضا یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ گفت: آزمون مهرماه ۱۴۰۳ برای صلاحیت بالینی دندانپزشکی، در دو بخش تئوری و عملی برگزار می شود که آزمون تئوری ۵ مهرماه و آزمون عملی ۲۵ مهرماه برگزار می شود.

وی افزود: تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر در آزمون صلاحیت بالینی مهرماه شرکت می کنند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اظهار داشت: آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی تغییراتی داشت که با توجه به اینکه اختیار تعداد سوالات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی به شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی داده شده، ارزیابی نظرات اساتید و شرکت کنندگان نشان می دهد که تعداد ۶۰ سوال برای آزمون کم است و باید تعداد سوالات بیشتر شود.

یزدانی خاطرنشان کرد: در آزمون مهرماه تعداد سوالات از ۶۰ سوال به ۹۰ سوال ارتقا پیدا کرده است و علت اصلی آن این است که مطالب زیاد است و ۶۰ سوال پاسخگوی حجم مطالب نیست.

وی گفت: در آزمون عملی که ۲۵ مهر ماه برگزار می شود نیز تغییراتی در شیوه برگزاری داده شده است که به نفع شرکت کنندگان در آزمون است. دانشجویان در صبح آزمون عملی باید ۸ مورد کیس معالجه را از روی عکس رادیوگرافی مشاهده کنند که برای بهتر شدن کیفیت آزمون، کیس ها در مانیتور روبروی هر دانشجو که در مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه قرار دارد پخش می شود تا شرایط آزمون استاندارد باشد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی افزود: همچنین در بخش آزمون عملی که در بعد از ظهر ۲۵ مهرماه برگزار می شود دانشجویان در سه درس ترمیمی، اندو و پروتز بر روی مدل کار انجام می دهند تا مهارت آنها مورد سنجش قرار گیرد.

به گزارش مهر، آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی از مهرماه ۱۴۰۲ اجرایی شده است و و دانشجویان دندانپزشکی در ترم های پایانی دوره آموزش خود باید آن را بگذارنند تا بتوانند به عنوان دکتری حرفه ای دندانپزشکی فارغ التحصیل شوند.

کد خبر 6233443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha