۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۱۳

عضو شورای شهر اهواز:

کارنامه ۳ ساله شورای شهر اهواز جز عجز و شرمندگی چیزی ندارد

کارنامه ۳ ساله شورای شهر اهواز جز عجز و شرمندگی چیزی ندارد

اهواز_ عضو شورای شهر اهواز گفت: سه سال عمر شورای ششم و مدیریت شهری جز اظهار عجز و شرمندگی و طلب حلالیت از فعل و ترک فعل‌هایی که از قِبَل آن عقب ماندگی را موجب شدیم در کارنامه ما نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدجواد رضوی عصر امروز دوشنبه در نطق پیش از دستور یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه صحن شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه همزمان با بهار تعلیم و تربیت، خجسته میلاد بزرگ معلم بشریت، پیامبر اکرم (ص) را تبریک می گویم، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس که یادآور دلاوری‌ها و رشادت‌های بی نظیر مجاهدان فی سبیل الله است را ارج می‌گذاریم و به مقام شامخ شهیدان خصوصاً شهدای مقاومت ادای احترام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سه سال از عمر شورای ششم و مدیریت شهری گذشت، تصریح کرد: اگر قرار باشد امروز صادقانه با موکلان و ولی نعمتان خود سخن بگوییم جز اظهار عجز و شرمندگی و طلب حلالیت از فعل و ترک فعل‌هایی که از قِبَل آن عقب ماندگی را موجب شدیم در کارنامه ما نیست.

عضو شورای شهر اهواز گفت: از آن روز که شهردار منتخب ما، بدون شرایط احراز و با غفلت ما در جایگاه مدیریت شهری قرار گرفت و به مردم قول داد که در سال آینده اهواز متفاوتی را خواهند دید، سه سال سپری شده و همه ما از خود می‌پرسیم که چه بر سر اهواز آمده است.

رضوی اضافه کرد: همچنین از آن روز که وزیر سابق کشور اهواز را با طراوت دید و بر همین منوال زیرمجموعه ایشان تمام قد مدافع شهرداری شد، که اکثریت اعضای شورای شهر مخالف او بودند، ۲ سال می‌گذرد و متأسفانه هیچ اقدام قابل بحثی در پیشرفت و آبادانی شهر حاصل نشده است.

وی عنوان کرد: از نمایش هفته‌ای یک افتتاح تا رونمایی سوری از تفاهم نامه پروژه قطار شهری که معلوم نیست کی به مرحله تأمین اعتبار، عقد قرارداد، آغاز عملیات و بهره برداری می‌رسد، طرحی بسته نشد.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: البته مردم و مسئولین بدانند که با حضور آقای امینی در شهرداری تا ۱۰ سال آینده یک درزین هم در اهواز راه نخواهد افتاد چه برسد قطار شهری.

رضوی ادامه داد: نه تنها مناطق غیربرخوردار ملاشیه، عین ۲، گلدشت، مهدیس، چنیبه، سیاحی، سادات، حصیرآباد، منبع آب و امثالهم به جایی نرسیدند بلکه مناطق برخوردار شهر نیز درجه‌ای از پیشرفت را شاهد نبودند.

وی با بیان اینکه علیرغم توجه ویژه دولت رئیس جمهور شهید در اختصاص اعتبارات قابل توجه آلایندگی اتفاق خاصی در شهر نیفتاده است، اظهار کرد: با همه فریادها هیچ گزارش مستدلی از نحوه هزینه کرد به وکلای مردم داده نشده، همچنان که هیچ گزارشی از قراردادها، درآمدها و عملکرد مالی سیستم نیز به شورا داده نشده است، گویی خود را در هیچ زمینه‌ای خود را پاسخگوی نهاد نظارتی شورا نمی‌داند.

رضوی افزود: البته باید اعتراف کرد شهردار این توانمندی را داشت که شورا را از مدار نظارت، پیگیری، تحقیق و تفحص خارج کرده و نه تنها آن را بی خاصیت و تحت فرمان درآورد، عملاً حدود ۲ سال آن را به تعطیلی کشانده که این خود کم هنری نیست.

وی بیان کرد: از جمله انتظارات اولیه ما از شهردار، ورودی‌های شهر، غرق شدن اهواز در نخاله‌ها، ساماندهی نیروی انسانی، انضباط مالی، جمع آوری آب‌های سطحی که همچون سال گذشته با ۳۰ میلی متر باران خانه و کاشانه مردم زیر آب نرود تا نیازمند کمک از استان‌های دیگر نباشیم بوده اما همچنان پس از سه سال مشکلات لاینحل گریبان شهروندان را گرفته و کسی هم دغدغه انجام آن را ندارد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: نکته مهم دیگر این است، در حالی که حدود ۱۰۰ نیرو در خدمت کارگزینی داریم و شهرداری نتوانسته از توان و تجربه آنها استفاده کند، ۸۸ نیروی مأمور از دستگاه‌های اجرایی دیگر جذب شده است. همچنین مجوز بکارگیری ۸۳ نیروی غیرتخصصی که به آنها نیاز نیست از سازمان شهرداری‌ها دریافت کرده که هر ۲ تخلف آشکار است زیرا نه در قانون بودجه اعتبار آنها پیش بینی شده و نه مجوز شورا را اخذ کرده‌اند.

رضوی خطاب به رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: انتظار دارم به عنوان تذکر کتباً به شهردار ارسال و مسیر قانونی را طی کنید. آیا وقت آن نرسیده که شورای شهر در فرصت باقیمانده، خاتمه خدمت شهردار را اعلام و خدمت بزرگی به شهروندان نمایند؟

کد خبر 6234359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha