۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۱۳

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

طلاب باید برای تربیت نسل بعد هم گام بردارند

طلاب باید برای تربیت نسل بعد هم گام بردارند

شیراز- نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه طلاب باید برای نسل بعدی هم گام بردارند، گفت: پرچم علم را طلاب باید به آیندگان بسپارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف اله دژکام عصر دوشنبه در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی مرکز تخصصی امام حسین (ع) با بیان اینکه هر رشد دینی به برکت حوزه‌های علمیه است، گفت: اگر کلمه دانش نباشد حرکت به سوی خدا شروع نمی‌شود و اگر در کنار دانش، عمل صالح اتفاق نیفتد آن دانش محکوم به نابودی است.

وی با اشاره به این موضوع که از زمان مرحوم شیخ طوسی حوزه‌های علمیه در حال جوشش است، ادامه داد: حوزه‌های علمیه ریشه‌های محکمی دارد و این ریشه که اصل آن ثابت است باید شاخه نو و میوه تازه بدهد و جامعه را بهره مند کند.

آیت الله دژکام بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی این برکت در حوزه‌ها ایجاد شده و حوزه‌های علمیه لباس نو به تن کردند، افزود: طلاب باید برای نسل بعدی هم قدم جدی بردارند و این پرچم عِلم را به آیندگان بسپارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: باید نیروی مناسب تربیت شود و روحانیت در این موضوع مهم باید گام بردارد زیرا متناسب با مسائل جدید، جامعه نیاز به اجتهادات جدید دارد.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه در مراکز تخصصی باید نظریه پردازی‌های جدید انجام شود، افزود: در رشته‌های تخصصی موضوع خوب شناخته می‌شود و طلاب که از نظر هوش و استعداد مناسب هستند باید در این مراکز تخصصی خوب تلاش کنند که این مهم توجه و تمرکز مناسبی می‌خواهد ولی در پایان کار افراد متخصص و مقید به دین به جامعه افزوده می‌شوند.

کد خبر 6234227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha