۳ مهر ۱۴۰۳، ۷:۵۹

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

صادرات ۹ محموله گیاهان زینتی از گیلان

صادرات ۹ محموله گیاهان زینتی از گیلان

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از صادرات ۹ محموله گیاهان زینتی خبر داد و گفت: چابکسر پایتخت درختچه زینتی کشور است.

صالح محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قابلیت‌های گل و گیاه در گیلان اظهار کرد: صادرات گل و گیاه یک بازار تجارتی پرطرفدار و محبوب در تمام کشورهای جهان است و از این رو صنعت گل و گیاه در ایران هم به یک بازار پر. رونق تبدیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تولید انواع گل و گیاه و درخت و درختچه‌های زینتی فرصت خوبی برای کسب و کار و کارآفرینی ایجاد کرده است، گفت: مجموعه‌هایی که در حوزه تولید و پرورش، بازرگانی و صادرات، توزیع و فروش انواع گیاهان زینتی فعالیت دارند، نقش مهمی در پویایی این صنعت ایفا می‌کنند و باید مورد توجه قرار گیرند.

محمدی با بیان اینکه گیلان ظرفیت بالقوه ای برای پرورش گل و گیاه زینتی دارد، اضافه کرد: با توجه به شرایط و اقلیم مناسبی که در این استان وجود دارد می‌توان با استفاده از فناوری‌ها و روش‌های جدید، این صنعت را بیش از قبل توسعه داد.

وی از وجود حدود هزار هکتار گیاهان و درخت و درختچه‌های زینتی در فضای آزاد گیلان خبر داد و افزود: میزان تولید گیلان ۳۲.۸ میلیون گلدان، بوته، شاخه و اصله گزارش شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه چابکسر پایتخت درخت و درختچه زینتی ایران است، گفت: در گیلان بالغ بر ۴ هزار نفر بهره‌بردار در فضای آزاد به کشت و کار مشغول هستند.

محمدی با اشاره به سهم صادرات گیاهان زینتی بیان کرد: گیاهان زینتی از استان گیلان به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق و....صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از صادرات ۹ محموله گیاهان زینتی این استان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس داده‌های آماری در مجموع ۱۶۸.۵۲ تن متناسب با ۱۵۶۰۳ اصله درخت و درختچه از گیلان به کشورهای حاشیه خزر صادر شده است.

به گفته محمدی، افرا، نوئل، شمشاد طلایی، یاس هلندی، میخک، کنف، فیتونیا، تویا آمریکایی، توری و ژونی‌پروس تنها بخشی از انواع گیاهان زینتی صادراتی است.

کد خبر 6234475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha