۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹

یک مقام مسئول:

آیین نامه های اسکان خوابگاهی دانشجویی و تغذیه ابلاغ می شوند

آیین نامه های اسکان خوابگاهی دانشجویی و تغذیه ابلاغ می شوند

مدیر کل امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: دو آیین نامه اسکان در سراهای دانشجویی و تغذیه در غذاخوری‌های دانشجویی آماده شده که تا پایان مهرماه سال‌جاری به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان اموردانشجویان، ابوالفضل دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید از سراهای دانشجویی دانشگاه گنبد کاووس بازدید کرد، گفت: انتظار داریم در آغاز سال تحصیلی، مدیران دانشگاه‌ها وقت ویژه‌ای را برای بازدید از سراهای دانشجویی بگذارند و کنترل کنند در سراها و محیط پیرامون آن‌ها، زیبایی بصری حفظ شود.

دانشور با اشاره به اینکه آشفتگی بیرون از انسان باعث آشفتگی درون انسان می‌شود؛ افزود: باید تلاش کنیم با افزایش زیبایی بصری در محیط سرا و پیرامون آن، زمینه نشاط و شادابی دانشجویان عزیز را فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه قریب ۲۵۰ هزار دانشجوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سراهای دانشجویی ساکن هستند؛ خاطر نشان کرد: تلاش های زیادی شده تا این عزیزان زندگی با کیفیتی را در سراهای دانشجویی تجربه کنند.

دانشور ادامه داد: در کنار ارائه تغذیه با کیفیت در غذاخوری‌های دانشجویی، فراهم کردن تمهیدات مناسب در سراهای دانشجویی برای موفقیت در ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: تجهیز اتاق‌های تندرستی و حضور کارشناسان مشاوره و سبک زندگی ایرانی اسلامی به ویژه در سراهای دانشجویی خانم‌ها در سال‌های گذشته، در راستای ارائه خدمات رفاهی بهتر در سراهای دانشجویی بوده است.

مدیر کل امور دانشجویان داخل با اشاره به اقدامات بسیار ارزشمندی که در تابستان سال جاری برای تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی انجام شده است؛ تاکید کرد: شیشه‌های شکسته، سطل‌های خالی رنگ، ایرانیت‌های تعویض شده، تشک و ملحفه‌های کهنه، قفسه‌های کتاب فرسوده، میز و صندلی‌های شکسته و فرسوده، همه اینها باید از معرض دید دانشجویان جمع شوند تا زیبایی بصری محیط های خوابگاه‌ها، بهم نخورد.

وی با یادآوری این نکته که برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده تا فضای مفرح و با نشاطی را در دانشگاه‌ها شاهد باشیم؛ افزود: دانشگاه‌ها برای انتخاب و معرفی دانشجویان سرآمد و برگزاری مرحله دانشگاهی المپیاد ورزش‌های فناورانه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ارتقاء زیست سالم دانشجویان یک اولویت اساسی است که دغدغه شبانه روزی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور است، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به جایگاه مطلوب زیست سالم دانشجویی به دانشگاه‌ها تاکید شده تا شورای تخصصی دانشجویی را که در آئین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها آمده تشکیل دهند و از ظرفیت این شورا برای ارتقاء زیست سالم دانشجویان در سراها و محیط‌های دانشجویی بهره‌مند شوند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: در راستای سیاستگذاری که وظیفه ستاد است و جلوگیری از تصمیمات جزیره ای در دانشگاه‌ها، دو آئین نامه اسکان در سراهای دانشجویی و تغذیه در غذاخوری‌های دانشجویی آماده شده که تلاش می‌کنیم پس از طی مراحل قانونی تا پایان مهرماه سال‌جاری به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

کد خبر 6233896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha