۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹

امیر هاشمی:

تبیین نقش قهرمانان دفاع مقدس برای نسل جوان ضروری است

تبیین نقش قهرمانان دفاع مقدس برای نسل جوان ضروری است

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: اگر بتوانیم به درستی، قهرمانانی که در دفاع مقدس با ازخودگذشتگی جان خود را فدا کردند به جوانان معرفی کنیم، آن‌ها دیگر به دنبال قهرمانانی پوشالی نخواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سید حسام هاشمی مشاور فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس که در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به وحدت سپاه و ارتش در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی و سردار صفوی از جمله کسانی بودند نقش بسیار مؤثری در وحدت بین سپاه و ارتش داشتند.

امیر هاشمی ادامه داد: سردار صفوی خدمت سربازی خود را در تیپ ۵۵ هوابرد ارتش گذراند و برادر ایشان هم ارتشی بود؛ این موارد موجب شد سردار صفوی با شناختی که داشت، نقش مؤثری در وحدت بین ارتش و سپاه داشته باشد.

این پیشکسوت دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه ما قهرمانان بسیاری داریم که در دفاع مقدس نقش مؤثری داشتند، تأکید کرد: باید پیشکسوتان در مدارس، دانشگاه‌ها و در میان مردم حضور یابند و چرایی وقوع جنگ را تبیین کنند.

وی گفت: امروز اگر بتوانیم به درستی، قهرمانانی که در دفاع مقدس با ازخودگذشتگی جان خود را فدا کردند به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم، آن‌ها دیگر به دنبال قهرمانانی پوشالی نخواهند رفت.

امیر هاشمی با یادآوری اینکه دشمنان با تشکیل خلق عرب، خلق بلوچ و… جنگ را به ما تحمیل کردند، افزود: شهیدان فلاحی، فکوری و صیاد شیرازی نقش اساسی در مقابله با منافقین داشتند و باید بتوانیم نقش این قهرمانان را به خوبی تبیین کنیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: ارتش، سپاه و بسیج آنچنان در جنگ از خود رشادت نشان دادند که اگر ۸۰ سال از آن بگوییم و بنویسیم، باز هم کم است؛ لذا باید این جلسات را به سطح جامعه بکشانیم.

کد خبر 6234755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha