۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱

لاهیجان زاده خبر داد؛

جلوگیری از استقرار آب شیرین‌کن‌ها در سواحل خلیج فارس و دریای عمان

جلوگیری از استقرار آب شیرین‌کن‌ها در سواحل خلیج فارس و دریای عمان

سرپرست معاون محیط زیست دریایی و تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از استقرار آب شیرین‌کن‌ها در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا لاهیجان زاده در مراسم تکریم و معارفه معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، بیان کرد: معاونت دریایی یکی از تخصصی‌ترین معاونت‌های سازمان است که علاوه بر پهنه‌های آبی داخل خشکی و تالاب‌ها، وظیفه محافظت از سواحل و پهنه‌های آبی جنوب و شمال کشور را نیز بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه نیازمند قوانین منسجم در حوزه حفاظت از محیط زیست دریایی هستیم، افزود: بیش از ۳ میلیون هکتار عرصه‌های تالابی، حدود ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر سواحل شمال و جنوب کشور نیازمند قانونی منسجم است که تدوین و تصویب آن را از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

سرپرست معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: توسعه دریا محور در برنامه هفتم توسعه و بحث احیای دریاچه ارومیه به ویژه پیگیری اقدامات نرم افزاری از جمله برنامه‌هایی است که به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

لاهیجان زاده ادامه داد: حدود ۴۷ درصد از پهنه‌های تالابی کشور تبدیل به مراکز گردوغبار شده است و پیگیری حق آبه تالاب‌ها از این نظر جز اولویت‌های ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: بحث مسئولیت اجتماعی به ما این اجازه را می‌دهد که از ظرفیت بهره‌برداران برای احیا زیست‌بوم‌های دریایی استفاده کنیم و این ظرفیت برای حفاظت از تالاب‌های کشور بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود.

وی در پایان گفت: سعی خواهیم کرد در دوران جدید در موضوعات مرتبط با کنوانسیون تهران، راپمی و رامسر فعالانه عمل کنیم.

کد خبر 6233974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha